Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovory

Katarína Sipos: Motorika a reč prezradia o vývine detského mozgu veľa

Katarína Sipos: Motorika a reč prezradia o vývine detského mozgu veľa


Rozhovor s Katarínou Sipos, neurovývinvou terapeutkou. Čítaj ďalej
Neuropsychológ Robert Krause o výchove detí: Rodičia vychovávajú svoje deti najlepšie ako vedia, no nie vždy je to v súlade s vedou

Neuropsychológ Robert Krause o výchove detí: Rodičia vychovávajú svoje deti najlepšie ako vedia, no nie vždy je to v súlade s vedou


Mnohí rodičia dbajú na zdravý vývin detského organizmu, máloktorí si však zároveň uvedomujú, že popri fyzickom raste prebieha aj rast psychický, ktorému treba venovať rovnako veľkú pozornosť. Na túto tému sme sa rozprávali so slovenským neuropsychológom PhDr. Robertom Krause, PhD., MBA. Čítaj ďalej
Dánske škôlky po opätovnom otvorení: Aj rodičia a učitelia v Dánsku mali obavy otvoriť ako prvé škôlky, ale tento strach rýchlo opadol

Dánske škôlky po opätovnom otvorení: Aj rodičia a učitelia v Dánsku mali obavy otvoriť ako prvé škôlky, ale tento strach rýchlo opadol


S Barborou Budzákovou sme sa rozprávali, ako po koronavírusovom lockdowne nástup do materských škôl prežívajú rodičia, deti i učitelia v Dánsku a ako vyzerá ich návrat do normálu. Čítaj ďalej
Jiří Halda: Deti nám len dokonale nastavujú zrkadlo

Jiří Halda: Deti nám len dokonale nastavujú zrkadlo


JIŘÍ HALDA je špeciálny pedagóg a rodinný terapeut so špecializáciou na deti predškolského veku. V rozhovore prezradil, aké odtlačky na nás zanecháva výchova v ranom detstve, čo je pri štarte do života pre dieťa kľúčové a prečo sa aj nástup do škôlky môže stať studnicou našich celoživotných pochybností. Čítaj ďalej
Anna Beňadiková: Znakovanie s deťmi zbližuje a prináša do rodín porozumenie

Anna Beňadiková: Znakovanie s deťmi zbližuje a prináša do rodín porozumenie


S Annou Beňadikovou sme sa rozprávali, o čom je znakovanie s bábätkami, ako takáto komunikácia vyzerá a aký dopad má znakovanie na rozvoj detskej  reči. Čítaj ďalej
Zuzana Gránska: S technológiami zostaneme spojení navždy. Nie je jedno, ako deti naučíme s nimi žiť

Zuzana Gránska: S technológiami zostaneme spojení navždy. Nie je jedno, ako deti naučíme s nimi žiť


Je ľahké dať dieťaťu do ruky mobil či tablet. Omnoho ťažšie je riešiť následky, ak dovolíme, aby deti vychovávali obrazovky. Ako nezanedbať zdravý vývin detí v digitálnej dobe? Ako ich nestratiť, keď bežne trávia viac času s obrazovkami ako s vlastnými rodičmi? Čítaj ďalej
Profesorka Marína Mikulajová: Testy ranej gramotnosti dokážu u detí odhaliť poruchy už vo veľmi skorom veku

Profesorka Marína Mikulajová: Testy ranej gramotnosti dokážu u detí odhaliť poruchy už vo veľmi skorom veku


Batéria testov MABEL vznikla v rámci významného európskeho výskumu. Ide o ojedinelé testy ranej gramotnosti, v rámci ktorých budú mať psychológovia v poradniach, špeciálni pedagógovia v školách a aj logopédi modernú, výskumne overenú diagnostickú batériu, pomocou ktorej môžu zachytiť rizikové deti už vo veku od päť rokov. Čítaj ďalej
Jiří Halda: Nepoznám ťažšiu profesiu ako je učiteľka v materskej škole

Jiří Halda: Nepoznám ťažšiu profesiu ako je učiteľka v materskej škole


JIŘÍ HALDA je špeciálny pedagóg a rodinný terapeut so špecializáciou na deti predškolského veku. V rozhovore prezradil, prečo je obdobie nástupu detí do materskej školy pre deti také náročné, čomu by sa mali v tomto čase rodičia vyhnúť a ako dieťa vhodne pripraviť na túto obrovskú životnú zmenu. Čítaj ďalej