Známky

13 nápadov, ako hodnotiť žiakov

Túžba byť hodnotený, a to objektívne a spravodlivo, vychádza zo základnej ľudskej potreby, potreby uplatnenia sa, ktorá je jednou z najprogresívnejších duševných potrieb človeka. S hodnotením sa stretávajú aj žiaci v škole. Ako môže učiteľ hodnotenie v škole urobiť atraktívnejším a bezbolestnejším?

Slovné hodnotenie žiakov – ako by malo vyzerať?

Ministerstvo školstva rozhodlo, že hodnotiť sa bude slovne. Mnohí učitelia ale stále netušia, čo si presne pod tým predstaviť a ako by malo dobré slovné hodnotenie vyzerať.

Viac testovania a známok nevedie k lepším vedomostiam detí, myslí si profesorka matematiky na Stanfordskej univerzite

Ako môžeme deti hodnotiť lepšie? Profesorka matematiky na Stanfordskej univerzite hovorí, že známky demotivujú deti pri učení. Ak už však musíme známkovať, odporúča učiteľom zamerať sa na niekoľko vecí.

Testovali motiváciu detí učiť sa. Len 6,8 % sa teší z poznávania, zvyšok motivujú známky či strach z neúspechu

Len minimálna časť žiakov slovenských štátnych škôl má radosť z toho, že na sebe v škole pracujú, hovorí MARTIN KURUC z Centra pedagogického výskumu UK v exkluzívnom rozhovore o novom výskume. K práci v škole ich motivuje strach pred zlou známkou či hanby z toho, že niečo nezvládnu.

Martin Kríž: Motivačné jednotky deťom nedávajte

Pedagóg a expert v oblasti tvorby vzdelávaích programov Martin Kríž vo svojej prednáške hovorí o tom, prečo sú motivačné jednotky škodlivé.

Jana Nováčková: Súťaže by v školách mali mať minimálny priestor

Psychologička Jana Nováčková na nedávnej konferencii Škola pre 21.storočie rozvíjala myšlienku, prečo by sme súťaživosti mali dať v školách minimálny priestor.

Šťastie v školách: Skúšanie ako zábava

Ako žiakov nevystrašiť pri skúšaní? Ako premeniť túto často nesympatickú činnosť na hru?

Žiaci nesúhlasia s učiteľmi, chcú polročné vysvedčenia

Niektoré základné a stredné školy odsúhlasili bojkot polročným vysvedčeniam. Zástupcovia škôl sú naďalej sklamaní nevšímavosťou, ľahostajnosťou a aroganciou moci. Učitelia sa preto rozhodli v proteste pokračovať aj v polovici roka neuzavretím klasifikácie. Zišlo to z pondelkového (10. 12.) stretnutia takmer 80 škôl na Gymnáziu L. Novomeského v Bratislave.