http://sk.hit.gemius.pl/lshitredir/id=pyBLof_1tJFs2mFLvdYSh_UVrocRrBsq67YxVpr5wOj.F7/fastid=naqaxhriiwgrqphcbzfuskyfuymr/stparam=sioeeusnok/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url= http://sk.hit.gemius.pl/lshitredir/id=pyBLof_1tJFs2mFLvdYSh_UVrocRrBsq67YxVpr5wOj.F7/fastid=naqaxhriiwgrqphcbzfuskyfuymr/stparam=sioeeusnok/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url=https://www.cerstvehlavicky.sk/?utm_campaign=cerstve_hlavicky&utm_medium=mobile_branding&utm_source=eduworld&utm_content=300x300&utm_term=kaufland
Články: Pre študentov
O projekte

Problémové správanie

Deti v dysfunkčných rodinách si osvojujú rôzne roly, aby prežili

Deti v dysfunkčných rodinách si osvojujú rôzne roly, aby prežili


Dysfunkčné rodiny sú oveľa rozšírenejšie, než si možno myslíme. Citová manipulácia, nedostatok empatie a citlivosti, komunikačné problémy a závislosť. Všetko toto sú charakteristiky, ktoré poukazujú na dysfunkčnú rodinu. Keď deti vyrastajú v takejto rodine, musia sa prispôsobiť, aby to prežili. Tieto roly im buď umožňujú chrániť sa, alebo sa poddať tomu, čo sa okolo nich deje. Existuje päť typov rolí, ktoré si deti môžu osvojiť. Ich voľba závisí od osobnosti dieťaťa a typu dysfunkčnej rodiny, v.. Čítaj ďalej
Aj deti sa chcú občas zmeniť. Ako im môžete pomôcť?

Aj deti sa chcú občas zmeniť. Ako im môžete pomôcť?


Väčšina detí nie je zlá úmyselne, aspoň nie dlhodobo. Sú to len deti, a preto sa občas správajú nevhodne alebo neprimerane vzhľadom na danú situáciu. Cieľom rodiča by nemalo byť doviesť dieťa k maximálnej dokonalosti, ale k jeho pokroku. Ako teda motivovať deti ku zmene čo najlepšie? Čítaj ďalej
Ako podporovať nezávislosť detí? Skúste použiť spoločné riešenie problémov

Ako podporovať nezávislosť detí? Skúste použiť spoločné riešenie problémov


Existuje niekoľko dôvodov, prečo sú tieto stretnutia dobrým nápadom. Ako deti rastú, mali by mať väčší vplyv na otázky, ktoré sa ich týkajú. Navyše budú lepšie spolupracovať s vaším rozhodnutím alebo opatrením. A okrem toho deti potrebujú skúsenosť rodinného vyjednávania, aby sa mohli pripraviť na vlastné rodiny. Čítaj ďalej
Čo robiť, keď sa dieťa uzavrie a zablokuje

Čo robiť, keď sa dieťa uzavrie a zablokuje


Niekedy sa rodičia môžu dostať do situácie, v ktorej dieťa odmieta komunikovať a nechce ani nič počúvať. Je nahnevané a aj napriek dobrej vôli rodičov sa situácia v určitom momente nedá hneď riešiť. Čítaj ďalej
Agresívne dieťa nemusí formovať len agresívne prostredie

Agresívne dieťa nemusí formovať len agresívne prostredie


Agresivita u detí nevzniká z ničoho nič sama o sebe. Čo ju môže u detí ešte spôsobovať? Čítaj ďalej
Svetlo ovplyvňuje dospelých i deti viac, ako si myslíme

Svetlo ovplyvňuje dospelých i deti viac, ako si myslíme


Farby, vône alebo svetlo nás ovplyvňujú viac, ako si možno uvedomujeme. Psychológovia si všimli vplyv svetla aj na deťoch, ktoré zmenili správanie po zmene osvetlenia. Čítaj ďalej
Prvý stupeň základnej školy nie je pre deti tak bezstarostné obdobie, ako sa na  prvý pohľad zdá

Prvý stupeň základnej školy nie je pre deti tak bezstarostné obdobie, ako sa na prvý pohľad zdá


Už deti na základných školách trpia pocitmi úzkosti a strachu o rôzne veci. Je to rodina, priateľstvo, ale často aj ich výkon v škole. Učitelia nie sú na tieto narastajúce problémy dostatočne vybavení. Pomoc odborníkov je stále žiadanejšia. Čítaj ďalej
Sebapoškodzovanie – fenomén, ktorý trápi už aj deti

Sebapoškodzovanie – fenomén, ktorý trápi už aj deti


Niektoré deti sebapoškodzovanie považujú za spôsob, ako sa prejaviť v spoločnosti ľudí a niektoré sa sebapoškodzujú preto, lebo necítia nič a pri sebapoškodení cítia aspoň bolesť. Najčastejšie to však robia preto, aby prostredníctvom fyzickej bolesti zabudli na bolesť duševnú. Čítaj ďalej