Známky

Slovné hodnotenie žiakov – ako by malo vyzerať?

Ministerstvo školstva rozhodlo, že hodnotiť sa bude slovne. Mnohí učitelia ale stále netušia, čo si presne pod tým predstaviť a ako by malo dobré slovné hodnotenie vyzerať.

Petra Fridrichová: Súčasná situácia nám môže dodať odvahu vzdať sa známkovania

Ako by mohlo takéto hodnotenie vyzerať sme sa rozprávali s Petrou Fridrichovou, analytičkou projektu To dá rozum a pedagogičkou z Pedagogickej fakulty UMB v Banskej Bystrici.

Známky sú hodnotením detského výkonu a nie osobnosti

O chvíľu tu máme ďalší koniec školského roka. Mnohí rodičia netrpezlivo čakajú, aké vysvedčenie dieťa domov prinesie. Ako sa na túto situáciu pripraviť čo najlepšie?

Svojou reakciou na vysvedčenie ovplyvníte motiváciu i sebavedomie dieťaťa

Deti majú za sebou polovicu školského roka, ich snaha sa teraz ohodnotí polročným vysvedčením. Niektorých rodičov potešia, iných prekvapia a mnohých aj sklamú. Dôležitá je však správna reakcia rodiča.

Ako dieťa motivovať, aby malo dobré známky?

Ako deti motivovať, aby túžili mať dobré známky? Ako zariadiť, aby sa na vyučovanie pripravovali samy? A ako zvládnuť i to, že občas prinesú domov horšiu známku? Toto sú asi najčastejšie otázky, ktoré trápia rodičov v súvislosti s učením sa svojich detí.

Detská psychologička o vysvedčení: Je to výsledok práce dieťaťa, ale aj záujmu rodiča

Ako získať potrebný nadhľad a s pokojom zvládnuť nepekné vysvedčenie radí psychologička Mgr. Ľubica Kövérová.

Viac testovania a známok nevedie k lepším vedomostiam detí, myslí si profesorka matematiky na Stanfordskej univerzite

Ako môžeme deti hodnotiť lepšie? Profesorka matematiky na Stanfordskej univerzite hovorí, že známky demotivujú deti pri učení. Ak už však musíme známkovať, odporúča učiteľom zamerať sa na niekoľko vecí.

Priveľmi prísna výchova známky v škole nezlepší

Väčšina rodičov chce, aby ich deti dosiahli v živote úspech. Vedci však dokazujú, že príliš prísna výchova sa im môže vypomstiť. Deti veľmi tvrdých rodičov totiž hľadajú uznanie u rovesníkov, čo v konečnom dôsledku negatívne vplýva na ich výkon v škole.