Články: Pre študentov
O projekte

Zaujímavosti a inšpirácie

 Nemčina môže deti očariť. Projekt Chceme vedieť nemecky dáva učiteľom návod, ako na to

Nemčina môže deti očariť. Projekt Chceme vedieť nemecky dáva učiteľom návod, ako na to


Čoraz menej detí sa na základných školách učí nemčinu. Rovnako padá počet maturantov z tohto jazyka a zhoršuje sa úroveň, na akej sú schopní maturovať. Projekt Chceme vedieť nemecky pomáha učiteľom v školách, aby si deti nemčinu zamilovali. Čítaj ďalej
Prečo si dnes mnohé deti nič nevážia? O peniazoch hovoríme v zlých súvislostiach

Prečo si dnes mnohé deti nič nevážia? O peniazoch hovoríme v zlých súvislostiach


Aj vás občas prepadne pocit beznádeje, že si vaše dieťa nič neváži? Že ste niekde vo výchove spravili chybu? V dobe, keď nájdete v regáloch obchodov takmer všetko, veci sa dejú na počkanie a túžby sú už takmer neznámym pojmom, je to náročné. Ako vychovávať deti tak, aby chápali hodnotu vecí okolo seba? Čítaj ďalej
H. Chmelárová Marková: Dajte dieťa na nemčinu. Ľudí, čo ju ovládajú je stále menej

H. Chmelárová Marková: Dajte dieťa na nemčinu. Ľudí, čo ju ovládajú je stále menej


Počet žiakov, ktorí sa učia nemčinu, za posledné roky radikálne klesá. Čo to znamená pre náš región do budúcnosti? Nemecké firmy už teraz bijú na poplach a hľadajú cesty, ako na Slovensko opäť vrátiť nemecký jazyk. Čítaj ďalej
Deti si v triedach nepomáhajú. Ako to zmeniť?

Deti si v triedach nepomáhajú. Ako to zmeniť?


Pozitívna edukácia v škole? Ako priviesť deti k spolupráci? Čítaj ďalej
V. Burjan: Muži sú v školstve potrební

V. Burjan: Muži sú v školstve potrební


Vladimír Burjan, riaditeľ firmy EXAM a šéfredaktor časopisu Dobrá škola sa už dlhé roky venuje problematike školstva. Na konferencii AKÝ OTEC, TAKÝ SYN sa vo svojej prednáške zamýšľal nad tým, prečo potrebujeme v školstve viac mužov. Čítaj ďalej
Presádzať alebo nepresádzať  deti v triede?

Presádzať alebo nepresádzať deti v triede?


Neexistuje presné pravidlo, podľa ktorého by učitelia mohli žiakov v triede presádzať. Každý učiteľ má na túto problematiku svoj vlastný názor a väčšinou sa riadi podľa svojich vlastných skúseností. Čítaj ďalej
Profesor informatiky Ivan Kalaš: Technológie deťom nemajú nahradiť plastelínu a nožnice,  ale môžu byť pre ne ďalšou výbornou alternatívou

Profesor informatiky Ivan Kalaš: Technológie deťom nemajú nahradiť plastelínu a nožnice, ale môžu byť pre ne ďalšou výbornou alternatívou


Profesor IVAN KALAŠ je vzácnou kombináciou informatiky a človečiny. Na jednej strane dosiahol obrovský medzinárodný úspech vo svete technológií, na druhej strane píše detské knihy či scenáre k večerníčkom. Mnohí z nás majú pocit, že nechápu fungovanie technológií, to sa vám však nemôže stať, ak o nich rozpráva prof. Kalaš. Čítaj ďalej
V školách by sa deti mali učiť aj o duševnom zdraví. Táto potreba je čoraz naliehavejšia

V školách by sa deti mali učiť aj o duševnom zdraví. Táto potreba je čoraz naliehavejšia


V školách sa bežne vyučuje o zdravom životnom štýle, avšak duševné zdravie sa často zanedbáva. Ak by sa ale v školách o ňom hovorilo, prospech by z toho mali nielen žiaci, ale aj ich rodina, učitelia a celá spoločnosť. Čítaj ďalej