Články: Pre študentov
O projekte

 

Chcete naučiť dieťa relaxovať? Vyskúšajte jednu z nasledujúcich aktivít

Jaroslava Koníčková
Autor článku
Foto: Big Stock
Máme tu prázdniny, a tak tento čas môžete využiť aj na to, aby ste vyskúšali niektoré techniky, ktoré pomáhajú deťom prekonávať stres a učia ich relaxovať. / Foto: Big Stock

Častým sprievodcom súčasného života je aj stres. Príčinou stresu a zvýšeného napätia môžu byť aj naše postoje k životu, k ľuďom, k práci. Niekedy prikládáme určitým problémom a situáciám zbytočne veľkú dôležitosť, nechávame sa nimi dlhodobo stresovať a naše celkové napätie (telesné i duševné) stúpa a pretrváva. A stres  neobchádza ani deti.

Máme tu prázdniny, a tak tento čas môžete využiť aj na to, aby  ste  vyskúšali niektoré techniky, ktoré pomáhajú deťom prekonávať stres a učia ich relaxovať. Aktivity uviedla vo svojej knihe Osvietený rodič rodinná terapeutka, učiteľka a lektorka Susan Stiffelman.

 

Hasenie požiaru

Táto aktivita môže pomôcť deťom, ktoré sú rozrušené, nahnevané alebo mrzuté. Nech si vaše dieťa sadne alebo ľahne a povedzte mu: „ Zavri oči a predstav si, že si malé lietadielko, ktoré prelieta ponad každú časť tvojho tela a hľadá napätie takým istým spôsobom, ako hasičské lietadlo vyhľadáva zdroje požiaru v horiacom lese. Možno cítiš rôzne pocity. Nechaj ich odznieť a pritom si predstavuj, ako oblasť, kde pociťuješ napätie, kropíš vodou relaxácie, aby si uhasil oheň napätia.“


Dýchanie cez slamku

Na toto cvičenie budete potrebovať jednu slamku pre každého, kto sa na aktivite bude zúčastní. Povedzte svojmu dieťaťu, nech chvíľu normálne dýcha a potom nech sa nadýchne a pomaly vydychuje cez slamku, pričom jednu dlaň má asi 2-3 centimetre od konca slamky. Cieľom je vydychovať vzduch cez slamku tak pomaly, že dieťa nepocíti ani len závan vzduchu na dlani, ktorá je umiestnená pod koncom slamky. Nech sa vaše dieťa po dvoch alebo troch plytkých nádychoch znovu poriadne nadýchne a pomaly opäť vydychuje tak, aby na dlani necítilo žiadny vzduch.

 

Foto: Big Stock

Otáčajte sa zo strany na stranu

Povedzte dieťaťu, nech sa rozkročí na šírku svojich ramien a povedzte mu: „Maj otvorené oči, otáčaj hornou časťou svojho tela doprava a potom doľava, nohy maj na podlahe, ale môžeš dvíhať päty, a to vždy opačnú, než do ktorej strany sa otáčaš. Zrak ti môže spočinúť kdekoľvek, nesústreď sa na jeden bod. Vlastne sa nesnaž na nič pozerať.Otáčaj sa zo strany na stranu a nech ti zrak rýchlo blúdi po mnohých miestach bez toho, aby si sa fixoval na jeden konkrétny bod“ Čím dlhšie toto cvičenie robíte, tým väčší úžitok prináša, ale už aj tri minúty pôsobia upokojujúco.

 

Pozícia dieťaťa

Povedzte dieťaťu, aby si kľaklo, posadilo sa na päty a na podložke telo natiahlo nadol pred seba. Ruky nechá ležať pozdĺž tela na podlahe, brucho je na stehnách a hlavu nechá odpočívať položenú čelom na podložke. Táto pozícia uvoľňuje celé telo a pomáha tiež pri zmierňovaní stresu.

Články na portáli Eduworld.sk nie sú zamknuté, pretože si uvedomujeme dôležitosť šírenia hodnotných informácií o vzdelávaní a výchove. Dokážeme ich ale tvoriť len vďaka dobrým ľuďom, ktorí nás dobrovoľne podporujú. Budeme si nesmierne vážiť, ak sa k nim pridáte aj vy.
×
Píšeme len vďaka podpore dobrých ľudí. Chcem podporiť

Čítajte viac o téme: Stres, Úzkosť
Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!
Zdieľať na facebooku
Diskusia

Páčil sa ti tento článok? Zaregistruj sa a žiadny najčítanejší článok ti neunikne.