Bratislava, 20. septembra 2017 – Spoločnosti HubHub, nezisková organizácia Leaf, Pixel Federation a Sygic spúšťajú spoločný projekt s názvom Butterfly Effect, ktorého cieľom je pripraviť mladých ľudí na éru digitálneho biznisu. Tvorcovia veria, že po piatich mesiacoch intenzívneho praktického vzdelávania v simulovanom prostredí startupu pripravia mladých ľudí na to, ako uspieť v biznise s globálnym charakterom bez toho, aby svoje projekty odchádzali rozvíjať do zahraničia.
Na Slovensku vzniká množstvo skvelých nápadov mladých talentovaných ľudí, ktorí odchádzajú do zahraničia realizovať svoje projekty. Niekedy úspešne, inokedy menej, no takmer vždy mimo Slovenska. Aby nápady, ktoré môžu zmeniť svet ostali na Slovensku aj realizované, spojili svoje sily Michal Štencl, zakladateľ a CEO spoločnosti Sygic, Lucia Šicková a Šimon Šicko, spoluzakladatelia Pixel Federation, riaditeľ neziskovej organizácie Leaf, Branislav Kleskeň a Peter Čerešník, zástupca spoločnosti HubHub. Spoločne chcú odovzdať svoje skúsenosti a vedomosti, a pripraviť tak mladých ľudí na úspešný biznis, od samotného nápadu, až po jeho úspešné uvedenie na trh.
Pilotný program Butterfly Effect privíta prvých 40 študentov už v januári 2018, zameraný bude na mobilné aplikácie a hry. Prihlasovanie mladých ľudí s odhodlaním vytvoriť úspešné aplikácie a hry sa spustilo v týchto dňoch prostredníctvom elektronickej prihlášky na stránke butterflyeffect.sk. “HubHub nie je spojený s miestom. Je spojený s nápadmi a myšlienkami. Našim cieľom je pracovať s talentovanými ľuďmi, vytvárať príležitosti pre rast a využívať potenciál, ktorý doma máme. Som preto veľmi rád, že sme súčasťou tohto projektu už od samotného začiatku” hovorí Peter Čerešník, zástupca spoločnosti HubHub.
O prijatí rozhoduje najmä motivácia uchádzačov, úroveň znalostí v danom odbore, osobnostné predpoklady a chuť pracovať na sebe. Do programu sa môže zapojiť študent či človek s praxou v jednej z troch hlavných disciplín: grafický dizajn, programovanie a obchod.
Počas piatich mesiacov budú študenti pracovať v tímoch zložených z 5 až 8 členov na tvorbe vlastnej aplikácie či hry. 80 % času strávia prácou na danom projekte za prítomnosti mentorov zo Sygicu, Pixel Federation, a ďalších globálnych firiem a startupov. 20 % bude venovaných lekciám a workshopom.
„Najdôležitejšou hodnotou spoločnosti je vzdelanie. Vzdelaná spoločnosť sa nemusí báť o svoju budúcnosť. Čím ďalej, tým viac budeme potrebovať pracovať hlavou a menej rukami a ja verím, že svojou malou štipkou pomôže aj Sygic tomuto rozvoju a lepšej budúcnosti pre Slovensko,“ hovorí Michal Štencl, CEO spoločnosti Sygic.
“Keď sme zakladali Pixel Federation, jeden z kľúčových pilierov pre mňa tvorili aktivity v oblasti vzdelávania. Dnes máme skúseností a zároveň aj priestor a potrebu ich dávať ďalej. Záleží nám na tom, aké príležitosti majú mladí ľudia dnes a aké príležitosti v rámci nášho priemyslu poskytuje naša krajina. Butterfly Effect je platforma, ktorej ambíciou je spájať to najlepšie z biznisu s mladými a vzdelávacími inštitúciami,” dopĺňa Lucia Šicková, spoluzakladateľka Pixel Federation.
Tvorcovia veria, že sa po pilotnom ročníku pridajú ďalšie firmy, ktoré majú skúsenosti s globálnym biznisom. „Butterfly Effect je platforma, teda nie je obmedzená na zakladajúcich členov. Verím, že sa k nám každým ročníkom pridajú ďalšie spoločnosti z digitálneho biznisu, vďaka čomu rozšírime náš študijný plán a možnosti pre absolventov programu. Našim cieľom je udržať slovenské talenty na našom trhu a vytvoriť príležitosti pre tých, ktorí sú za hranicami, aby sa vrátili. Platforma im má pomôcť v rozbehnutí zmysluplnej kariéry či vlastných biznisových riešeniach, ktoré koniec koncov pomôžu budovať celý podnikateľský ekosystém,“ uzatvára Branislav Kleskeň, riaditeľ neziskovej organizácie Leaf.
Prvý ročník Butterfly Effectu privíta svojich študentov už 15.1.2018.
O Butterfly Effecte
Butterfly Effect je platforma zameriavajúca sa na praktické vzdelávanie pre digitálny biznis. V rámci nej sa môžu študenti a začínajúci profesionáli z oblastí ako IT, grafický dizajn a biznis zapojiť do 5-mesačného vzdelávacieho programu.
Pilotný ročník odštartuje v 2 zameraniach - Apps Lab a Games Lab. Účastníci si prehĺbia zručnosti vo svojej oblasti, rozšíria prehľad o celom procese tvorby digitálnych produktov a zamerajú sa aj na svoj osobný rozvoj.