Spoločnosť MATTEL, ktorá je jedným z najväčších výrobcov hračiek na svete, je aj tvorcom slávnej bábiky Barbie. Tá pretrváva už desaťročia v takmer nezmenenej vizuálnej podobe a často sa podrobovala kritike odborníkov. Psychológovia videli problém v tom, že jedna z najpredávanejších hračiek na svete, ktorú má doma takmer každé dievča, prezentuje typ postavy, aký v skutočnosti neexistuje. Dohadovali sa, aký vplyv to môže mať na ich psychický vývin.
V roku 2006 však britská štúdia priniesla reálne dôkazy o tom, že „dievčatá, ktoré sa hrávali s Barbie mávali nižšie sebavedomie a viac túžili po tom, aby boli štíhle“ v porovnaní s dievčatami, ktoré sa hrávali s inými, reálnejšími bábikami, alebo sa s bábikami nehrávali vôbec. Odborníkov i verejnosť trápilo, že firma prezentovala jeden typ postavy, ktorý podporoval predstavu, že toto je ideálny typ postavy.
Mattel sa zaoberal v rámci vylepšovania tejto bábiky všetkým možným, od jej módnych doplnkov a životného štýlu až po to, že vytvoril a priniesol koncom roka 2015 na trh inteligentnú bábiku Barbie, ktorá s dievčatami dokáže viesť konverzáciu o čomkoľvek. Zmenám nereálnych proporcií na také, ktoré by sa podobali skutočným ženám, sa však stále vyhýbal. Na to zareagovali aj iní tvorcovia a dizajnéri a na trhu sa napríklad objavila bábika Lamilly. Nápadne podobná Barbie, avšak s reálnymi proprciami ženy.
Pod tlakom odborníkov i verejnosti sa nakoniec Mattel predsa len rozhodol po rokoch zareagovať. Koncom januára predstavil niekoľko typov postáv bábiky Barbie, ako aj rôzne rasy, ktoré budú viac kopírovať ľudskú rozmanitosť.
Tak dnes nájdete na pultoch predajní štíhlu drobnú Japonku, ale aj afroameričanku s nadváhou.
Barbie na pultoch hračkárstiev bude mať celkovo 4 rôzne typy postáv, 7 odtieňov pleti, 22 odtieňov očí a 24 typov účesov.
Zdroj: time.com, boredpanda.com