Články: Pre študentov
O projekte

Lepšie školstvo

Čo môže učiteľ robiť, aby podporil u žiakov konštruktivistické učenie?

Čo môže učiteľ robiť, aby podporil u žiakov konštruktivistické učenie?


Teória konštruktivizmu spočíva v tom, že žiak sám konštruuje svoje poznanie a učiteľ mu môže iba pripraviť vhodné podmienky na to, aby uňho tento proces učenia mohol prebiehať vhodným spôsobom. Je dosť náročné ho uplatňovať z dôvodu veľkého množstva žiakov v triedach. Ak však máte menší počet žiakov v triede, môžete ho vyskúšať. Čítaj ďalej
Objavné vyučovanie - vyučovanie orientované na žiaka

Objavné vyučovanie - vyučovanie orientované na žiaka


Súčasná vedomostná spoločnosť musí flexibilne reagovať na požiadavky doby. V tomto procese učiteľom a žiakom pomáha aj objavné vyučovanie. Čítaj ďalej
Aktivity, vďaka ktorým môžu žiaci prežívať radosť na hodinách slovenčiny

Aktivity, vďaka ktorým môžu žiaci prežívať radosť na hodinách slovenčiny


Dnes sa pozrieme na aktivity, vďaka ktorým môžete ukázať žiakom, že slovenčinu sa učiť oplatí. Čítaj ďalej
Učiteľka L. Muržicová: Ak chceme rásť, potrebujeme spolu viesť otvorené diskusie

Učiteľka L. Muržicová: Ak chceme rásť, potrebujeme spolu viesť otvorené diskusie


Rozhovor s Lenkou Muržicovou, učiteľkou na Spojenej škole sv. Uršule v Bratislave a finalistkou TOP 30 Učiteľ Slovenska. Čítaj ďalej
Ako vytvoriť emocionálne bezpečné prostredie na vyučovaní?

Ako vytvoriť emocionálne bezpečné prostredie na vyučovaní?


Školy vytvárajú edukačný priestor nielen materiálnymi podmienkami, ale najmä vzťahmi, ktoré v nej prevládajú. Myslia sa tým vzťahy medzi školou a komunitou, školou a rodinou, vzťahy v učiteľskom zbore a špeciálne vzťahy medzi učiteľmi a žiakmi. Dôležité je tiež pre žiakov vytvárať emocionálne bezpečné prostredie. Ako ho čo najlepšie vytvoriť? Čítaj ďalej
6 pravidiel, ktoré pomáhajú pri práci s myšlienkovými  mapami

6 pravidiel, ktoré pomáhajú pri práci s myšlienkovými mapami


Myšlienkové mapy sú prirodzeným odzrkadlením toho, ako myseľ pracuje. Spája informácie okolo jednej hlavnej myšlienky a vytvára prepojenia. Je dobré, keď ich učitelia používajú aj v škole so svojimi žiakmi. Čítaj ďalej
Vyučovanie vonku bude po návrate do škôl v júni ideálne. Tieto aktivity sa vám môžu hodiť

Vyučovanie vonku bude po návrate do škôl v júni ideálne. Tieto aktivity sa vám môžu hodiť


Možno budete v júni učiť na školskom dvore, na ihrisku, v parku, v lese, v školskom altánku alebo na lavičkách pred školou. Ak ste sa rozhodli pre túto alternatívu, možno vás inšpirujú aj nasledujúce aktivity, ktoré sú vhodné na vyučovanie práve v týchto podmienkach. Sú veľmi jednoduché a nevyžadujú zložitú prípravu na realizáciu. Čítaj ďalej
Domáce úlohy, ktoré pomáhajú deťom nielen opakovať, ale  ich motivujú aj  k tvorivosti

Domáce úlohy, ktoré pomáhajú deťom nielen opakovať, ale ich motivujú aj k tvorivosti


Tieto tvorivé typy úloh žiakov väčšinou veľmi bavia. Možno sa vám niekedy podarí niektoré z nasledujúcich aktivít vyskúšať. Čítaj ďalej