Články: Pre študentov
O projekte

Zaujímavosti a inšpirácie

Jana Mračnová: Aj malé deti dokážu zachrániť život!

Jana Mračnová: Aj malé deti dokážu zachrániť život!


JANA MRAČNOVÁ je riaditeľkou neziskovej organizácie Falck. Už niekoľko rokov je vďaka tomu zachraňovanie životov jej každodennou témou. Sama je inštruktorkou prvej pomoci a pomáha vzdelávať deti, ako byť v kritických chvíľach ľuďom okolo seba nápomocný. Rozprávali sme sa o tom, či dokážu malé deti zachrániť život a čo by mali vedieť o podaní prvej pomoci. Čítaj ďalej
Aj takto povzbudivo môžu vyzerať školské toalety!

Aj takto povzbudivo môžu vyzerať školské toalety!


Nie v každej škole majú financie na moderné vybavenie, architektov a renovácie školy s najmodernejšími materiálmi. Napriek tomu si mnohé poradia aj svojpomocne. Čítaj ďalej
Reklama
Expertka na médiá: Deťom vo svete médií žalostne chýba čas na zastavenie a reflexiu

Expertka na médiá: Deťom vo svete médií žalostne chýba čas na zastavenie a reflexiu


Viera Kačinová hovorí, ako vplývajú dnešné nové i tradičné médiá na deti, čomu by sme mali pri výchove v súvislosti s médiami doma i v školách venovať pozornosť a ako vyzerá dnešná mediálna výchova na školách. Čítaj ďalej
P. Dráľ: Najväčším problémom školstva nie je objem peňazí, ale ich neefektívne rozdeľovanie, neinvestovanie do ľudí a nejasná zodpovednosť za kvalitu

P. Dráľ: Najväčším problémom školstva nie je objem peňazí, ale ich neefektívne rozdeľovanie, neinvestovanie do ľudí a nejasná zodpovednosť za kvalitu


PETER DRÁĽ je známy analytik a lektor v oblasti vzdelávania. Spolupracuje s viacerými neziskovými organizáciami doma i v zahraničí. Najbližšie plánuje v rámci projektu Školy pre všetkých detailne mapovať potreby škôl. Čo má byť výsledkom 3-ročného snaženia jeho tímu? Ako plánujú pomôcť školám? Čítaj ďalej
Čitateľská gramotnosť ako základné právo

Čitateľská gramotnosť ako základné právo


Ľudia, ktorí nedokážu správne čítať, narážajú v modernej spoločnosti na mnohé problémy. Nie sú úspešní v škole, nedokážu si nájsť dobrú prácu a patria do rizikovej skupiny, ktorá čelí sociálnemu vylúčeniu. Výsledky medzinárodných testov PIRLS a PISA však ukazujú, že každý piaty 15-ročný spolu s takmer 55 miliónmi dospelých Európanov nemá základné čitateľské zručnosti. Čítaj ďalej
Škola Sudbury Valley: Miesto, kde môžete zažiť slobodu vo vzdelávaní

Škola Sudbury Valley: Miesto, kde môžete zažiť slobodu vo vzdelávaní


V súčasnosti existuje po celom svete približne 30 škôl, ktoré fungujú na princípe Sudbury Valley. Všetky školy tohto typu sa navzájom inšpirujú a podporujú, existujú nezávisle od seba.Hovorí sa, že na to, aby sme pochopili podstatu Sudbury Valley musíme začať inak myslieť. Deti sa vzdelávajú samy a dospelí nekontrolujú ich vzdelávanie. Čítaj ďalej
Dnešné deti sa učia ľahšie čítať aj pomocou Eľkoninovej metódy. O čo ide?

Dnešné deti sa učia ľahšie čítať aj pomocou Eľkoninovej metódy. O čo ide?


Daniil Borisov Eľkonin bol ruský pedagóg a psychológ, ktorý žil v 20. storočí. Zaoberal sa vývojom reči u žiakov, vývojovou psychológiou detí a psychológiou hry. Prístup rozvíjania gramotnosti a vzdelávací systém založený na tvorivom rozvíjaní poznávacej činnosti detí sa stal základom Eľkoninovej metódy. Čítaj ďalej
Meriden public schools - školy, do ktorých deti chodia skutočne rady

Meriden public schools - školy, do ktorých deti chodia skutočne rady


Školy v okrese Meriden v Connecticute založili svoj úspech na prepojení učenia s technológiami a viacerých príležitostiach pre študentov, aby vytvorili školy, do ktorých by deti skutočne chceli chodiť. Čítaj ďalej