Inšpirácie na prácu so žiakmi a študentmi
Zabudnime na to, že všetci musia mať jednotky. Deti musíme učiť základné zručnosti, tvrdia Berovci, učitelia s 30-ročnou praxou
Každý druhý tínedžer tvrdí, že chce byť influencer. Asi sa niekde stala chyba. Manželia Berovci, učitelia s viac ako 30-ročnou praxou, hovoria, že deti musíme v škole učiť, ako uvažovať o kariére a tom, čo chcú v živote robiť.
Rezort školstva zaslal školám odporúčania „Ako komunikovať so žiakmi o aktuálnej situácii?“
Dianie v spoločnosti vnímajú aj deti a mladí v našich školách. Ministerstvo školstva preto ešte vo štvrtok 16.5. zaslalo školám krátke odporúčania, ako môžu učitelia komunikovať v aktuálnej situácii so žiakmi. Na priložených odkazoch sa nachádzajú odporúčané materiály na podporu a odborné postupy v krízových situáciách.
10 spôsobov, ktoré pomáhajú žiakom identifikovať ich emócie
Dnes je už veľmi dobre známe, že deti si nevystačia iba s osvojeným množstvom informácií o svete, ale potrebujú sa dozvedieť viac aj o tom, kým sú, ako ich vníma okolie, aké majú potreby, želania a tiež to, aké emócie prežívajú.
Ako môže učiteľ pomôcť žiakom pri učení?
V tomto článku ponúkame niekoľko tipov, ktoré môžu žiakom a študentom výrazne pomôcť v procese vzdelávania.
10 spôsobov, ktoré pomáhajú budovať vzťahy v triede
Na to, aby sa žiaci radi učili a radi chodili do školy, je potrebné, aby sa cítili príjemne a aby ich nestresovali rôzne faktory. Učenie a školu si môžu obľúbiť aj preto, lebo majú dobré vzťahy so spolužiakmi. Tie sa však väčšinou nevytvoria len tak. Pri ich správnom formovaní môžu učiteľom pomôcť aj rôzne hry a aktivity.
Ako prejavovať vďačnosť v triede?
Vyjadrenie vďaky má pre žiakov veľa výhod a učitelia by na vyučovaní mali vytvárať podmienky na to, aby mohli vďaku prejavovať. Pozrime sa na niekoľko spôsobov, pomocou ktorých môžu žiaci vďačnosť precvičovať.
Reportáž: Občianske vzdelávanie od škôlky? Boli sme sa pozrieť na novinku - deti prekvapovali postojmi a hĺbkou argumentov
V pondelok 21. augusta sa otvorilo prihlasovanie materských škôl a 1. stupňov základných škôl do „ostrého“ ročníka Školy, ktoré menia svet pre MŠ a 1. stupeň ZŠ.
Už škôlkarov môžeme učiť, že na svete okolo nás záleží
Prečo je potrebné rozvíjať občianske a životné zručnosti skôr – už v škôlke a na prvom stupni? Porozprávame sa s Janou Feherpataky-Kuzmovou riaditeľkou Inštitútu pre aktívne občianstvo a Adrianou Škarbovou, zástupkyňou pre materskú školu, zo Základnej školy Brehy.