V predchádzajúcom článku ste sa mohli motivovať príkladmi, ktoré pomáhajú tretiakom pri opakovaní matematiky. Dnes sa pozrieme na štvrtácke príklady. Ak si chcete so svojím dieťaťom – štvrtákom zopakovať matematiku pred polročnými písomnými prácami, možno vám pomôžu aj niektoré z nasledujúcich príkladov.
1. Vyfarbi obdĺžnik s najmenším číslom, ktoré má na mieste desiatok číslicu 5.
2. V rybníku bolo 44 pstruhov. Sumcov bolo 9 krát menej.
a)Koľko bolo sumcov?
b)Koľko bolo všetkých rýb spolu?
___________________________________________________________________________
3. Jankina mama má 32 rokov, Janka má 8 rokov.
a) Koľkokrát je Janka mladšia ako mama? _________________________
b) O koľko rokov je Janka mladšia ako mama? _________________________
4. Mirko má 8 počítačových hier. Jeho brat Peter ich má 5-krát viac. Koľko
počítačových hier majú spolu?
________________________________________________________________
5. Otec najazdil na aute 4200 km. Starý otec najazdil 100-krát menej km. Koľko km najazdil starý otec?
________________________________________________________________
6. Vyfarbi srdiečka s číslami, ktoré sú deliteľné číslom 5.
7. Podľa sčítania utvor príklady na násobenie a vypočítaj ich.
6 + 6 + 6 =_________________________________
8 + 8 + 8 + 8 + 8 = ___________________________
5 + 5 + 5 + 5 +5 + 5 + 5 = ______________________
4 + 4 + 4 + 4 =_________________________________
8. Zaokrúhli.
Zaokrúhli na desiatky:
82 =
138 =
576 =
Zaokrúhli na stovky :
254 =
3 640 =
7 070 =
9. Vypočítaj:
420 – 7 . 8 – 9 . 8 =
(105 + 1290 ) – 75 + 2 . 9 =
36 : 4 + 7 . 7 + 5 . 8 + 4 . 7 =
3000 – (200 - 75) – 21 =
10. Vynásob alebo vydeľ.
11. Premeň jednotky dĺžky.
12. Počítaj v tabuľke vývoz triedeného odpadu v kilogramoch.
13. Správne pomenuj.
14. Porovnaj čísla.
456 803 672 408 2 755 2 599
332 233 2 645 1799 6 265 4 312
15. Napíš ďalších 5 čísel v číselnom rade.
a) 68, 168, 268, ____________________________________________
b) 4695, 4688, 4681, ________________________________________
c) 96, 97, 98, _______________________________________________
16. Vyfarbi.
17. Narysuj ∆ ABC, kde:
/AB/ = 7 cm, /BC/ = 5 cm, /AC/ = 3 cm
a) vypíš vrcholy trojuholníka __________________
b) vypíš strany trojuholníka __________________
c) zoraď strany trojuholníka od najväčšej po najmenšiu __________________