Detskí psychológovia
Nástrahy leta: Čo trápi deti a tínedžerov počas letných prázdnin?
Letné prázdniny pre deti a tínedžerov nemusia znamenať len príjemné chvíle a pohodu. Čo všetko trápi deti a mladých ľudí počas leta? Na túto tému sme sa rozprávali s poradkyňou z psychologickej internetovej poradne pre mladých IPečko Zuzanou Juránekovou.
S detskou psychologičkou M. Šimčákovou-Tóthovou o blížiacom sa konci roka aj o prázdninách s deťmi
S detskou psychologičkou Máriou Šimčákovou-Tóthovou sme sa rozprávali o konci školského roka aj o blížiacich sa prázdninách a ako ich s deťmi prežiť čo najlepšie.
Psychologička K. Ďuríková: Zabúdame pri výchove na hodnoty. Ostré lakte deťom celoživotný úspech neprinesú
Potrebujeme v dnešnom svete viesť vedome deti k slušnosti a hodnotám, alebo sa to deje prirodzene? Môžu byť dnes slušné a ohľaduplné deti úspešné? Aj na tieto otázky v rozhovore odpovedala školská psychologička KORNÉLIA ĎURÍKOVÁ.
CPPPaP – Hľadáte detského psychológa? V týchto centrách vám pomôžu
Potrebujete pre vaše dieťa psychologickú pomoc? V centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie vám pomôžu.
Pätnásť pracovníkov VÚDPaP dáva výpoveď, v ústave bude poslanecký prieskum
Dôvodom je "hlboké pobúrenie z mocenských zásahov", ktorými má vedenie ústavu likvidovať centrum. Informovala o tom vedúca Detského centra Magdaléna Špotáková.
Ako sa zmenili 11-15 ročné deti? Výskum hovorí, že neveria v dobro, rastie ich agresivita a najpodstatnejšie sú technológie
Český psychológ Martin Dolejš skúmal počas 10 rokov správanie 2000 detí vo veku 11 - 15 rokov. Čo zistil? Ako sa tieto deti v priebehu pár rokov zmenili?
Smartfóny v rukách detí v školách viac škodia ako pomáhajú
Možno sa aj vy zamýšľate na začiatku školského roka, či už je ten správny čas vložiť vášmu dieťaťu do rúk jeho prvý vlastný mobil. Vedci a učitelia však svorne tvrdia, aby ste sa neponáhľali.
Psychologička o vzťahoch v triede: Najhoršie je, ak je dieťa prehliadané. Nikto o neho nezakopne, nikoho nezaujíma, nikomu nechýba
Psychologička Silvia Érséková pracuje na zlepšovaní vzťahov v triedach. Priblížila nám, ako sa vyvíjajú vzťahy medzi deťmi po nástupe do školy, hierarchiu v triedach, aj to, ako sa na psychológov pozerajú dnešní učitelia.