Články: Pre študentov
O projekte

Ako zaujať študentov

Vyučovanie vonku prináša benefity nielen žiakom, ale zvyšuje aj spokojnosť učiteľa so svojim povolaním

Vyučovanie vonku prináša benefity nielen žiakom, ale zvyšuje aj spokojnosť učiteľa so svojim povolaním


Vonkajšie vzdelávanie ponúka pre žiakov naozaj mnoho výhod. Odborníci tvrdia, že učenie v prírode je pre študentov veľmi prospešné, pretože ich to robí zdravšími a šťastnejšími. Čítaj ďalej
Čítanie v škole: 9 tipov, ako deti priviesť k láske ku knihám

Čítanie v škole: 9 tipov, ako deti priviesť k láske ku knihám


Nezávislá britská organizácia Centrum pro čitateľskú gramotnosť v primárnom vzdelávaní od roku 2004 uskutočňuje projekt pod názvom Moc a sila čítania. V rámci tohto projektu odborníci do roku 2014 pracovali s viac než 4000 učiteľmi približne z 2500 škôl. Vďaka projektu získali veľké množstvo informácií o tom, ako úspešne vyučovať čítanie. Čítaj ďalej
Prekážky, ktoré zhoršujú efektívnu komunikáciu medzi učiteľom a žiakom

Prekážky, ktoré zhoršujú efektívnu komunikáciu medzi učiteľom a žiakom


Dobrá komunikácia medzi žiakom a učiteľom pozitívne vplýva aj na proces jeho učenia a dosahovania pokroku. Aké prekážky tejto komunikácii najčastejšie bránia? Čítaj ďalej
Ako nájsť v žiakoch to najlepšie a ukázať im to?

Ako nájsť v žiakoch to najlepšie a ukázať im to?


Jeden z najdôležitejších momentov vo vzdelávaní by mala byť pre učiteľa snaha nájsť v každom žiakovi potenciál a podporovať ho v rozvoji. Čítaj ďalej
Ako môže dať učiteľ učivu zmysel?

Ako môže dať učiteľ učivu zmysel?


Aby sa deti dokázali nové informácie naučiť, musia v nich vidieť zmysel. Ako učiteľ dokáže tento zmysel deťom sprostredkovať? Čítaj ďalej
Prečo deti v škole vyrušujú?

Prečo deti v škole vyrušujú?


Vyrušovanie a nevhodné správanie žiaka na vyučovaní je problém, s ktorým sa už stretol pravdepodobne každý učiteľ. Niektorí žiaci takmer nikdy nevyrušujú, iní majú v škole problémy takmer každý deň. Prečo je to tak a od čoho to závisí? Čítaj ďalej
Kedy žiaci cítia, že im učenie dáva zmysel?

Kedy žiaci cítia, že im učenie dáva zmysel?


Ak majú žiaci vytvorené dobré podmienky, tak do školy chodia radi a vnímajú aj zmysel svojho učenia. Aké faktory žiakom dávajú signál, že učenie má skutočný význam? Čítaj ďalej
Ako si učiteľ môže získať počas školy starších žiakov?

Ako si učiteľ môže získať počas školy starších žiakov?


Aby žiaci s učiteľom spolupracovali a chceli sa učiť, musí učiteľ žiakov predovšetkým nadchnúť pre učenie a získať si ich na svoju stranu. Ako to môže čo najefektívnejšie urobiť? Čítaj ďalej