Články: Pre študentov
O projekte

Vzdelávanie detí

Prečo deti nemajú rady matematiku?

Prečo deti nemajú rady matematiku?


JO BOALEROVÁ, profesorka matematiky na Stanfordskej univerzite, je presvedčená, že neexistuje talent na matematiku. Všetky deti sa matematiku dokážu naučiť a môžu ju mať rady, ak ju budeme učiť vhodným spôsobom a nebudeme v spoločnosti o nej podporovať mýty, že je ťažká a dobrých v nej môže byť iba zopár šťastlivcov. Čítaj ďalej
Čo robí asistent učiteľa? Skúsenosti asistentky s dlhoročnou praxou

Čo robí asistent učiteľa? Skúsenosti asistentky s dlhoročnou praxou


S nárastom počtu detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami rastie aj záujem rodičov integrovať svoje deti do bežných škôl a pre uľahčenie tohto procesu využívať aj podporu asistenta na vyučovaní. Čo všetko taký asistent robí? Čítaj ďalej
Sluchovo postihnutí žiaci potrebujú iný prístup, dôraz je na obraze

Sluchovo postihnutí žiaci potrebujú iný prístup, dôraz je na obraze


Keďže sluchovo postihnutí nemôžu využívať sluchovú pamäť, žiaci potrebujú špecifický prístup. Ten využíva úplne inú metodiku, aká funguje v bežných školách. Čítaj ďalej
Emócie ovplyvňujú úspechy žiakov v matematike celé roky, tvrdí nemecká štúdia

Emócie ovplyvňujú úspechy žiakov v matematike celé roky, tvrdí nemecká štúdia


Nová práca výskumníkov z Ludwig-Maximilians Universität v Mníchove skúmala emočné postoje žiakov k matematike a potvrdila závery predošlých štúdií: pozitívne emócie a úspechy v učení matematiky sa navzájom posilňujú. Čítaj ďalej
Zlepšujú domáce úlohy vzdelávacie výsledky žiakov?

Zlepšujú domáce úlohy vzdelávacie výsledky žiakov?


V minulosti neexistovali takmer žiadne pochybnosti o tom, či domáce úlohy dávať alebo nie. Dnes sa však objavuje čoraz viac výskumov a názorov odborníkov, ktorí tvrdia, že minimálne v prvých rokoch školy sú domáce úlohy pre deti zbytočné. Čítaj ďalej
Deti sa učia matematiku ľahšie, ak sa pri riešení matematických úloh hýbu, tvrdia vedci

Deti sa učia matematiku ľahšie, ak sa pri riešení matematických úloh hýbu, tvrdia vedci


Dánski vedci sa zaoberali vplyvom pohybu na učenie. Špeciálne si vybrali matematiku u detí na základných školách. Zistili, že pohyb je pri riešení úloh dôležitý. Čítaj ďalej
Nadané deti profitujú z toho, ak sa spájajú či preskakujú ročníky

Nadané deti profitujú z toho, ak sa spájajú či preskakujú ročníky


Predmetom rozsiahlej Northwestern University štúdie bolo zmapovanie prieskumov talentovaných detí za posledných 100 rokov. Výsledky prieskumu odporúčajú, že školy by mali využívať združovanie žiakov na podobnej úrovni a takisto aj preskakovanie ročníkov. Čítaj ďalej
Ako môžu rodičia deťom uľahčiť učenie?

Ako môžu rodičia deťom uľahčiť učenie?


Aj napriek tomu, že dispozície na ľahšie alebo ťažšie učenie si dieťa prináša vo svojej vrodenej výbave, existuje niekoľko všeobecných pravidiel, ako učenie uľahčiť a dosiahnuť väčšiu spokojnosť na strane dieťaťa i rodičov. Čítaj ďalej