Senzorická integrácia v práci s dieťaťom | Webinár
Organizátor kurzu: Inspire Academy
Pridať medzi obľúbené
Obľúbené
25.05.2021
19:00
Prihlás sa
O kurze
Kontakt
Obsah kurzu
Má dieťa problémy s jasnými svetlami, nedokáže tolerovať hlasnejšie zvuky či ho na telíčku škrabú aj tie najjemnejšie materiály? Alebo sa zdá, akoby vôbec necítilo zimu či teplo a nemalo prah bolesti? Je nemotorné a bojí sa hier na hojdačke či doma lezie na nábytok a bez strachu skáče zo závratných výšok? Vadí mu akýkoľvek dotyk alebo je kontaktné až príliš? Nemusí to byť rozmaznanosťou, či nesprávnou výchovou, no môžu za tým stáť problémy so senzorickou integráciou. Čo však tento vágny pojem znamená a ako mu porozumieť? Spoznajte fakty a mýty spojené s diagnózou poruchy senzorického spracovania! Liečebná pedagogička, výskumná pracovníčka a detská terapeutka, Ivana Lessner Lištiaková, nám v edukatívnom online seminári určenom pre rodičov, učiteľov a vychovávateľov priblíži, ako používame naše zmysly, ako funguje senzorické spracovanie a kde môže nastať problém pri spracovaní zmyslových podnetov, ale poskytne aj tipy, ako postupovať pri terapii a ako si všímať senzorické potreby dieťaťa a náležite upraviť jeho prostredie a bežné činnosti či školské úlohy.
Mgr. Ivana Lessner Lištiaková, PhD., FHEA
je liečebná pedagogička, výskumná pracovníčka a detská terapeutka. Vyštudovala študijný odbor liečebná pedagogika na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a doktorandské štúdium v odbore Predškolská a elementárna pedagogika. V roku 2013 absolvovala v rámci post-doktorandského postu na Pedagogickej fakulte Univerzity Palackého v Olomouci študijný pobyt na New York University v odbore dramatoterapia. V praxi sa venovala najmä deťom predškolského a školského veku, podpore vývinu a úprave prostredia pri ťažkostiach v učení sa a správaní. Odborne sa profiluje na oblasť senzorickej integrácie, porúch autistického spektra a na oblasť duševného zdravia v kontexte umeleckých terapií. Od roku 2012 do roku 2018 pôsobila na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave ako vedecko-výskumný pracovník. Od roku 2018 pôsobí vo Veľkej Británii, na University of Northampton (2018-2020) a v súčasnosti na University of Suffolk, kde vyučuje a podieľa sa na výskumných projektoch zameraných na inklúziu, podporu detí a rodín a vzdelávanie odborníkov v školstve a pomáhajúcich profesiách.
je liečebná pedagogička, výskumná pracovníčka a detská terapeutka. Vyštudovala študijný odbor liečebná pedagogika na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a doktorandské štúdium v odbore Predškolská a elementárna pedagogika. V roku 2013 absolvovala v rámci post-doktorandského postu na Pedagogickej fakulte Univerzity Palackého v Olomouci študijný pobyt na New York University v odbore dramatoterapia. V praxi sa venovala najmä deťom predškolského a školského veku, podpore vývinu a úprave prostredia pri ťažkostiach v učení sa a správaní. Odborne sa profiluje na oblasť senzorickej integrácie, porúch autistického spektra a na oblasť duševného zdravia v kontexte umeleckých terapií. Od roku 2012 do roku 2018 pôsobila na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave ako vedecko-výskumný pracovník. Od roku 2018 pôsobí vo Veľkej Británii, na University of Northampton (2018-2020) a v súčasnosti na University of Suffolk, kde vyučuje a podieľa sa na výskumných projektoch zameraných na inklúziu, podporu detí a rodín a vzdelávanie odborníkov v školstve a pomáhajúcich profesiách.