Články: Pre študentov
O projekte

Zaujímavosti a inšpirácie

Prirodzený talent je mýtus. Učiteľ dokáže u dieťaťa ovplyvniť veľa

Prirodzený talent je mýtus. Učiteľ dokáže u dieťaťa ovplyvniť veľa


Vedci tvrdia, že šikovný žiak nie je niekto s prirodzeným talentom. Na šikovnosti žiaka sa totiž vo veľkej miere podpisuje najmä prístup učiteľa. Čítaj ďalej
5 inšpirácií zo zahraničných škôl, ktoré zlepšia vzdelávanie kdekoľvek na svete

5 inšpirácií zo zahraničných škôl, ktoré zlepšia vzdelávanie kdekoľvek na svete


Chcete zlepšiť vašu školu? Ak hľadáte inšpiráciu, možno vás nadchne niektorý z týchto vzdelávacích projektov či prístupov. Čítaj ďalej
Outdoorové vyučovanie: Inšpirácie, ako môže vyzerať trieda aj na vašom školskom dvore

Outdoorové vyučovanie: Inšpirácie, ako môže vyzerať trieda aj na vašom školskom dvore


Outdoorové triedy sú pre mnoho detí stále niečo nezvyčajné. Vyučovanie vonku je však pre deti veľkým prínosom. Pozrite si zopár inšpirácií, ako by mohli vyzerať aj vaše outdoorové triedy. Čítaj ďalej
Mali by nástenky správania z tried zmiznúť? V čom sú ich pozitíva a negatíva?

Mali by nástenky správania z tried zmiznúť? V čom sú ich pozitíva a negatíva?


V triedach na základných školách dnes bežne nájdete visieť na stenách nástenky správania. Ich snaha je deti motivovať k dobrému správaniu či lepším akademickým výsledkom. Je však ich dopad naozaj vždy pozitívny? Čítaj ďalej
Milan Hejný: Naučiť deti mať radosť z radosti iného človeka je dnes najväčšou úlohou školy

Milan Hejný: Naučiť deti mať radosť z radosti iného človeka je dnes najväčšou úlohou školy


Známy český profesor matematiky a didaktik Milan Hejný hovorí, ako by sme mali zmeniť vyučovanie, aby sme deťom odovzdali nielen viac vedomostí, ale aj pozitívnych vzorov správania voči ľuďom okolo seba. Čítaj ďalej
Učitelia, dovoľte deťom robiť chyby. Naučia sa viac, tvrdia vedci

Učitelia, dovoľte deťom robiť chyby. Naučia sa viac, tvrdia vedci


V školách, kde majú žiaci najlepšie výsledky v medzinárodných testovaniach, učitelia dovoľujú deťom robiť chyby a venujú im následne pozornosť. Neignorujú ich, ale tvrdia, že z chýb sa učíme viac. Čítaj ďalej
Testovali motiváciu detí učiť sa. Len 6,8 % sa teší z poznávania, zvyšok motivujú známky či strach z neúspechu

Testovali motiváciu detí učiť sa. Len 6,8 % sa teší z poznávania, zvyšok motivujú známky či strach z neúspechu


Len minimálna časť žiakov slovenských štátnych škôl má radosť z toho, že na sebe v škole pracujú, hovorí MARTIN KURUC z Centra pedagogického výskumu UK v exkluzívnom rozhovore o novom výskume. K práci v škole ich motivuje strach pred zlou známkou či hanby z toho, že niečo nezvládnu. Čítaj ďalej
Slovenčinárka v Bruseli: Slovenčina tu žije vďaka systému Európskych škôl

Slovenčinárka v Bruseli: Slovenčina tu žije vďaka systému Európskych škôl


Slovenský jazyk žije aj v Bruseli, kde deti slovenských úradníkov z inštitúcií EÚ a deti slovenských diplomatov majú šancu vzdelávať sa v materčine v rámci systému Európskych škôl (EŠ). Uviedla to pre TASR učiteľka slovenčiny Katarína Hricová z Európskej školy III v bruselskej mestskej časti Ixelles. Čítaj ďalej