Zaujímavosti a inšpirácie

Psychologička K. Ďuríková: Stres, vyčerpanie aj úvahy o odchode z profesie sú problémy, ktoré dnes trápia slovenských učiteľov

O závažných zisteniach z prieskumu učiteľov, ktorý sa zameral na duševné zdravie a wellbeing slovenských učiteľov v školskom roku 2020/2021, sme sa rozprávali s Kornéliou Ďuríkovou, školskou psychologičkou a predsedníčkou Konvalinky – Inštitútu duševného zdravia a pozitívnej edukácie.

Ste učiteľ a chcete si v lete poriadne oddýchnuť? Vyskúšajte tieto 4 spôsoby

Oddychovať sa dá rôznymi spôsobmi. Možností je v súčasnosti nekonečné množstvo. Čo je dobré pre jedného, nemusí vyhovovať druhému. Ak ste učiteľ a tohto roku si chcete poriadne oddýchnuť, vyskúšajte nasledujúce spôsoby.

Rozhovor o duševnom zdraví a wellbeingu slovenských učiteľov

Čo prežívajú slovenskí učitelia? Ako sa posledný školský rok cítia? Stres, vyčerpanie, vyhorenie aj odchod z profesie sú témy, ktoré dnes podľa rozsiahleho prieskumu Teacher Wellbeing Index Slovakia trápia učiteľov.

Čo hovoria najznámejšie objavy o učení?

Učenie je nadobúdanie skúseností a utváranie jednotlivca v priebehu jeho života. Je osobitným druhom ľudskej činnosti, v ktorej subjekt- dieťa alebo dospelý, vplyvom vonkajších podmienok a vlastnej motivácie mení seba a prostredie. Výsledkom procesu učenia je zmena správania jedinca, ktorý sa procesu zúčastnil. V oblasti učenia nepretržite prebieha množstvo výskumov. Pozrime sa na niekoľko zistení, ktoré môžu učiteľom pomôcť nastaviť proces vzdelávania tak, aby sa žiakom učilo nielen ľahko, ale...

Chcete predchádzať agresívnym prejavom správania? Vyskúšajte korytnačiu stratégiu

Ak sa dieťa v predškolskom veku správa problémovo, vysiela tak dospelým signál, že žiada o pomoc. Ako mu pomôcť? Jednou z metód, ktorú môžete v materskej škole pri práci s deťmi použiť, je napríklad korytnačia stratégia.

K. Ďuríková: Bez učiteľov, ktorí sú v pohode, toho v školách veľa nezmeníme

Duševné zdravie a wellbeing slovenských učiteľov - ako na tom je? O tom sme sa rozprávali s psychologičkou Kornéliou Ďuríkovou z Inštitútu Konvalinka.

Aký bol rok 2020 pre učiteľov? Charakteristický bol mimoriadny stres, záťaž, ale aj nové zručnosti či neustála zmena

Určite nebudem ďaleko od pravdy, ak by sa v  zhodnotení roka objavovali slová ako mimoriadny stres, záťaž, vyčerpanie, nové zručnosti, nové skúsenosti, ale aj nepredvídateľnosť či neustála zmena.

Hybridné vzdelávanie – budúcnosť, ktorá čaká aj nás

Príchod pandémie Covid-19 znamenal aj vážnu krízu vo vzdelávaní. Mnohé školy na celom svete sa ocitli v patovej situácii, keď neboli pripravené siahnuť po digitálnych technológiách a začať prostredníctvom nich učiť deti na diaľku.