Mindfulness

Mindfulness cvičenia, ktoré môžete robiť v pohodlí domova aj v prírode

Určite ste už počuli o mindfulness alebo po slovensky o všímavosti. Možno ste si aj niečo prečítali o jeho úlohe pri zvládaní stresu. Ak by ste ho radi praktizovali doma, poradíme vám v dnešnom článku.

Dokážete efektívne relaxovať? Pre vaše zdravie je to nevyhnutné

Schopnosť relaxácie a uvoľnenia je zručnosť, ktorú keď sa naučíme, bude nám počas života dobre slúžiť.

Všímavé dýchanie pomáha pri úzkostiach i bolestiach

Všímavosť je schopnosť venovať pozornosť tomu, čo práve robíme, na čo myslíme a čo cítime. A to bez hodnotenia, či je to dobré alebo zlé. Pri úzkostiach alebo bolestiach pomáha aj všímavé dýchanie.

Ako meditovať počas chôdze?

Niekedy nastanú situácie, v ktorých klasická meditácia v sede veľmi nepomáha. Keď je stres príliš veľký alebo je človek vnútorne príliš rozrušený, tak nemôže len tak jednoducho sedieť a uvoľniť sa. V takýchto situáciách oje vhodné ako meditačnú techniku použiť chôdzu.

Chade - Meng Tan: Jednoduché návody, ako prežiť šťastne každý deň

Chade - Meng Tan patrí k prvým zamestnancom firmy Google, je oceňovaným softvérovým inžinierom a spisovateľom. Vo firme Google pracoval 15 rokov. V súčasnosti sa venuje hlavne filantropii a učí na univerzite v Singapure. Bol osemkrát nominovaný na Nobelovu cenu za mier.

Vďaka ktorým trendom môžeme mať krajšiu a zdravšiu budúcnosť?

Planétu máme ešte šancu zachrániť, a to vďaka ekologickým prístupom k životu. Našťastie sa už udomácňujú v našom živote. Prečítajte si o tom, čo je minimalizmus, slow life, slow food, slow fashion,mindfulness a zero waste.

Ak chcete byť šťastní, veľké bohatstvo nepotrebujete

Všetci túžime po tom, byť šťastní, ale pre každého to znamená niečo iné. Hoci mnohí z nás veria, že šťastie by bolo mať tučné bankové konto, prepychovú haciendu a rýchly športiak v garáži, vedci to vidia inak.

Čo je všímavý stav mysle (mindfulness) a ako nám v živote môže pomôcť?

Richard J. Davidson, americký profesor psychológie a psychiatrie skúmal, ako sa dopracovať k pocitom spokojnosti, šťastia a radosti. Tvrdil, že myseľ možno tiež trénovať na to, aby bol človek šťastný.