Technológie v rodine

Ako vychovať dobrého digitálneho občana?

Digitálny svet a fyzický svet sú si viac podobné, ako si ľudia myslia. Internet nám v mnohých ohľadoch skvalitnil a uľahčil život, no vytvoril aj nové problémy. Dospelí by mali povzbudzovať deti, aby sa správali zodpovedne a stali sa uvedomelými digitálnymi občanmi.

Patria digitálne technológie do škôl aj po pandémii? Aká má byť ich úloha pri vzdelávaní detí? Odpovedá expertka Zuzana Molčanová

Ako bude vyzerať vyučovanie v školách po pandémii? Ako môžu školy pripraviť žiakov na budúcnosť, ktorá bude významne prepojená s digitálnymi technológiami?

Vedci zistili, že vplyv sociálnych médií na pohodu detí sa počas dospievania líši

Medzinárodný tím vedcov tvrdí, že dievčatá a chlapci môžu byť zraniteľnejší voči negatívnym vplyvom používania sociálnych médií v rôznych obdobiach ich dospievania.

Pandémia spôsobila nárast závislosti na internete

Používanie technológií v každodennom živote sa počas pandémie covid-19 zvýšilo takmer u každého. Kedy už hovoríme o probléme a ako sa vynúť závislosti?

Ako vychovať sebavedomé deti v súčasnej kultúre posadnutej lajkmi

Ak sa obávate sa, že sebavedomie vášho dieťaťa príliš závisí od uznania na sociálnych sieťach musíte mu pomôcť vypestovať sebadôveru v reálnom svete.

Prezidentka pripravila videoseriál o sociálnych sieťach a kritickom myslení

Prezidentka SR Zuzana Čaputová pripravila videoseriál o sociálnych sieťach a kritickom myslení. Séria vzdelávacích videí s názvom Mysli s hlavou štátu je novým projektom prezidentskej kancelárie.

18 tipov, ako ochrániť svoje deti pred nástrahami sociálnych sietí

Svet sociálnych médií môže byť pre deti aj nebezpečný.

Dá sa prepojiť pohyb, vzdelávanie a inkluzivita? Áno, spoznajte hru Vortoj a posúďte sami

Pôvodná beta-verzia hry Vortoj, vyvinutá v združení E@I, fungovala ako pomôcka pre limitované skupiny ľudí učiacich sa cudzí jazyk. Teraz je vhodná aj pre autistov.