Bratislava, 15. október 2021 - Na Slovensku až doposiaľ neexistovala vzdelávacia kniha, ktorá by združovala známe marketingové mená a predstaviteľov obľúbených značiek či úspešných kampaní. Marketérky Naďa Kacera a Anna Sabolová z Levosphere vsadili na vybraných hostí z najsilnejšieho marketingového vzdelávacieho podcastu na Slovensku a 26 z nich spracovali vo svojej prvej knihe „Marketing v praxi“, ktorú včera slávnostne pokrstili v kníhkupectve Panta Rhei.
Podcasty „Levosphere – Marketing v praxi“ vznikli pred viac ako dvomi rokmi, aby sa venovali témam, ktoré v tej dobe neboli úplne „in“. „Chceli sme robiť osvetu a vzdelávať nielen študentov, ale aj ľudí z brandže a podnikateľov. Keď sme pred piatimi rokmi zakladali našu spoločnosť, marketing bol vnímaný ako reklama, či pekné logo. Je to však vedná disciplína, ktorá má svoje zákonitosti. Ak sa nerobí správe, má to negatívny dopad nielen na biznis, ale i na samotnú firmu,“ vysvetľuje myšlienku, ktorá stála za vznikom najpočúvanejších slovenských marketingových podcastov Anna Sabolová, spoluzakladateľka Levosphere. V čase, keď už mali nahratých zhruba 50 rozhovorov s rôznymi osobnosťami slovenského marketingu, rozhodli sa spracovať tie najlepšie do knižnej podoby. „V spätnej väzbe nám ľudia dávali vedieť, že pri našich podcastoch nemôžu chodiť behať ani pri nich variť, pretože si musia robiť poznámky. Tak sme sa im to rozhodli uľahčiť, aby myšlienky marketérov neostali len tak „visieť vo vzduchu“. Preto sme všetky kľúčové informácie zhromaždili v našej knihe,“ dopĺňa Naďa Kacera, spoluzakladateľka Levosphere.
Nejde však o doslovný prepis podcastov. Kniha Marketing v praxi je zároveň profesionálnym sprievodcom marketingových pojmov, významov a príkladov. Bývalá novinárka, copywriterka a konzultantka na komunikáciu Petra Nagyová vybraných 26 podcastov ľudsky a profesionálne spracovala tak, aby bola kniha nadčasová a aby sa čitateľ neustále mohol inšpirovať hodnotným obsahom, prípadne sa kedykoľvek ku ktorejkoľvek kapitole alebo odborníkovi vrátiť. Na svoje si v nej prídu podnikatelia, marketéri, ale aj študenti marketingu a ktokoľvek, kto uvažuje nad rozbehom vlastného biznisu. Jednotlivé farebne rozlíšené kapitoly sú obohatené o osobné vstupy marketérok z Levosphere a venujú sa piatim okruhom v marketingu - stratégia, značka, komunikácia, obchod a marketing. Nájdete v nej aj succes stories úspešných slovenských značiek a prostredníctvom ich skúseností, názorov a úvah sa na marketing pozriete z úplne inej perspektívy.
Známe i menej známe mená zo slovenského marketingu v knihe hovoria o autorskom práve, potrebe kvalitnej fotografie v reklame, gamifikácii v biznise, alebo o sile značky. O svoje poznatky sa delí Filip Kuna zo Strossle, ktorý sa venuje dôležitosti natívnej reklamy. Ten knihu pokrstil a poznamenal: „Anka s Naďou sú krásnym príkladom toho, čo už roky odporúčame našim klientom. Dlhodobo produkujú kvalitný a inšpiratívny obsah a keď ho už majú, recyklujú ho na rozličné spôsoby. V Strossle vždy tvrdíme, že obsah je king, ale distribúcia je King Kong. Sme radi, že sme mohli byť pri vydaní tejto dôležitej knihy.“ Do knihy prispel aj Ján Laurenčík z Basta digital, ktorý je expertom na lokálny marketing. Čitatelia sa dozvedia, ako tvoriť silné a kreatívne slogany vďaka Andrey Kmeťovej. Pavol Minár zase vysvetľuje, prečo je dôležité vsádzať na silu príbehov v reklame. Rady, ako rozvíjať biznis a osobnú značku cez LinkedIn, prináša Ivana Brutenič. Svoje miesto v nej majú aj Oliver Jakubík, Ivan Hulík i Róbert Slovák. Marketérky dokonca oslovili aj obľúbeného sociológa Michala Vašečku, pretože marketing by mal brať do úvahy aj sociálne trendy, históriu spoločnosti a poznať jej hybné sily na trhu.