Zaujímavosti a inšpirácie
Čím mladých Slovákov inšpirovali Islanďania?
Keď skupina slovenských študentov vycestovala na Island v rámci medzinárodného projektu Štúdio 25: Island, ich cieľom bolo nasať počas krátkeho pobytu čo najviac informácií a dojmov o tejto severskej krajine a následne vytvoriť o nej pútavé reportáže. Očakávali nové technické zručnosti, zábery nádhernej prírody a skúsenosť so spoluprácou s profesionálmi. No to, čo ich napokon zasiahlo najviac, boli hodnoty a každodenné postoje miestnych ľudí. Island sa stal nielen kulisou pre ich tvorbu, ale aj...
Wellbeing je dobrou cestou aj pre školy
Wellbeing (duševná pohoda) a duševné zdravie by mali mať to isté miesto ako klasické učenie. Dôvod je prostý. Človek, ktorý sa necíti dobre, nevie dobre fungovať, necíti sa psychicky bezpečne, sa NEDOKÁŽE UČIŤ!
Školy sú najslabším článkom duševnej pohody detí a dospievajúcich
V poslednom roku sa v súvislosti so školou začali objavovať slová, ktoré sme dovtedy nepoznali. Streľba, útok, fyzická likvidácia, zbrane, brutálna šikana. Nedokázali sme si predstaviť, že by sa niečo také mohlo udiať v našich školách.
Český seriál zo školského prostredia Ochranca uvidíte aj na RTVS
Desaťdielny český seriál zo školského prostredia je inšpirovaný skutočnými udalosťami.
Digitálne technológie v školách: Aká je realita a budúcnosť?
Čo treba zmeniť, aby sa zábavná skrinka zmenila na užitočného pomocníka? Ako môžu školy pripraviť žiakov na budúcnosť, ktorá bude plná digitálnych technológií?
Efektívna spätná väzba a hodnotenie žiakov
Známkovanie už dávno nie je jediným typom hodnotenia. Keď je súčasťou spätnej väzby konštruktívna pochvala a kritika a nechýba tiež rešpekt, žiaci sa neboja chýb a robia pokroky. Keď žiaci dostanú správnu spätnú väzbu v správnom čase, môžu sa skôr priblížiť k tomu, aby sa stali nezávislými a mali energiu a motiváciu na to, aby oni sami mohli regulovať svoje učenie.
Norbert Maur: Učitelia i verejnosť rozumejú potrebám vo vzdelávaní dnes oveľa viac aj vďaka podpore kvalitných inovatívnych projektov
O podpore zmeny vzdelávania na Slovensku sme sa rozprávali s Norbertom Maurom, senior projektovým manažérom Nadácie Pontis.
Učiteľka M. Maková: Diskusia so študentmi mi otvára témy, ktoré som si dovtedy vôbec neuvedomila
Mária Maková vedie klub Akadémie veľkých diel na Gymnáziu v Leviciach už druhý rok. Rozprávali sme sa o tom, prečo by malo byť vzdelávanie nielen o vedomostiach, ale aj o budovaní charakteru, ako by mala škola pripraviť mladých ľudí na život, ako rastie ona aj jej študenti vďaka Akadémii.

