Rozhovory
Zabudnime na to, že všetci musia mať jednotky. Deti musíme učiť základné zručnosti, tvrdia Berovci, učitelia s 30-ročnou praxou
Každý druhý tínedžer tvrdí, že chce byť influencer. Asi sa niekde stala chyba. Manželia Berovci, učitelia s viac ako 30-ročnou praxou, hovoria, že deti musíme v škole učiť, ako uvažovať o kariére a tom, čo chcú v živote robiť.
Proti šikane bojujú na školách detským divadielkom
Bianka Urbanovská a Katarína Del Rio prinášajú do školských zariadení unikátne detské divadielko, ktoré pomôže deťom, rodičom i pedagógom vhodne reagovať na prejavy šikany.
Norbert Maur: Učitelia i verejnosť rozumejú potrebám vo vzdelávaní dnes oveľa viac aj vďaka podpore kvalitných inovatívnych projektov
O podpore zmeny vzdelávania na Slovensku sme sa rozprávali s Norbertom Maurom, senior projektovým manažérom Nadácie Pontis.
Miroslav Hřebecký: Českí riaditelia škôl nie sú pedagogickí lídri, ale dobrí administrátori a správcovia budov
Miroslav Hřebecký je programovým riaditeľom českej spoločnosti EDUin, expertom na riadenie školstva a podporu vo vzdelávaní. V Bratislave o možnostiach podpory škôl prednášal na podujatí OZ Nové školstvo.
Tvorivá trieda či didaktické reflexívne komunity – aj na Slovensku existujú nové trendy v príprave a rozvoji pedagógov
Ako sa pripravujú mladí budúci pedagógovia a rozvíjajú súčasní? Na túto tému sme sa rozprávali s Martinom Kurucom z Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Martinom Brestovanským z Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave.
Psychologička K. Ďuríková: Stres, vyčerpanie aj úvahy o odchode z profesie sú problémy, ktoré dnes trápia slovenských učiteľov
O závažných zisteniach z prieskumu učiteľov, ktorý sa zameral na duševné zdravie a wellbeing slovenských učiteľov v školskom roku 2020/2021, sme sa rozprávali s Kornéliou Ďuríkovou, školskou psychologičkou a predsedníčkou Konvalinky – Inštitútu duševného zdravia a pozitívnej edukácie.
Učiteľka Ľubica Demčáková: Na hodinách nie je najdôležitejšie učivo
Väčšia interaktívnosť, samostatnosť aj rozvoj kritického myslenia. Toto je len zopár z benefitov, ktoré rozvíja u žiakov činnostné učenie. Táto metóda vzdelávania, ktorá je založená hlavne na objavovaní, žne úspechy aj preto, že žiaci radi prichádzajú s vlastnými nápadmi i návrhmi riešení.
K. Ďuríková: Bez učiteľov, ktorí sú v pohode, toho v školách veľa nezmeníme
Duševné zdravie a wellbeing slovenských učiteľov - ako na tom je? O tom sme sa rozprávali s psychologičkou Kornéliou Ďuríkovou z Inštitútu Konvalinka.