Články: Pre študentov
O projekte

Inšpirácie na prácu so žiakmi a študentmi

Meriden public schools - školy, do ktorých deti chodia skutočne rady

Meriden public schools - školy, do ktorých deti chodia skutočne rady


Školy v okrese Meriden v Connecticute založili svoj úspech na prepojení učenia s technológiami a viacerých príležitostiach pre študentov, aby vytvorili školy, do ktorých by deti skutočne chceli chodiť. Čítaj ďalej
Miloš Bélik: Misia Modrá planéta naučí deti rozumieť prostrediu, v ktorom žijú

Miloš Bélik: Misia Modrá planéta naučí deti rozumieť prostrediu, v ktorom žijú


Prečo sú lesy pľúcami Zeme? Kam sa podeje všetok odpad, ktorý denne vyprodukujeme? Je lepšie chodiť do školy autom či bicyklom? Aj na tieto otázky budú hľadať hravou formou odpovede deti v novom projekte Misia Modrá planéta. Čítaj ďalej
Kamila Kopsová a Petr Kops: V komunikácii s deťmi dospelí stále zlyhávajú

Kamila Kopsová a Petr Kops: V komunikácii s deťmi dospelí stále zlyhávajú


Manželia Kamila Kopsová a Petr Kops sú tvorcami metódy Životných máp a autori edície kníh o komunikácii s deťmi a porozumení. Rozprávali sme sa o ich metóde Životných máp, tigrej knižnej edícii a ako dokážu zlepšovať komunikáciu s deťmi. Čítaj ďalej
Ako by malo vyzerať efektívne prostredie na učenie?

Ako by malo vyzerať efektívne prostredie na učenie?


Efektívne prostredie na učenie sa nepozostáva len z veľkej variácie učebných štýlov, ale aj dobrej spätnej väzby, či kladení dobrých otázok. Čítaj ďalej
Projekt NIMBUS: Vďaka špeciálnemu autobusu si budú môcť deti otestovať 12 edukatívnych projektov, ktoré deti učia hrou

Projekt NIMBUS: Vďaka špeciálnemu autobusu si budú môcť deti otestovať 12 edukatívnych projektov, ktoré deti učia hrou


Na jeseň štartuje na Slovensku jedinečný projekt – putovný autobus, ktorý navštívi tri slovenské mestá – Košice, Žilinu a Bratislavu a umožní učiteľom a žiakom základných škôl vyskúšať si hravé učenie v praxi. Čítaj ďalej
Potrebujeme mať v školách predmety? Život nemožno zaškatuľkovať do matematiky a geografie

Potrebujeme mať v školách predmety? Život nemožno zaškatuľkovať do matematiky a geografie


Len po škole si tisíce detí uvedomia, čo všetko sa pre reálny život počas 45-minútových hodín v škole nenaučili. „Prečo neučíme deti pre život?“ pýtajú sa opakovane odborníci i verejnosť. Prečo témy, ktoré sú pre nás dôležité zanedbávame? Čítaj ďalej
Americkým žiakom výrazne prospieva argumentačné písanie

Americkým žiakom výrazne prospieva argumentačné písanie


Výsledky amerického programu Argumentačné písanie potvrdili jeho pozitívny prínos pre obe strany – učiteľov aj žiakov. Čítaj ďalej
Sociálne a emocionálne učenie je v školách čoraz dôležitejšie

Sociálne a emocionálne učenie je v školách čoraz dôležitejšie


Potreba akceptácie ľudí rôznych kultúr, inej farby pleti, vierovyznania, či sexuálnej orientácie sa stáva aj v našich podmienkach čoraz naliehavejšou témou. Aj deti v školách pochádzajú z rôznych prostredí a každé z nich je iné. To je dôvodom, prečo je sociálne a emocionálne učenie (SEL) na pôde školy čoraz dôležitejšie. Čítaj ďalej