Čoraz viac dnešných detí má problém s rozpoznávaním zeleniny a ovocia. Hlavne, ak majú diagnózu, že ovocie a zeleninu nemôžu konzumovať, alebo to jednoducho nepatrí medzi ich obľúbené potraviny. Reštaurácie rýchleho občerstvenia ponúkajú všetko rýchlo a neraz deti ani netušia, že hranolky, ktoré práve konzumujú, sú zemiaky.
Je ťažké v dobe, keď stále menej rodín pestuje vlastnú úrodu, aby deti boli s prírodou prepojené tak, ako tomu bolo kedysi. Dokonca už ani vidiecke deti, nielen mestské, nevedia o prírode toho toľko, ako pred pár rokmi ich rodičia.
Aj z toho dôvodu dostali za úlohu dizajnéri Edoardo Capuzzo Dolcetta, Gabriele Capobianco, Davide Troiana, a Jonathan Lazar nájsť inovatívny spôsob, ako deťom priblížiť vonkajšie prostredie, v ktorom žijú. Návrh, ktorý získal navyše aj ocenenie AWR International Ideas Competition, sa volá Nursery Fields Forever a spája predškolské vzdelávanie s mestským typom pestovania vlastnej úrody.
Autori tejto úžasnej myšlienky majú za cieľ, aby deti dokázali pestovať vlastné potraviny, zbierať ich a mali tiež kontakt so živými zvieratami. Tieto veci budú mať podľa nich pozitívny dopad na ich ďalší každodenný život. Každý by mal myslieť na to, čo je a snažiť sa o čo najzdravšie prostredie, v ktorom žije. Aj toto je podľa nich cesta, ako to dosiahnuť. Začať s dokonalým spoznávaním prírody v útlom veku.
Nursery Fields Forever deťom ponúka učenie 3 spôsobmi: zo samotnej prírody, techniky a tiež vlastných skúseností detí. Toto všetko napomôže deťom získať hodnotné sociálne zručnosti, tímovú prácu a spoznať zdravý životný štýl od útleho veku.
„Myslíme si, že deti by si mali užívať prírodu,“ povedal Dolcetta. „Vytvorili sme zvláštnu škôlku bez tried. Je tu otvorený priestor, kde rastie zelenina a môžu prísť dnu i zvieratká. Je to mix dvoch vecí – školy a prírody.“ V tejto materskej škole majú deti absolútnu voľnosť, či chcú byť vonku alebo vo vnútri. Tvorcovia tohto konceptu veria, že to tieto deti naučí zmýšľať o svojom prostredí odlišne.
Zdroj: archdaily.com