Reforma školstva

Čo si myslia odborníci o tom, ako zvládol svoj prvý rok minister školstva Branislav Gröhling a ako je navrhnutý plán obnovy vo vzdelávaní? (ANKETA)

Aký bol prvý rok šéfa rezortu školstva Branislava Gröhlinga? Ako si poradil s mimoriadne náročnými výzvami, ktoré mu pandemické obdobie v školstve prinieslo? Naplní Plán obnovy a odolnosti SR pre oblasť vzdelávania reálne potreby slovenského školstva?

Aké zmeny čakajú školstvo? Plán obnovy má už jasný plán a konkrétne opatrenia. Na vzdelávanie pôjde 798 miliónov eur

Neformálna diskusia ministrov financií Eduarda Hegera a školstva Branislava Gröhlinga na tému Plánu obnovy pre oblasť vzdelávania, bola tento týždeň online. Hovorili aj o tom, na čo presne budú v školstve peniaze použité.

Poradenský systém sa zmení. Bude bližšie k žiakom i rodičom

Poradenský systém čakajú zmeny. Ministerstvo školstva plánuje jeho transformáciu. Chce byť ešte bližšie k žiakovi a jeho potrebám. Poradenský systém má fungovať v piatich stupňoch.

B. Gröhling predstavil, ako by malo vyzerať moderné slovenské školstvo (+ VIDEO)

Moderné školstvo. Víziu, ako ho docieliť predstavil na piatkovej tlačovej konferencii minister školstva.

Iniciatíva To dá rozum prináša odporúčania pre komplexné skvalitnenie školstva na Slovensku

Nezisková organizácia MESA10 spustila v roku 2016 iniciatívu To dá rozum s cieľom definovať príčiny súčasného nepriaznivého stavu školstva na Slovensku a navrhnúť v ňom systémové zmeny. Dnes na konferencii v Bratislave predstavila detailné odporúčania pre skvalitnenie školstva na Slovensku.

J. Miškolci: 8-ročné gymnáziá by sme mali zrušiť a nadaným deťom vytvoriť dobré podmienky v bežných školách

Takmer 80 percent ľudí si myslí, že nadané deti sa lepšie rozvíjajú v elitných školách ako sú napr. 8-ročné gymnáziá. Expert MESA10 Jozef Miškolci je však presvedčený, že to tak nie je a momentálne na Slovensku využívame práve tie najmenej efektívne spôsoby podpory talentovaných detí. Skoré vyčleňovanie detí do výberových škôl podľa neho nášmu vzdelávaciemu systému škodí.

P. Fridrichová: Cieľom učenia by nemali byť známky. Okrádajú deti o prirodzenú túžbu učiť sa

Ak do učenia vstupuje akýkoľvek systém klasifikácie, ničí vnútornú motiváciu dieťaťa učiť sa, ktorú v sebe prirodzene od narodenia máme. Petra Fridrichová hovorila o tom, ako vyzerá dobré hodnotenie a prečo klasické známkovanie učeniu škodí.

D. Rušinová: Nechceme hovoriť o deťoch a mladých bez nich, ale s nimi

O tom, ako by mali vyzerať školy za pár rokov na Slovensku dnes diskutovali experti i verejnosť spolu s deťmi na konferencii Školy s rešpektom. Najnovšiu reformu kurikula vo Fínsku prišla na Slovensko predstaviť fínska expertka na vzdelávanie a jej spoluautorka Marjaana Manninen.