Ťažké prierezové témy ľahkou formou pre učiteľov aj žiakov

Redakcia
Sponzorovaný článok
Slovenské centrum pre komunikáciu a rozvoj vytvorilo pre učiteľov v rámci vzdelávacieho projektu SAME WORLD vzdelávaciu sadu EDU-kit pre potreby environmentálnej výchovy.
Slovenské centrum pre komunikáciu a rozvoj vytvorilo pre učiteľov v rámci vzdelávacieho projektu SAME WORLD vzdelávaciu sadu EDU-kit pre potreby environmentálnej výchovy. / Zdroj: SCCD

Environmentálna spravodlivosť, zmena klímy, či environmentálna migrácia sú pomerne náročné témy a pedagógovia majú čo robiť, aby ich podali tak, že žiakov zaujmú. Pritom v súčasnom svete sú stále aktuálnejšie a je dôležité, aby o nich žiaci diskutovali aj na pôde školy.

 

Edukačná sada EDU-kit

Učitelia by preto mohli privítať sadu EDU-kit, ktorú v rámci vzdelávacieho projektu SAME WORLD pre nich v spolupráci s expertmi pripravila nezisková organizácia Slovenské centrum pre komunikáciu a rozvoj. „V jednotlivých kapitolách nájdu 60 častí vytvorených odborníkmi. Každá z nich poskytuje informácie, údaje, grafy a obrázky. Je k nim priložený aj zoznam aktivít pre študentov, ktoré sú usporiadané podľa predmetov: písanie, matematika, veda, umenie a pracovné predmety, keďže tieto témy sú prierezové a dá sa o nich učiť na všetkých predmetoch,“ vraví projektová manažérka SCKR Klára Tóthová. Všetky materiály sú pripravené tak, že ich pedagógovia môžu ihneď použiť vo vzdelávacom procese a čo je najlepšie, sú k dispozícii bezplatne a online. Stačí sa zaregistrovať.

 

Vlani ich deti i pedagógovia úspešne otestovali

Ako tieto aktivity v praxi fungujú, si už odskúšali pedagógovia a žiaci siedmych škôl v priebehu mája 2016 až júna 2017 – štyroch základných školách  a troch stredných školách z Košického a Prešovského kraja, kde SCKR v spolupráci s Ekocentrom Sosna pripravili workshopy, ktoré deti aj učiteľov veľmi zaujali.  Spolu sa workshopov zúčastnilo 230 študentov s 15 učiteľmi. Deti najskôr pracovali s dvomi rôznymi fotografiami Patagónie, jednou z roku 1924 a druhou, farebnou, z roku 2004. Bolo na nich zreteľne vidno ústup ľadovcov. „Väčšina vedcov zastáva názor, že ide o prejavy klimatických zmien, v ktorých najväčšiu úlohu zohráva človek a jeho pôsobenie. Deti mali najskôr popísať rozdiely na oboch fotografiách a uvažovať o dôvodoch prečo a ako tieto rozdiely vznikli,“ vysvetľuje projektová manažérka Slovenského centra pre komunikáciu a rozvoj Klára Tóthová. Potom diskutovali o téme a napokon navrhovali riešenia.

 

 

Všetky potrebné informácie, ako sa dostať k vzdelávacej sade EDUkit nájdete na: www.sccd-sk.org.

Čítajte viac o téme: Prierezové témy
Zdieľať na facebooku