28.4.2016 |
Spoločenskú stolovú hru ChemPlay vymysleli bratislavskí gymnazisti. Po troch rokoch je z nej reálny produkt, ktorý bude možné zakúpiť.
Spoločenskú stolovú hru ChemPlay, ktorá v roku 2015 upútala v prestížnych súťažiach dospelákov, vymysleli deti. Autormi hry sú študenti Gymnázia Jura Hronca v Bratislave, Ivana Kravárová a Adrián Hegedűš. Jej cieľom je deti naučiť hravou formou anorganickej chémii, ktorá nepatrí medzi obľúbené predmety na školách. Je primárne určená deťom základných a stredných škôl. Študenti hru vymysleli už ako 14-roční. Dnes majú 17 rokov a ich prvotná myšlienka je konečne zhmotnená do produktu, ktorý bude predávaný na slovenskom a českom trhu vzdelávacích hier.
ChemPlay formou hry umožňuje výučbu teoretických základov školského učiva anorganickej chémie, ktorá je vstupnou bránou do sveta chémie. Hra podporuje u detí súčasne rozvoj logického, kombinačného aj kreatívneho myslenia a rozvíja aj schopnosť spájať už nadobudnuté vedomosti a využiť ich pri hre. Deti oceňujú hravú formu, pri ktorej sa podľa ich vlastných slov učia oveľa rýchlejšie a efektívnejšie, ako pri terajšom spôsobe výučby založenom na memorovaní. Hra však vďaka svojej forme, umožňuje prvý dotyk s chémiou aj mladším deťom, ktoré v škole chémiu ešte nemajú. Nemajú voči nej predsudky, sú zvedavé a je možné ich ľahšie motivovať.
O akú hru ide?
Človeče, nehnevaj sa! pozná každý. Aj ChemPlay patrí medzi doskové hry, len je trošku odbornejšia. Jej poslaním je učiť náročnejšie učivo hrou. Každý, kto už pozná abecedu sa s ňou môže smelo pustiť do spoznávania základov chémie a jej princípov.
Začiatočníci zistia, čo znamená množstvo „nezmyselne" zoradených písmen v periodickej tabuľke prvkov. Hravo sa naučia ich názvy a zistia, že to celé dáva úžasný zmysel.
Pokročilým pomôže na ceste "španielskou dedinou" vytvárania zlúčenín aj útla knižka "Ako na zlúčeniny" ktorá je súčasťou hry. Zložité postupy sme nahradili jednoduchším, trochu iným a možno detskejším vysvetlením toho, čo je najdôležitejšie.
Pri hre sa stretnete aj s vtipnými úlohami a cieľom nie je prísť do cieľa prvý, ale nazbierať čo najviac bodov. Víťaz tak nie je jasný do poslednej chvíle.
Zdroj: Chemplay