Štúdia detí z dvadsiatich základných škôl ukázala, že program zameraný na budovanie a podporu sociálnych, emocionálnych a charakterových zručností vedie k výraznému zlepšeniu celkovej kvality vzdelania. Pozitívne hodnotenie neuvádzali len učitelia, ale aj rodičia a študenti samotní. Koncepcia podpory spomínaných zručností u detí zahŕňa organizovanú činnosť, ktorá je zameraná na budovanie charakteru a je nad rámec súčasných pravidiel.
Zároveň tak dochádza ku kontrole problémového správania a prípadnému potrestaniu zaň. I keď táto činnosť – tento program – trvá len hodinu týždenne, výskumy ukázali súvislosť so zmenou správania k lepšiemu, s menšou absenciou v škole a lepšími výsledkami žiakov a študentov v čítaní a matematike v štandardizovaných testoch.
Najnovšie štúdie, ktoré publikovali výskumníci z Oregon State University, uvádzajú, že tento prístup má schopnosť zlepšiť „celkovú kvalitu škôl“ až o dvadsaťjeden percent. Toto je tvrdenie učiteľov, rodičia a študenti uvádzajú mierne nižšie percento zlepšenia.
"Lepšie sociálne schopnosti a charakter detí nechali viac času učiteľom na výučbu a študenti boli viac motivovaní,“
povedal Brian Flay, profesor z Oregon State University. Dopĺňa, že tento program môže byť riešením pre mnohé problémy na školách.
Jedna hodina tohto programu je napríklad zameraná na pomoc deťom pochopiť, ako sa iní ľudia cítia, aby sa zlepšili v empatii.
vysvetľuje Flay. Kvalita škôl je definovaná v tomto výskume aj na základe bezpečného prostredia, spokojnosti medzi jednotlivcami, podpory študentov, neustáleho zlepšovania, učenia založeného na štandardoch, vrátane ďalších funkcií a ich úrovne.
Cieľom tohto projektu, a zdá sa, že úspešným, je obmedziť zneužívanie návykových látok, násilné správanie a minimalizovať ďalšie problémy, ktoré je v súčasnosti možné riešiť iba s minimálnymi výsledkami. Doterajšie programy a snahy totiž neriešili základné problémy – ako je sebaúcta študenta a jeho sociálny život.
Nový projekt skúma takzvaný sociálno-emocionálny a charakterový vývoj. Program použitý v tomto výskume vyvinuli odborníci na základe dnešných potrieb a zahŕňa lekcie týkajúce sa sebaúcty, telesnej a duševnej činnosti, zodpovedného správania a tiež sociálnych vzťahov – ako vychádzať s ostatnými, lekcie na zvýšenie empatie, úprimnosti a sebazlepšenia. Čítaj ďalej...