Facebook spúšťa aplikáciu Messenger Kids, chce si získať ešte mladších detských fanúšikov

Facebook prichádza s aplikáciou Messenger Kids. Hoci chce získať mladšie deti, rodičov má uistiť o bezpečnosti ich konverzácie.
Facebook prichádza s aplikáciou Messenger Kids. Hoci chce získať mladšie deti, rodičov má uistiť o bezpečnosti ich konverzácie. / Foto: Bigstock

Facebook prichádza s aplikáciou Messenger Kids. Má znížiť riziko ohrozenia detí v online svete vďaka kontrole ich komunikácie rodičmi.

 

Svet sa zo dňa na deň mení a s ním aj vnímanie digitálneho sveta rodičmi, odborníkmi na vývin detí, ale aj zákonodarcami. Pribúda stále viac negatívnych dôkazov, že hlavne pre deti je digitálny svet veľkým rizikom a nemali by mať ku všetkým jeho vymoženostiam neobmedzený prístup. Prichádzajú obmedzenia zo strany legislatívy, ale aj z jednoduchého uvedomenia rodičov, čo je pre ich deti vhodné.

 

Facebook si chce získať deti čo najskôr

Facebook býva ako najväčšia sociálna sieť podrobená kritike najviac. Trendy hovoria, že prichádza o reálnych používateľov a dôkazy o tom, že systém, akým funguje, pre deti nie je z mnohých aspektov vhodný, núti pripravovať Facebook opatrenia, ako si deti udržať a neprísť o milióny detských používateľov na celom svete. Tentoraz prichádza s opatrením vo forme novej aplikácie Messenger Kids.

 

Facebook už aj pod 13 rokov

Tento pondelok spustil Facebook aplikáciu Messenger Kids, ktorá má rodičov uistiť, že Facebook je vhodný prostriedok komunikácie aj pre deti mladšie ako 13 rokov. Facebook sa vyjadril, že podľa výskumu malé deti používali technológie na dennej báze, no využívali aplikácie, ktoré boli vytvorené pre tínedžerov či dospelých. To prinášalo obavy rodičov, že ich deti môžu týmto spôsobom komunikovať s neznámymi ľuďmi.

 

Foto: Facebook

 

Messenger Kids je vlastne detská verzia „dospeláckeho“ Messengera. Umožňuje však rodičom mať pod kontrolou, s kým ich deti komunikujú.

Nejde o vlastný facebookový profil dieťaťa a nebude ho ani možné vyhľadať na sieti. Rodič tu dieťaťu nastaví jeho meno, priezvisko a vloží jeho profilovú fotku. Všetko sa deje cez konto rodiča, ku ktorému dieťa nemá nijaký prístup.

Messenger kids sa od dospeláckeho líši už aj svojím dizajnom. Je hravejší, detskejší a jednoduchší. Má tiež vlastné smajlíky, gifky, filtre a nálepky.

Nechýbajú tu ani četovacie hlavičky a štandardne umožňuje skupinové konverzácie i videohovory. Kontrola osôb sa však môže zdať trošku otravná. Komunikovať tu dieťa bude môcť iba s osobou, ktorú si rodič pridá do svojich kontaktov a následne schváli jej komunikáciu s dieťaťom. Ak si bude chcieť teda vaše dieťa písať s kamarátom, musíte si pridať medzi priateľov najprv jeho rodiča a obaja musíte ich komunikáciu schváliť.

 

Prečo to Facebook robí?

Facebook tvrdí, že v detskej verzii nenájdete reklamy, ani žiadne nákupné možnosti. O finančný zisk preto v tomto prípade určite nejde. Všetci marketéri však vedia, že najsilnejší milovníci značiek vznikajú práve vtedy, ak si ich srdcia získate už v detstve. Tu vidí pravdepodobne svoju šancu aj Facebook, a teda hoci nejde hneď o vytváranie vlastných detských profilov, s veľkou pravdepodobnosťou spolieha na návyk, ktorý u detí vybuduje a prirodzene ich udrží na Facebooku aj dlhé roky neskôr. Nezanedbateľný je určite aj fakt, že vás tak prinúti dať si medzi svojich priateľov ďalších ľudí, s ktorými by ste možno za normálnych okolností v takomto kontakte neboli, čo je ďalšia z vecí, ktorá môže problémy Facebooku s upadajúcim sieťovaním ľudí na Facebooku, zlepšovať.

Čítajte viac o téme: Sociálne siete, Bezpečnosť na internete
Zdieľať na facebooku