Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovory

Martin Kríž: Školy v budúcnosti viac nebudú podobné ako vajce vajcu. Rozdiely budú stále väčšie

Martin Kríž: Školy v budúcnosti viac nebudú podobné ako vajce vajcu. Rozdiely budú stále väčšie


Momentálne sa venuje najmä mentoringu učiteľov, projektom Indícia Roadshow a konferencia Učíme pre život v neziskovej organizácii Indícia. Čítaj ďalej
H. Chmelárová Marková: Dajte dieťa na nemčinu. Ľudí, čo ju ovládajú je stále menej

H. Chmelárová Marková: Dajte dieťa na nemčinu. Ľudí, čo ju ovládajú je stále menej


Počet žiakov, ktorí sa učia nemčinu, za posledné roky radikálne klesá. Čo to znamená pre náš región do budúcnosti? Nemecké firmy už teraz bijú na poplach a hľadajú cesty, ako na Slovensko opäť vrátiť nemecký jazyk. Čítaj ďalej
Profesor informatiky Ivan Kalaš: Technológie deťom nemajú nahradiť plastelínu a nožnice,  ale môžu byť pre ne ďalšou výbornou alternatívou

Profesor informatiky Ivan Kalaš: Technológie deťom nemajú nahradiť plastelínu a nožnice, ale môžu byť pre ne ďalšou výbornou alternatívou


Profesor IVAN KALAŠ je vzácnou kombináciou informatiky a človečiny. Na jednej strane dosiahol obrovský medzinárodný úspech vo svete technológií, na druhej strane píše detské knihy či scenáre k večerníčkom. Mnohí z nás majú pocit, že nechápu fungovanie technológií, to sa vám však nemôže stať, ak o nich rozpráva prof. Kalaš. Čítaj ďalej
Učiteľka Marta Páleníková: Chybami sa učíme. Reflexia a spätná väzba má zmysel už aj pri prvákoch

Učiteľka Marta Páleníková: Chybami sa učíme. Reflexia a spätná väzba má zmysel už aj pri prvákoch


S učiteľkou MARTOU PÁLENÍKOVOU sme sa rozprávali aj o tom, prečo by reflexia a spätná väzba mala mať stabilné a významné miesto v procese učenia. Čítaj ďalej
Učila chudobné deti v Kolumbii, Nepále aj Thajsku. Dnes sa snaží odstrániť nerovnosť zo slovenských škôl

Učila chudobné deti v Kolumbii, Nepále aj Thajsku. Dnes sa snaží odstrániť nerovnosť zo slovenských škôl


ANNA SYMINGTON-MAAR študovala vo Francúzsku, v Singapure získala francúzsku maturitu, vyštudovala filozofiu a fyziku na King’s College v Londýne a napokon získala titul Master’s z medzinárodného vzdelávania na Oxforde. Po celý čas vo svete učila deti zo znevýhodnených rodín. Dnes chce nerovnosť odstraňovať u nás. Čítaj ďalej
Učiteľka spája chémiu a umenie. Deti vedie k objavovaniu krásy modrotlače

Učiteľka spája chémiu a umenie. Deti vedie k objavovaniu krásy modrotlače


Učiteľka chémie a výtvarnej výchovy Lucia Dovalová svoj život zasvätila školstvu, ale aj jednej neobyčajnej záľube. Okrem chemických pokusov deťom s láskou predstavuje aj nestarnúcu krásu tradícií. Čítaj ďalej
Mentoruje učiteľov, ako byť ešte lepšími: Učiteľ by mal najprv v triede stavať mosty, až potom začať učiť

Mentoruje učiteľov, ako byť ešte lepšími: Učiteľ by mal najprv v triede stavať mosty, až potom začať učiť


S Janou M. Balážovou sme sa rozprávali, o jej pozitívnych učiteľských skúsenostiach zo strednej školy v Anglicku, kde vidí dôležitú úlohu dnešného učiteľa a ako vyzerá mentoring IRPU, ktorý pomáha učiteľom stávať sa ešte lepšími. Čítaj ďalej
Milan Hejný: Naučiť deti mať radosť z radosti iného človeka je dnes najväčšou úlohou školy

Milan Hejný: Naučiť deti mať radosť z radosti iného človeka je dnes najväčšou úlohou školy


Známy český profesor matematiky a didaktik Milan Hejný hovorí, ako by sme mali zmeniť vyučovanie, aby sme deťom odovzdali nielen viac vedomostí, ale aj pozitívnych vzorov správania voči ľuďom okolo seba. Čítaj ďalej