Články: Pre študentov
O projekte


 

Timothy Ferris: Chcete pracovať efektívnejšie? Zbavte sa týchto 9 zvykov

Jaroslava Koníčková
Autor článku
Foto: Pexels
Timothy Ferriss radí, ako môžete byť v práci efektívnejší. / Foto: Pexels

Chcete byť v práci efektívnejší? Timothy Ferriss radí, ako na to.

 

Timothy Ferriss, jeden z najinovatívnejších podnikateľov súčasnosti, ktorý pôsobí ako poradca na jednej z fakúlt Singularity University, ktorá sídli vo výskumnom centre NASA Ames. Tiež je autorom známej knihy Štvorhodinový pracovný týždeň, kde okrem iného radí ľuďom, ktorých 9 zvykov by sa mali zbaviť, aby dokázali pracovať efektívnejšie.

 

1. Nedvíhajte hovory z neznámych čísel

Keď prijímate hovory z neznámych čísel, necháte sa nechcene vyrušovať. Nechajte si hovor presmerovať do hlasovej schránky alebo využite iné služby. Najhoršie je, keď sa zahĺbite do nejakej práce a vyruší vás mobil. Ak pracujete na veľmi dôležitom projekte, lepšie je mobil si vypnúť úplne, radí Timothy Ferriss.

 

2. Nečítajte e–maily hneď ráno a ani pred spaním

Ak čítate e–maily hneď ráno, môže vám to zmeniť celú štruktúru dňa, ktorú ste si už vopred naplánovali. Ak to robíte večer, prevdepodobne sa vám bude ťažšie zaspávať.

 

3. Odmietajte stretnutia alebo hovory, ktoré vopred nemajú určenú agendu alebo trvanie

Ak je cieľ stretnutia jasne definovaný a vopred viete otázky alebo témy rozhovoru, stretnutie alebo telefonát by nemali trvať dlhšie ako 30 minút. Vypýtajte si ich vopred, aby ste sa mohli vopred čo najlepšie pripraviť a spoločný čas využiť efektívne.

 

4. Nedovoľte ľuďom, aby odbiehali od témy

Keď vám niekto zavolá, nepýtajte sa ho, ako sa má. Timothy Ferriss odporúča, aby ste sa opýtali: „Práve teraz robím dôležitú prácu. Čo sa deje?“ Snažte sa čo najrýchlejšie dostať k jadru problému.

 

5. Nepozerajte si e–maily každú chvíľu. Vybavujte ich hromadne v presne stanovenom čase

Snažte sa venovať podstatným úlohám. Podľa názoru Ferrissa  e–maily stačí pozerať dva – trikrát denne.

 

6. Nevenujte sa zákazníkom, ktorí vám prinášajú málo zisku a  je potrebné veľa sa o nich starať

Timothy Ferriss hovorí: „Neexistuje zaručená cesta k úspechu, ale zaručenou cestou k neúspechu je snažiť sa uspokojiť každého.“ Tiež odporúča, aby ste si svoju klientskú základňu podrobili analýze 80:20. Zistite si, ktorých 20 percent klientov vám prináša 80 percent zisku. A ktorých 20 percent zákazníkov vás oberá o 80 percent času. Najmenej produktívnym zákazníkom pošlite e–mail s novými pravidlami. V odrážkach, kde im oznámite počet povolených telefonátov, čas na e–mailovú odpoveď a množstvo produktov na  minimálnu objednávku.

 

7. Určte si priority

Ak si neurčíte priority, potom sa vám zdá dôležité všetko. Ak si každý deň nenaplánujete jednu dôležitú úlohu, všetky sa vám budú zdať dôležité. Aby ste neboli sústavne zahltení povinnosťami, musíte si presne definovať, čo je vo vašom živote najdôležitejšie.

 

8. Nemajte pri sebe neustále mobil

Každý týždeň si dajte jeden deň bez mobilu. Vypnite ho, nechajte ho doma alebo v aute. Aj napríklad vtedy, keď idete s niekým na večeru. Lepšie si oddýchnete a aktívnejšie budete počúvať priateľov pri stole. A napokon, nič sa nestane, keď zavoláte o dve hodiny neskôr.

 

9. Nečakajte od práce, že zaplní prázdne miesto, ktoré je určené pre vzťahy alebo záľuby

Život nie je len práca. Kolegovia by nemali byť vašimi jedinými priateľmi. Tak, ako si človek plánuje prácu, mal by si plánovať aj osobný život. Snažte sa nenosiť si prácu večer domov a už vôbec nie na víkend. Timothy Ferriss odporúča, aby ste sa venovali rodine a priateľom. Iba tak naberiete silu do ďalších pracovných dní.

 


Zdroj: Timothy Ferriss: Štvorhodinový pracovný týždeň
Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!
Zdieľať na facebooku
 
Diskusia

Páčil sa ti tento článok? Zaregistruj sa a žiadny najčítanejší článok ti neunikne.