Tipy na cyklotrasy pre rodiny s deťmi: Západné Slovensko

Tipy na cyklovýlety na západnom Slovensku.
Tipy na cyklovýlety na západnom Slovensku. / Foto: Bigstock

Cyklistika sa stáva v poslednom období čoraz viac populárnou. Nielenže je to skvelá športová aktivita pre celú rodinu, ale vďaka cyklovýletom príjemne spoznáte aj krajinu, kde žijete a navyše s blízkymi strávite príjemné chvíle.

Zdroj: cyclingweekly.com

Prinášame vám tipy na cyklovýlety na Západnom Slovensku, ktoré sú určené pre všetky vekové skupiny. Trasy sú jednoduchšie aj náročnejšie, stačí si vybrať podľa veku vašich detí, schopností a hlavne podľa toho, či preferujete skôr asfaltové alebo lesné cestičky.

1. Cyklotrasa Bratislava – Devínska Kobyla – Devínska Nová Ves

Trasa začína na konečnej zastávke Kuklovská, Dlhé Diely. Pokračuje sa po zelenej turistickej značke cez Kráľov vrch a Jezuitský les, ďalej prechádza cez Dúbravskú Hlavicu až pod Devínsku Kobylu a do Devínskej Novej Vsi. Cyklotrasa vedie cez lesy, ktoré vás v horúcich dňoch príjemne ochladia, Devínska Kobyla ponúka krásne výhľady, v poslednej zastávke môžete ísť na hrad Devín, odkiaľ je pekne vidieť sútok riek Dunaj a Morava.

Dĺžka trasy je cca 11 km, odporúča sa však ísť na horských (MTB) bicykloch, nakoľko ju tvoria aj zjazdy cez lesné cestičky.

Zdroj: cyklotrasy.biker.sk

2. Dunajská cyklomagistrála

Dunajská cyklistická cesta začína v nemeckom Donaueschingene a vedie až do Budapešti, jej celková dĺžka je 3653 kilometrov. Slovenská časť začína pri hraničnom priechode Berg, kopíruje tok Dunaja, prechádza cez vodné dielo Gabčíkovo až k hraničnému priechodu Štúrovo. Cesta je nenáročná s minimálnym prevýšením, dĺžka trasy je 168 km. Jej povrch je takmer celý asfaltový, takže je vhodná aj pre korčuliarov.

3. Ružinovská tangenta

Jednoduchá cyklotrasa s minimálnym prevýšením začína v Ružinove, vedie popri Malom Dunaji až na Prístavný most. Trasa je dlhá cca 15 km a je určená pre cestné bicykle.

4. Hrebeňom Malých Karpát

Náročnejšia cyklotrasa, ktorá má dĺžku takmer 94 km začína na Bratislavskej Kolibe a vedie až na Košariská. Zvládnuť ju za jeden deň chce poriadku kondičku, avšak vy si môžete vybrať ktorýkoľvek jej úsek a užiť si horskú cyklistiku. Na túto trasu sa odporúčajú horské bicykle.

5. Vážska cyklomagistrála

Vážska cyklomagistrála vedie okolo umelo vybudovaného kanálu Váh, prechádza tromi krajmi – Trnavským, Trenčianskym a Žilinským. Vybrať si môžete náročnú trasu Hlohovec – Strečno s dĺžkou 170 km, avšak napojiť sa môžete kdekoľvek. Nenáročná trasa vedia z Nového Mesta nad Váhom do Piešťan, prechádza cez Hornú Stredu, kde sa môžete schladiť v jazere. Trasa je dlhá cca 25 km, vhodná aj pre cestný bicykel a korčuliarov.

Zdroj: cyklotrasy.biker.sk

6. Cyklotrasa Modra – Doľany – Trstín

Cyklistická trasa z Modry do Trstína začína v centre Modry, prechádza cez mestskú časť Kráľová a pokračuje do obce Častá, ďalej pokračuje do Horných Orešian. Na konci obce treba odbočiť doľava a popri vodnej nádrži trasa vedia do Smoleníc a ďalej do Trstína, kde končí. Je dlhá cca 30 km, avšak povrch je väčšinou asfaltový. cyklotrasa prechádza cez dediny, zvýšenú opatrnosť treba mať medzi jednotlivými obcami. Trasa ponúka niekoľko zaujímavých zastávok, ako napríklad hrad Červený kameň, Smolenický zámok či múzeum Ľudovíta Štúra v Modre.

