Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovory

Ján Oravec:  Potrebujeme, aby sa vyučovací proces dramaticky zmenil

Ján Oravec: Potrebujeme, aby sa vyučovací proces dramaticky zmenil


S Jánom Oravcom sme sa rozprávali, či sa v súčasnosti zamestnávatelia zaujímajú o absolventov škôl, čo by ich školy mali učiť, aby s nimi dokázali zamestnávatelia pracovať dnes i v budúcnosti, ale aj to, čo slovenskí podnikatelia robia pre to, aby zlepšovali školstvo. Čítaj ďalej
Kedy učiteľ dokáže najlepšie pracovať s deťmi v triede? Keď rozumie skupinovej dynamike

Kedy učiteľ dokáže najlepšie pracovať s deťmi v triede? Keď rozumie skupinovej dynamike


Pedagóg MARTIN KURUC z Pedagogickej fakulty UK v Bratislave sa sústredí na témy ako motivácia, sebaregulácia, výchova k zodpovednosti a samostatnosti či pedagogická diagnostika porúch správania. S tým úzko súvisí aj skupinová dynamika, teda schopnosť prečítať si dianie v triede, medzi deťmi v skupine a komunite. Čítaj ďalej
Juliana Murcínová: Ako rozoznať edukačnú hru od bežnej hračky?

Juliana Murcínová: Ako rozoznať edukačnú hru od bežnej hračky?


JULIANA MURCÍNOVÁ sa už viac ako desať rokov venuje práve témam zameraným na vzdelávanie detí. Čítaj ďalej
Nadácia ZSE: peniaze školstvo nezmenia, ale pomôžu

Nadácia ZSE: peniaze školstvo nezmenia, ale pomôžu


Nadácia ZSE v septembri spúšťa nový grantový program Výnimočné školy. Jeho cieľom je poskytnúť učiteľom jednoduchým spôsobom a bez zbytočnej administratívy finančné prostriedky na to, aby sa im učilo ľahšie, aby pomohli svojej škole a pritiahli záujem žiakov o svoj predmet. Viac o programe hovorí Peter Bednár, správca Nadácie ZSE. Čítaj ďalej
Rešpektujúca komunikácia patrí aj do tried

Rešpektujúca komunikácia patrí aj do tried


V akom prostredí sa žiaci učia? Prevláda nepriateľské prostredie, v ktorom ich ohrozuje šikana a strach z učiteľa? Alebo naopak pozitívne prostredie, ktoré podnecuje spolupatričnosť, záujem a preberanie zodpovednosti za vlastné učenie? Čítaj ďalej
M. Duranková: Akadémia veľkých diel má inšpirovať mladých, aby túžili po múdrosti a kráse vo svojich vlastných životoch

M. Duranková: Akadémia veľkých diel má inšpirovať mladých, aby túžili po múdrosti a kráse vo svojich vlastných životoch


MIROSLAVA DURANKOVÁ je riaditeľkou a spoluzakladateľkou Akadémie veľkých diel. V rozhovore nám prezradila, prečo vznikla Akadémia veľkých diel a čo tento program prinesie stredoškolákom na celom Slovensku. Čítaj ďalej
Zuzana Furmanczuk: Ak chceme byť pokroková krajina, musíme myslieť aj na životné prostredie

Zuzana Furmanczuk: Ak chceme byť pokroková krajina, musíme myslieť aj na životné prostredie


ZUZANA FURMANCZUK vedie neziskovú organizáciu SK REA, ktorá sa venuje podpore obnoviteľných zdrojov na Slovensku. V rozhovore nám prezradila, ako sme v tomto smere na tom na Slovensku v porovnaní s inými krajinami, ako môžeme obnoviteľné zdroje využívať v našom každodennom živote a chrániť tak životné prostredie, ale aj to, v čom je pre nás solárna energia jedinečná.  Čítaj ďalej
Psychologička K. Ďuríková: Školy by mali prijať, že doba sa zmenila. Na výchove detí sa musíme podieľať spoločne

Psychologička K. Ďuríková: Školy by mali prijať, že doba sa zmenila. Na výchove detí sa musíme podieľať spoločne


Potrebujeme budovať psychickú odolnosť detí aj v školách? Nestačí pri výchove len vplyv rodiny? Aj na tieto otázky v rozhovore odpovedala školská psychologička KORNÉLIA ĎURÍKOVÁ, ktorá sa špecializuje na pozitívnu edukáciu v školách. Čítaj ďalej