Alternatívne školy

Čo je Integrované tematické vyučovanie?

Zaujala vás škola, v ktorej sa uplatňuje model Integrovaného tematického vyučovania a uvažujete, že do nej prihlásite vaše dieťa? Prečítajte si podrobne, ako takéto vyučovanie vyzerá.

Ako prebieha daltonské vyučovanie?

Určite ste už počuli na Slovensku o Montessori školách či waldorfských, no stretnúť sa môžete aj s daltonskými školami. Aká je ich filozofia a čo sa v nich deti učia?

Čo sa učia deti vo waldorfských školách?

Možno premýšľate nad tým, že dáte svoje dieťa na niektorú z alternatívnych škôl, lebo vám tradičné školy nevyhovujú. Na Slovensku už existuje viacero takýchto možností a jednou z nich je aj waldorfská škola. Čím sú špecifické waldorfské školy a čo sa v nich deti učia?

Ďalší podnikatelia nenašli školy vhodné pre svoje deti, vytvorili preto vlastné

Trend miliardárov investovať do vzdelania a meniť ho tak, aby reflektovalo súčasnú dobu a reagovalo na jej potreby, stále narastá. Po Markovi Zuckerbergerovi, Billovi Gatesovi svoju predstavu zhmotnili aj Neumannovci, zakladatelia spoločnosti WeWork.

Riaditeľka berlínskej alternatívnej školy: Ak zostaneme v starej štruktúre, nebudeme vedieť prejsť do nového sveta

MARGRET RASFELD, dlhoročná riaditeľka populárnej berlínskej alternatívnej školy ESBZ hovorí, že vo vzdelávaní konáme proti zisteniam z oblasti výskumu mozgu či pedagogiky. Mali by sme sa podľa nej viac sústrediť na učenie pre život a rozvoj osobnosti. Žiakov preto posiela na dobrovoľnícku prácu aj výlety s minimom peňazí.

České ScioŠkoly sa riadia heslom: „Zmena je trvalý stav“

Český podnikateľ v oblasti vzdelávania Ondřej Šteffl založil školy, ktoré by mali podľa neho plniť požiadavky budúcnosti. Koncept jeho Scioškôl sa v Čechách uchytil a dnes ich už prevádzkuje 4. V čom sú jeho školy iné?

Waldorfská škola: Miesto, kde sa rozvíja duch, duša i telo

Počuli ste už o waldorfských školách? Na Slovensku je ich už niekoľko. Ak uvažujete o netradičnom vzdelávaní pre vaše dieťa, mali by ste vedieť o tejto možnosti viac.

Demokratické školy – sloboda vs. disciplína

Učiť deti všetko, čo „treba", alebo im dať priestor zdokonaľovať sa v tom, čo ich skutočne baví? Je nutné dieťa podrobiť hierarchii, pravidlám, štruktúre a disciplíne? Je dieťa hlúpe a nedokáže si samo uvedomovať potrebu učenia, takže mu ju musíme vštepiť zvonka?