Výskum

Výskum ukázal, že kolektívne športy podporujú emocionálne zdravie detí

Tímové športy sú spojené s lepším emocionálnym zdravím detí, zistila nedávna štúdia.

Sociálne faktory, ktoré negatívne vplývajú na duševné zdravie detí

Vedci z Johns Hopkins University objavili osem sociálnych faktorov, ktoré ovplyvňujú duševné zdravie detí. Ich komplexná viacročná štúdia zistila, že deti, ktoré boli vystavené nepriazni osudu, mali zvýšené riziko vzniku kognitívnych, emocionálnych alebo behaviorálnych problémov.

Vedci zistili, že vplyv sociálnych médií na pohodu detí sa počas dospievania líši

Medzinárodný tím vedcov tvrdí, že dievčatá a chlapci môžu byť zraniteľnejší voči negatívnym vplyvom používania sociálnych médií v rôznych obdobiach ich dospievania.

Najnovšie zistenia vplyvu Covid-19 na deti: hrozí cukrovka aj multisystémový zápalový syndróm

U detí, ktoré sa nakazia Covid-19, je podstatne väčšia pravdepodobnosť, že sa u nich rozvinie cukrovka 1. alebo 2. typu ako u detí, ktoré covid neprekonali, informovali v piatok americkí vedci z Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb.

Výskum ukázal, že dyslexiu ovplyvňuje aj pamäť

Dyslexia nespôsobuje len problémy s čítaním alebo jazykom. Ide o niečo zásadnejšie. Podľa výskumov ide aj o to, nakoľko sa mozog dokáže prispôsobiť tomu, čo práve pozoroval. Ľudia s dyslexiou majú podľa výskumov obvykle menšiu plasticitu mozgu ako bežná populácia.

Prečo je dôležité viesť dieťa k minimalizmu?

Dnes majú deti množstvo hračiek. Obchody sú preplnené a kúpiť sa dá takmer všetko. Je však obrovské množstvo hračiek zárukou rozvoja kreativity a pozitívneho rozvoja dieťaťa?

Cez prázdniny dovoľte deťom aj úplne vypnúť, radia vedci

Letné prázdniny prinášajú so sebou aj problémy. Väčšinou súvisia s tým, že niektorí rodičia nemajú možnosť zabezpečiť pre svoje deti program na dva mesiace. Inokedy sa zase deti cítia preťažené, lebo musia absolvovať až veľké množstvo aktivít. Ako nájsť zlatú strednú cestu?

Vedci zistili, čo spôsobuje problémy dyslektikom

Vedci M. Ahissar i J. Gabrieli zistili, v čom spočíva problém dyslektikov. Podľa vedeckých zistení ich mozgy nereagujú na opakované podnety.