Články: Pre študentov
O projekte

Motivácia a sebarozvoj učiteľa

Ako môže učiteľ pomôcť žiakom rozpoznať cieľ ich nevhodného správania?

Ako môže učiteľ pomôcť žiakom rozpoznať cieľ ich nevhodného správania?


Učiteľ alebo aj psychológ môžu pomôcť dieťaťu rozpoznať cieľ jeho nevhodného správania, či už individuálne alebo v skupinovej diskusii. Čítaj ďalej
Deti vedú k neposlušnosti  štyri ciele. Naučte sa ich odlišovať

Deti vedú k neposlušnosti štyri ciele. Naučte sa ich odlišovať


Psychológ Rudolf Dreikurs rozpracoval štyri základné ciele nevhodného správania detí. Deti, ktoré sa nevhodne správajú, chcú získať pozornosť, moc, chcú odplatu alebo sa správajú neadekvátne. Čítaj ďalej
Reklama
Za 33 rokov mojej praxe ako učiteľka som pochopila...

Za 33 rokov mojej praxe ako učiteľka som pochopila...


Roky práce s deťmi vás naučia mnoho. A ak máte otvorenú myseľ a srdce, dovolia vám posúvať sa stále ďalej a učiteľskú prácu milovať. Čítaj ďalej
Prečo je dôležité, aby učitelia rozumeli vývinovým štádiám dieťaťa?

Prečo je dôležité, aby učitelia rozumeli vývinovým štádiám dieťaťa?


Deti si prechádzajú počas vývinu rôznymi štádiami. Ak učitelia rozumejú ich vývinu, dokážu tak znížiť množstvo konfliktov v triede, ale aj maximalizovať úspech žiaka v sociálnom živote a v akademickom prostredí. Čítaj ďalej
Aký by ma byť ideálny učiteľ? Každý ho vidí inak

Aký by ma byť ideálny učiteľ? Každý ho vidí inak


Určiť vlastnosti naozaj dobrého učiteľa môže byť náročné. Výskumníci využili anonymnú sociálnu sieť Reddit na to, aby vďaka názorom ľudí z rôzneho prostredia dokázali pochopiť to, čo robí dobrého pedagóga ideálnym pre ich deti. Čítaj ďalej
Učitelia z prvého ročníka Komenského inštitútu ukázali, že aj na našich školách sa dá učiť výnimočne

Učitelia z prvého ročníka Komenského inštitútu ukázali, že aj na našich školách sa dá učiť výnimočne


V Komenského inštititúte spájajú učiteľov, ktorí majú odvahu robiť veci inak. A akým projektom sa venovali jeho absolventi počas roka? Čítaj ďalej
Matematici Zuzana a Peter Berovci cítili, že učenie by malo vyzerať inak. Rozhodli sa nájsť lepšie cesty a inšpirovať aj ostatných

Matematici Zuzana a Peter Berovci cítili, že učenie by malo vyzerať inak. Rozhodli sa nájsť lepšie cesty a inšpirovať aj ostatných


ZUZANA BEROVÁ a PETER BERO sú ojedinelou dvojicou. Sú dlhoroční manželia, ale a spolupracovníci. Obaja vyštudovali matematiku, no dnes spoločne koučujú. Rozprávali sme sa o tom, ako sa obja od matematiky dostali ku koučovaniu, aká je filozofia Riadeného aktívneho učenia a čo ich najviac trápi na dnešnom školstve. Čítaj ďalej
Prečo je dobro v nás potrebné rozvíjať?

Prečo je dobro v nás potrebné rozvíjať?


Koncept morálnej inteligencie s cieľom rozvíjať a kultivovať dobro v človeku od útleho detstva rozpracoval americký profesor psychológie z Kalifornskej štátnej univerzity A. Haas. Čítaj ďalej