Články: Pre študentov
O projekte

Vzdelávanie detí

17 tipov, ako rozvíjať pamäť a logické myslenie v predškolskom veku

17 tipov, ako rozvíjať pamäť a logické myslenie v predškolskom veku


Detská pamäť v predškolskom veku má schopnosť zapamätať si veľké množstvo informácií. Preto je veľmi dôležité už aj v tejto fáze života ju rozvíjať. Čítaj ďalej
Ako motivovať deti k hre na hudobný nástroj?

Ako motivovať deti k hre na hudobný nástroj?


Kúpili ste na naliehanie dieťaťa hudobný nástroj a po chvíli niet toho, kto by chcel na ňom pravidelne cvičiť? Ako deti motivovať k hre na hudobný nástroj? Čítaj ďalej
9 dôvodov, prečo by ste vysvedčenie nemali preceňovať

9 dôvodov, prečo by ste vysvedčenie nemali preceňovať


Nepopieram, že vysvedčenie má svoje opodstatnenie a svoju váhu. Učím však už 25 rokov, a tak môžem povedať, že vysvedčenie netreba až tak preceňovať. Tu je niekoľko dôvodov, prečo si myslím, že vysvedčenie naozaj nie je všetko. Čítaj ďalej
Grunnlaget - nórska metóda, ktorá pomáha deťom učiť sa

Grunnlaget - nórska metóda, ktorá pomáha deťom učiť sa


V Nórsku je v súčasnosti využívaná vo väčšine materských škôl a v prvých ročníkoch základných škôl. Jej podstatou je, že učí deti učiť sa. Čítaj ďalej
Ako deti naučiť rozprávať na verejnosti?

Ako deti naučiť rozprávať na verejnosti?


Sú deti, ktorým robí problém odpovedať ústne, z recitačných súťaží majú nočnú moru. A práve týmto deťom je potrebné pomôcť prekonávať tento problém a naučiť ich čo najskôr vystupovať pred učiteľom či spolužiakmi. Čítaj ďalej
Knihy pre deti: Obyčajná tvár (R. J. Palacio)

Knihy pre deti: Obyčajná tvár (R. J. Palacio)


krásny dojímavý neobyčajný príbeh 10-ročného chlapca Obyčajná tvár (Wonder) od americkej spisovateľky R. J. Palaciovej vás chytí ihneď za srdce. Je to príbeh chlapca, ktorý sa narodil so znetvorenou tvárou a veľmi by chcel byť "obyčajný." Čítaj ďalej
P. Fridrichová: Cieľom učenia by nemali byť známky. Okrádajú deti o prirodzenú túžbu učiť sa

P. Fridrichová: Cieľom učenia by nemali byť známky. Okrádajú deti o prirodzenú túžbu učiť sa


Ak do učenia vstupuje akýkoľvek systém klasifikácie, ničí vnútornú motiváciu dieťaťa učiť sa, ktorú v sebe prirodzene od narodenia máme. Petra Fridrichová hovorila o tom, ako vyzerá dobré hodnotenie a prečo klasické známkovanie učeniu škodí. Čítaj ďalej
Rodičia by mali klásť dôraz na rešpekt a láskavosť detí viac ako na známky, tvrdia vedci

Rodičia by mali klásť dôraz na rešpekt a láskavosť detí viac ako na známky, tvrdia vedci


Nový výskum naznačuje, že rodičia by nemali byť posadnutí známkami a mimoškolskými aktivitami ich malých školákov, najmä ak by takéto ambície mali byť na úkor vývinu sociálnych zručností a ich láskavosti voči iným. Čítaj ďalej