Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovory

Daniel Bútora: Škola nás má pripraviť na život, nie na prácu

Daniel Bútora: Škola nás má pripraviť na život, nie na prácu


Rozhovor s Danielom Bútorom - otcom 5 detí, lektorom a koučom v oblasti leadershipu a riadenia projektov o spoločnosti aj slovenskom školstve. Čítaj ďalej
Jan Hábl: V školách naučíme deti čítať, písať, počítať, ale nevychovávame z nich dobrých ľudí

Jan Hábl: V školách naučíme deti čítať, písať, počítať, ale nevychovávame z nich dobrých ľudí


Jan Hábl približuje, ako sa stal komeniológom, pripomína teórie J.A.Komenského a čo mu v našich školách chýba. Čítaj ďalej
G.Žiaková: Viacjazyčnosť je najlepším prostriedkom k harmonickému spolunažívaniu

G.Žiaková: Viacjazyčnosť je najlepším prostriedkom k harmonickému spolunažívaniu


V rozhovore hovorila Gabriela Žiaková aj o tom, čo motivovalo Francúzov učiť sa slovenčinu, či upozorňuje na dôležitosť zrovnoprávnenia slovanských jazykov (a iných jazykov) okrem ruštiny, so v súčasnosti najvyužívanejšími. Čítaj ďalej
Martin Spano o umelej inteligencii vo vzdelávaní: Učiteľov bude opäť ich práca baviť a aj deti, ktoré zaostávajú, budú môcť rýchlejšie napredovať

Martin Spano o umelej inteligencii vo vzdelávaní: Učiteľov bude opäť ich práca baviť a aj deti, ktoré zaostávajú, budú môcť rýchlejšie napredovať


S Martinou Spanom sme sa rozprávali, o tom, čo si v reálnom živote predstaviť pod umelou inteligenciou, ako zásadne ovplyvní už v blízkej dobe našu budúcnosť, vzdelávanie a výchovu detí i prácu učiteľov. Čítaj ďalej
Martin Kríž: Školy v budúcnosti viac nebudú podobné ako vajce vajcu. Rozdiely budú stále väčšie

Martin Kríž: Školy v budúcnosti viac nebudú podobné ako vajce vajcu. Rozdiely budú stále väčšie


Momentálne sa venuje najmä mentoringu učiteľov, projektom Indícia Roadshow a konferencia Učíme pre život v neziskovej organizácii Indícia. Čítaj ďalej
H. Chmelárová Marková: Dajte dieťa na nemčinu. Ľudí, čo ju ovládajú je stále menej

H. Chmelárová Marková: Dajte dieťa na nemčinu. Ľudí, čo ju ovládajú je stále menej


Počet žiakov, ktorí sa učia nemčinu, za posledné roky radikálne klesá. Čo to znamená pre náš región do budúcnosti? Nemecké firmy už teraz bijú na poplach a hľadajú cesty, ako na Slovensko opäť vrátiť nemecký jazyk. Čítaj ďalej
Profesor informatiky Ivan Kalaš: Technológie deťom nemajú nahradiť plastelínu a nožnice,  ale môžu byť pre ne ďalšou výbornou alternatívou

Profesor informatiky Ivan Kalaš: Technológie deťom nemajú nahradiť plastelínu a nožnice, ale môžu byť pre ne ďalšou výbornou alternatívou


Profesor IVAN KALAŠ je vzácnou kombináciou informatiky a človečiny. Na jednej strane dosiahol obrovský medzinárodný úspech vo svete technológií, na druhej strane píše detské knihy či scenáre k večerníčkom. Mnohí z nás majú pocit, že nechápu fungovanie technológií, to sa vám však nemôže stať, ak o nich rozpráva prof. Kalaš. Čítaj ďalej
Učiteľka Marta Páleníková: Chybami sa učíme. Reflexia a spätná väzba má zmysel už aj pri prvákoch

Učiteľka Marta Páleníková: Chybami sa učíme. Reflexia a spätná väzba má zmysel už aj pri prvákoch


S učiteľkou MARTOU PÁLENÍKOVOU sme sa rozprávali aj o tom, prečo by reflexia a spätná väzba mala mať stabilné a významné miesto v procese učenia. Čítaj ďalej