Články: Pre študentov
O projekte

Inšpirácie na prácu so žiakmi a študentmi

Čitateľská gramotnosť našich detí sa prepadáva. Čo robíme, aby sme to zmenili?

Čitateľská gramotnosť našich detí sa prepadáva. Čo robíme, aby sme to zmenili?


Dnes už neplatí, že pre vstup do života stačí vedieť čítať a písať, ale schopnosť rozumieť a pochopiť text je pre úspech v živote a v štúdiu nevyhnutné. Napriek tomu s tým majú deti z roka na rok po celom svete stále väčšie problémy. Čítaj ďalej
Lucia Kandráčová: Malá finančná akadémia pomôže učiť učiteľom o peniazoch tak, aby im deti lepšie rozumeli

Lucia Kandráčová: Malá finančná akadémia pomôže učiť učiteľom o peniazoch tak, aby im deti lepšie rozumeli


Dnešné deti si vedia vypočítať, koľko zaplatia v obchode, aký bude výdavok, ale nerozumejú základným pojmom, nevedia aký význam majú slová sporenie, mena, príjem, ale často nerozumejú ani hodnote peňazí ako takej, hovorí Lucia Kandráčová z neziskovej organizácie EDULAB. Čítaj ďalej
Poznáte Vysoko efektívne učenie? Aj vďaka nemu sa dnes na školách učí ľahšie

Poznáte Vysoko efektívne učenie? Aj vďaka nemu sa dnes na školách učí ľahšie


Krátko po páde komunizmu, keď sa Československo začalo uberať k režimu slobody, prišla na Slovensko charizmatická americká autorka koncepcie Vysoko efektívneho učenia Susan Kovalik, ktorá mala za cieľ zlepšiť aj naše školy. Čítaj ďalej
Korupcia je na Slovensku hlboko zakorenený problém. Musíme ho začať riešiť už na školách

Korupcia je na Slovensku hlboko zakorenený problém. Musíme ho začať riešiť už na školách


Spomedzi 176 krajín sveta obsadilo za posledný rok Slovensko 7. miesto ako najskorumpovanejšia krajina Európskej únie. Školský vek je kľúčový pre formovanie názorov, hodnôt a životných postojov človeka. Je preto dôležité, aby už na základných a stredných školách mali deti prístup k informáciám a vzdelávacím zážitkom o korupcii, myslí si Zuzana Vasičáková Očenášová z Nadácia Zastavme korupciu. Čítaj ďalej
Ako využívať vo vyučovaní pravú aj ľavú hemisféru mozgu?

Ako využívať vo vyučovaní pravú aj ľavú hemisféru mozgu?


Existuje mnoho možností a príležitostí, ktoré podporujú spôsob výučby, ktorý je prispôsobený individuálnym potrebám, sebavyjadreniu, kritickému a kreatívnemu uvažovaniu, ktorý tiež umožňuje žiakom prichádzať s novými riešeniami a ich praktickou aplikáciou. Čítaj ďalej
Aktivity podporujúce tvorivé písanie

Aktivity podporujúce tvorivé písanie


Existuje veľké množstvo rôznych metód a techník tvorivého písania. Motivuje ku hre a originálnej manipulácii s jazykovým materiálom a podnecuje k využívaniu jazyka tvorivým spôsobom. Čítaj ďalej
Nie všetky informácie na internete majú rovnakú hodnotu

Nie všetky informácie na internete majú rovnakú hodnotu


Nielen deti, ale aj my dospelí sa ľahšie stotožňujeme s názorom, ktorý je nám bližší a súhlasíme s ním. A aj vďaka tomu sa stávame ľahkou korisťou manipulácie stránok podsúvajúcich polopravdy a dezinformácie. Čítaj ďalej
Prečo si urobiť v triede nástenku snov?

Prečo si urobiť v triede nástenku snov?


Športoví psychológovia už dlhé roky v tréningovom procese motivujú svojich zverencov k tomu, aby si vo svojej mysli premietali také obrazy, v ktorých vidia samých seba s dokonalými údermi, s vydarenými gólmi alebo ako úspešne zabehnú niekoľko kilometrov. Prečo túto techniku nevyužiť aj v škole? Čítaj ďalej