7. Cyklotrasa Butkov - Mojtín

Cyklotrasa začína v obci Ladce, kde sa nachádza pútnicke miesto Butkov. Ďalej pokračuje cez kameňolom až k zadnej zvážnici a k zjazdu smerom k sedlu Mraznica. Zjazd je značený červenou turistickou značkou, je však trochu strmší, po zjazde sa opäť napája na turistickú značku k sedlu Mraznica. Cestu lemujú chaty, v sedle Mraznica sa napája na žltú značku, ktorá vedie na Rohatú skalu. Odtiaľ sa pokračuje opäť po žltej turistickej značke do Mojtína, ak si chcete cestu urobiť zaujímavejšou môžete vyskúšať trail Kanada, ktorý sa nachádza cca 2 kilometre za odbočkou na Mojtín. Trail začína pri starej opustenej chatke, je dlhý 4,5 km, naspäť do obce Ladce sa treba vrátiť po hlavnej ceste. Celá trasa má dĺžku 36 km, avšak s väčším prevýšením. Na cyklovýlet treba zvoliť horský bicykel.

8. Cyklotrasa Trenčianske Bohuslavice - Rolincová

Začiatok trasy je pri penzióne Žákovic v Trenčianskych Bohuslaviciach. Odtiaľ sa pokračuje na Haluzice po asfaltovej ceste, ak by vám asfaltka neprišla veľmi zábavná môžete ísť krížom lesom na rozhľadňu Hájnicu, ktorá sa nachádza nad obcou Haluzice. Z Hájnice vedie do obce Haluzice prašná a strmá cesta, dovedie vás ku gotickému kostolíku, odkiaľ je výhľad na Beckovský hrad. Do Haluzickej tiesňavy sa s bicyklom ísť nemôže, avšak za návštevu určite stojí, preto odporúčame zobrať si zámok a zamknúť bicykle napríklad o informačnú tabuľu.  Z Haluzíc vedie zelená značka do obce Bošáca, kde sa po chvíli dá odbočiť na Rolincovú, čakať vás tam bude altánok a ohnisko, 10 minút od neho bolo kedysi keltské hradisko, avšak dnes na mieste ostali už iba informačné tabule. Tu sa môžete otočiť a vrátiť späť do Trenčianskych Bohuslavíc po hlavnej ceste, alebo môžete pokračovať z Rolincovej lesnými cestami až na Novú Horu, čo je poslednou zastávkou na Slovenskej strane nad obcou Moravské Lieskové a pokračovať do obce Trenčianske Bohuslavice.  Ak by ste si chceli cyklovýlet ešte predĺžiť môžete pokračovať na Novú Horu na Morave, nachádza sa nad obcou Strání. Odtiaľ môžete zísť do obce Březová, pokračovať na Slovensko do obce Nová Bošáca, Zemianske Podhradie a Bošáca. Pôvodná trasa je dlhá 19 km, ak by ste chceli ísť najdlhší okruh, trasa sa vám riadne predĺži a zaberie takmer celý deň.

Zdroj: Hanka Herinková

9. Cyklotrasa okolo Trnavy

Trasa začína pri Kamennom mlyne odkiaľ pokračuje cez Biely Kostol a obec Ružindol, hneď za obcou zahnete doprava, kde vás čaká úsek do Borovej. Trasa pokračuje do obce Dlhej až ku križovatke pri miestnom pohostinstve. Tu sa odbočuje smerom na Košolnú s miernym stúpaním. Ďalej sa tiahne do obce Suchá nad Parnou, kde sa môžete osviežiť vo vodnej nádrži. Ideálny návrat do Trnavy vedie cez obec Zvončín, pri obecnom úrade odbočíte dopravu až sa dostanete na poľnú cestu, na rázcestí sa dáte doľava, pokračujete ešte niekoľko metrov až uvidíte dlhú, poľnú cestu napravo, ktorá ide priamo do Trnavy. Cyklotrasa má dĺžku cca 35 kilometrov, bicykel sa odporúča horský, nakoľko sa ide aj poľnými cestičkami.

10. Cyklotrasa Topoľčany - Izát

Nenáročná a veľmi krátka cyklotrasa určená skôr pre menšie detičky sa nachádza v meste Topoľčany. Vedie po žltej značke a spája mesto s obcami Jacovce a Kuzmice, má dĺžku 12 km a minimálne prevýšenie. Na trase sa dajú využiť cestné bicykle. Trasa prechádza popri Kalvárii Topoľčany i popri miestnom kúpalisku.

11. Cyklotrasa Bojná – Nová Lehota

Taktiež nenáročná cyklotrasa, ktorá spája obce Bojná a Nová Lehota. Trasa začína v obci Bojná a pokračuje asfaltovými a lesnými cestami. Má dĺžku 14 km a prevýšenie 200 metrov, na trasu sa odporúčajú použiť MTB.

12. Cyklotrasa okolo Trenčína s cyklovozíkom

Posledný cyklovýlet je okolo mesta Trenčín možný aj s cyklovozíkom. Inšpirovať sa môžete tu