Mentoring

Mentoring v školách? Každý potrebuje vedenie, aj učitelia

Najdôležitejší pilier, na ktorom školstvo stojí, sú kvalitní učitelia. Čo môže učiteľom pomáhať, aby sa posúvali vpred a každé jedno dieťa dokázali pripraviť na budúcnosť?

Si aktívny učiteľ s chuťou rásť? Vyskúšaj mentoring

ezisková organizácia LEAF otvára už 8. ročník Individuálneho rozvojového programu učiteľa (IRPU). Mentoringovo-koučingový program, ktorým si doteraz prešlo viac ako 200 účastníkov z rôznych častí Slovenska.

Mentoruje učiteľov, ako byť ešte lepšími: Učiteľ by mal najprv v triede stavať mosty, až potom začať učiť

S Janou M. Balážovou sme sa rozprávali, o jej pozitívnych učiteľských skúsenostiach zo strednej školy v Anglicku, kde vidí dôležitú úlohu dnešného učiteľa a ako vyzerá mentoring IRPU, ktorý pomáha učiteľom stávať sa ešte lepšími.

Príležitosť pre učiteľov rozvíjať sa prostredníctvom mentoringu

Nezisková organizácia LEAF otvára ďalší ročník Individuálneho rozvojového programu učiteľa (IRPU). Mentoringovo-koučingový program je určený pre učiteľov stredných škôl a druhého stupňa základných škôl

Mentoring učiteľov môže byť kľúčom k viacerým problémom školstva

Mentoring pomáha zvýšiť spokojnosť učiteľov v práci, ale tiež vedie k zlepšeniu akademických výsledkov detí.

Učiteľ Viktor Križo: Nie je veľa učiteľov, ktorí sa odvážia prekročiť svoju komfortnú zónu. Stávať sa lepším vyžaduje silnú motiváciu

VIKTOR KRIŽO je učiteľ na základnej škole v Bratislave. Hoci je 10 rokov od ukončenia školy, neustále študuje a hľadá spôsoby, ako svoje učenie žiakov robiť lepšie. Celý minulý rok bol súčasťou Individuálneho rozvojového programu pre učiteľa. Ako takýto mentoringový program vyzerá a čo mu priniesol?

Učitelia z prvého ročníka Komenského inštitútu ukázali, že aj na našich školách sa dá učiť výnimočne

V Komenského inštititúte spájajú učiteľov, ktorí majú odvahu robiť veci inak. A akým projektom sa venovali jeho absolventi počas roka?

Matematici Zuzana a Peter Berovci cítili, že učenie by malo vyzerať inak. Rozhodli sa nájsť lepšie cesty a inšpirovať aj ostatných

ZUZANA BEROVÁ a PETER BERO sú ojedinelou dvojicou. Sú dlhoroční manželia, ale a spolupracovníci. Obaja vyštudovali matematiku, no dnes spoločne koučujú. Rozprávali sme sa o tom, ako sa obja od matematiky dostali ku koučovaniu, aká je filozofia Riadeného aktívneho učenia a čo ich najviac trápi na dnešnom školstve.