Zaujímavosti a inšpirácie

Digitálne technológie v školách: Aká je realita a budúcnosť?

Čo treba zmeniť, aby sa zábavná skrinka zmenila na užitočného pomocníka? Ako môžu školy pripraviť žiakov na budúcnosť, ktorá bude plná digitálnych technológií?

Efektívna spätná väzba a hodnotenie žiakov

Známkovanie už dávno nie je jediným typom hodnotenia. Keď je súčasťou spätnej väzby konštruktívna pochvala a kritika a nechýba tiež rešpekt, žiaci sa neboja chýb a robia pokroky. Keď žiaci dostanú správnu spätnú väzbu v správnom čase, môžu sa skôr priblížiť k tomu, aby sa stali nezávislými a mali energiu a motiváciu na to, aby oni sami mohli regulovať svoje učenie.

Norbert Maur: Učitelia i verejnosť rozumejú potrebám vo vzdelávaní dnes oveľa viac aj vďaka podpore kvalitných inovatívnych projektov

O podpore zmeny vzdelávania na Slovensku sme sa rozprávali s Norbertom Maurom, senior projektovým manažérom Nadácie Pontis.

Učiteľka M. Maková: Diskusia so študentmi mi otvára témy, ktoré som si dovtedy vôbec neuvedomila

Mária Maková vedie klub Akadémie veľkých diel na Gymnáziu v Leviciach už druhý rok. Rozprávali sme sa o tom, prečo by malo byť vzdelávanie nielen o vedomostiach, ale aj o budovaní charakteru, ako by mala škola pripraviť mladých ľudí na život, ako rastie ona aj jej študenti vďaka Akadémii.

Miroslav Hřebecký: Českí riaditelia škôl nie sú pedagogickí lídri, ale dobrí administrátori a správcovia budov

Miroslav Hřebecký je programovým riaditeľom českej spoločnosti EDUin, expertom na riadenie školstva a podporu vo vzdelávaní. V Bratislave o možnostiach podpory škôl prednášal na podujatí OZ Nové školstvo.

Signály, ktoré naznačujú, že dieťa či dospievajúci vo vašej triede sa trápi alebo prežil traumu

Mnohí pedagógovia sa zamýšľajú nad tým, ako by čo najlepšie mohli zistiť, prečo je žiak smutný, čo ho trápi, prečo sa nemôže sústrediť na vyučovanie. Je dôležité si uvedomiť, že trauma, nepohoda či utrpenie vyzerá u každého ináč. Každý človek reaguje na emocionálne dopady špecifickým spôsobom.

Tvorivá trieda či didaktické reflexívne komunity – aj na Slovensku existujú nové trendy v príprave a rozvoji pedagógov

Ako sa pripravujú mladí budúci pedagógovia a rozvíjajú súčasní? Na túto tému sme sa rozprávali s Martinom Kurucom z Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Martinom Brestovanským z Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave.

Organizácie pomáhajú meniť vzdelávanie na Slovensku. Svoje plány skonzultujú s odborníkmi z biznisu aj výskumu

Nadácia Pontis v septembri opäť prepojila projekty zamerané na zlepšenie slovenského vzdelávania so skúsenými mentormi a výskumníkmi, aby sa pripravili na šírenie do škôl po celej krajine. Stali sa tak súčasťou EDUakcelerátora, ktorého cieľom je zefektívniť úspešné vzdelávacie projekty.