Články: Pre študentov
O projekte

Zaujímavosti a inšpirácie

Vlasta Urbanová: Svet mojim žiakom pripadal ako prapodivné miesto na život, ktorý nemôžu ovplyvniť. Práca s filmom to dokázala meniť

Vlasta Urbanová: Svet mojim žiakom pripadal ako prapodivné miesto na život, ktorý nemôžu ovplyvniť. Práca s filmom to dokázala meniť


Premietanie a sledovanie dokumentov stále nevnímame ako náhradu za kvalitné vyučovanie. Skúsenosti lektorky z organizácie Jeden svet na školách VLASTY URBANOVEJ však dokazujú niečo iné. Dokumenty majú svoj význam a robia vyučovanie efektívnejším a živším. Čítaj ďalej
 Mali by sme na školách učiť, ako porozumieť emóciám?

Mali by sme na školách učiť, ako porozumieť emóciám?


Učenie o emóciách je rovnako dôležité ako čítanie, písanie, či veda. Akademici a učitelia sa však nevedia zhodnúť na tom, o akých emóciách by sa žiaci na školách mali učiť. Čítaj ďalej
Viera Kalmárová: Podstatou rastúcej agresivity žiakov je vzor správania dospelých, kedy slušnosť a empatia sú zriedkavosťou

Viera Kalmárová: Podstatou rastúcej agresivity žiakov je vzor správania dospelých, kedy slušnosť a empatia sú zriedkavosťou


VIERA KALMÁROVÁ pôsobí ako hlavná školská inšpektorka. V rozhovore pre Eduworld.sk hovorí o tom, ako sú dnes najčastejšie ohrozovaní učitelia zo strany žiakov, prečo k takejto agresii dochádza a prečo to len málokedy učitelia riešia. Čítaj ďalej
Učiteľ a lektor Robert Čapek: Ak chcete byť v škole inovátorom, musíte mať statočné srdce, lebo je to náročné

Učiteľ a lektor Robert Čapek: Ak chcete byť v škole inovátorom, musíte mať statočné srdce, lebo je to náročné


Český učiteľ, psychológ a didaktik Robert Čapek sa mnohým môže zdať voči vzdelávaciemu systému veľmi kritický. Postupne však zistíte, že iba priamočiaro pomenúva to, s čím sa stretáva a čo si myslí. Čítaj ďalej
Mentoring učiteľov môže byť kľúčom k viacerým problémom školstva

Mentoring učiteľov môže byť kľúčom k viacerým problémom školstva


Mentoring pomáha zvýšiť spokojnosť učiteľov v práci, ale tiež vedie k zlepšeniu akademických výsledkov detí. Čítaj ďalej
Neohlásené písomky – aký je ich zmysel a mali by ich učitelia používať?

Neohlásené písomky – aký je ich zmysel a mali by ich učitelia používať?


Neohlásené písomky sa využívajú aj dnes. Vedú sa o nich dlhé debaty, či sú pre štúdium detí naozaj prínosné a či v skutočnosti nepáchajú viac škody ako úžitku. Psychológovia tvrdia, že by v škole nemali mať svoje miesto, učitelia v nich však vidia možnosť, ako si ľahko za pár minút overiť vedomosti detí. Čítaj ďalej
Najlepší fyzikár v Európe Jozef Beňuška robí hodiny fyziky inak. Fyziku učí deti milovať

Najlepší fyzikár v Európe Jozef Beňuška robí hodiny fyziky inak. Fyziku učí deti milovať


Vlani sa stal Najlepším európskym učiteľom fyziky - Jozef Beňuška z Gymnázia Viliama Paulinyho-Tótha v Martine. Fyziku učí inak ako väčšina fyzikárov. Je zástancom experimentov, ktoré dnes na hodinách fyziky zvyčajne chýbajú. Čítaj ďalej
JAN MÜHLFEIT: Škola má odomykať ľudský potenciál a nebyť továrňou na kópie

JAN MÜHLFEIT: Škola má odomykať ľudský potenciál a nebyť továrňou na kópie


Bývalý prezident Microsoftu v Európe a lektor Komenského inštitútu JAN MÜHLFEIT hovorí, že v školstve aj v živote by sme sa mali zamerať na naše silné stránky. Ako vníma slovenské a české školstvo? Čítaj ďalej