Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovory

Rešpektujúca komunikácia patrí aj do tried

Rešpektujúca komunikácia patrí aj do tried


V akom prostredí sa žiaci učia? Prevláda nepriateľské prostredie, v ktorom ich ohrozuje šikana a strach z učiteľa? Alebo naopak pozitívne prostredie, ktoré podnecuje spolupatričnosť, záujem a preberanie zodpovednosti za vlastné učenie? Čítaj ďalej
M. Duranková: Akadémia veľkých diel má inšpirovať mladých, aby túžili po múdrosti a kráse vo svojich vlastných životoch

M. Duranková: Akadémia veľkých diel má inšpirovať mladých, aby túžili po múdrosti a kráse vo svojich vlastných životoch


MIROSLAVA DURANKOVÁ je riaditeľkou a spoluzakladateľkou Akadémie veľkých diel. V rozhovore nám prezradila, prečo vznikla Akadémia veľkých diel a čo tento program prinesie stredoškolákom na celom Slovensku. Čítaj ďalej
Zuzana Furmanczuk: Ak chceme byť pokroková krajina, musíme myslieť aj na životné prostredie

Zuzana Furmanczuk: Ak chceme byť pokroková krajina, musíme myslieť aj na životné prostredie


ZUZANA FURMANCZUK vedie neziskovú organizáciu SK REA, ktorá sa venuje podpore obnoviteľných zdrojov na Slovensku. V rozhovore nám prezradila, ako sme v tomto smere na tom na Slovensku v porovnaní s inými krajinami, ako môžeme obnoviteľné zdroje využívať v našom každodennom živote a chrániť tak životné prostredie, ale aj to, v čom je pre nás solárna energia jedinečná.  Čítaj ďalej
Psychologička K. Ďuríková: Školy by mali prijať, že doba sa zmenila. Na výchove detí sa musíme podieľať spoločne

Psychologička K. Ďuríková: Školy by mali prijať, že doba sa zmenila. Na výchove detí sa musíme podieľať spoločne


Potrebujeme budovať psychickú odolnosť detí aj v školách? Nestačí pri výchove len vplyv rodiny? Aj na tieto otázky v rozhovore odpovedala školská psychologička KORNÉLIA ĎURÍKOVÁ, ktorá sa špecializuje na pozitívnu edukáciu v školách. Čítaj ďalej
Učitelia nie sú dostatočne pripravovaní na prácu s deťmi s ADHD, preto si potom často myslia, že im tie deti len robia naschvál

Učitelia nie sú dostatočne pripravovaní na prácu s deťmi s ADHD, preto si potom často myslia, že im tie deti len robia naschvál


RADOVAN KYRINOVIČ je vyštudovaný psychológ. Pracuje s deťmi s ADHD, ktoré sám tiež má. Hovorí, že túto poruchu mnohí vnímajú nesprávne a s pár praktickými tipmi sa s ňou dá dobre fungovať. Čítaj ďalej
M. Mordavský učí deti v Dánsku: Byť učiteľom je výzva, ale s tým sme do toho predsa šli

M. Mordavský učí deti v Dánsku: Byť učiteľom je výzva, ale s tým sme do toho predsa šli


Matúš Mordavský seba nikdy nevidel ako učiteľa. Napriek tomu však už 4 roky učí matematiku, angličtinu a telocvik na základnej škole v Dánsku. Čítaj ďalej
Daniel Bútora: Škola nás má pripraviť na život, nie na prácu

Daniel Bútora: Škola nás má pripraviť na život, nie na prácu


Rozhovor s Danielom Bútorom - otcom 5 detí, lektorom a koučom v oblasti leadershipu a riadenia projektov o spoločnosti aj slovenskom školstve. Čítaj ďalej
Jan Hábl: V školách naučíme deti čítať, písať, počítať, ale nevychovávame z nich dobrých ľudí

Jan Hábl: V školách naučíme deti čítať, písať, počítať, ale nevychovávame z nich dobrých ľudí


Jan Hábl približuje, ako sa stal komeniológom, pripomína teórie J.A.Komenského a čo mu v našich školách chýba. Čítaj ďalej