http://gdesk.hit.gemius.pl/lshitredir/id=bIfqjxSCW5iir5JNBJNm0qRvjw0GVxuO1tHY2UQfBw7.L7/fastid=imwclllnjwapzomcwmeazhzdhglo/stparam=zlphhwgtbt/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url=https://www.instudy.sk/?utm_source=eduworld&utm_medium=banner&utm_content=&utm_campaign=2019_eduworld_longterm
Články: Pre študentov
O projekte

Meditácia

Všímavé dýchanie pomáha pri úzkostiach i bolestiach

Všímavé dýchanie pomáha pri úzkostiach i bolestiach


Všímavosť je schopnosť venovať pozornosť tomu, čo práve robíme, na čo myslíme a čo cítime. A to bez hodnotenia, či je to dobré alebo zlé. Pri úzkostiach alebo bolestiach pomáha aj všímavé dýchanie. Čítaj ďalej
10 výhod meditácie

10 výhod meditácie


Žijeme v uponáhľanom svete, kde sa zdá, že nemáme čas spomaliť a venovať sa meditácii. Meditácia však upokojuje myseľ a pomáha lepšie sa sústrediť. Meditácia je spôsob ako získať rovnováhu v živote, brať veci s ľahkosťou a byť skutočne šťastný. Meditačná prax pomáha človeku vybudovať si väčší odstup od svojich myšlienok, úsudkov a vnemov, ktoré sú zdrojom nespokojnosti a utrpenia. Vďaka meditácii vidíme veci také, aké sú. Čítaj ďalej
Ako meditovať počas chôdze?

Ako meditovať počas chôdze?


Niekedy nastanú situácie, v ktorých klasická meditácia v sede veľmi nepomáha. Keď je stres príliš veľký alebo je človek vnútorne príliš rozrušený, tak nemôže len tak jednoducho sedieť a uvoľniť sa. V takýchto situáciách oje vhodné ako meditačnú techniku použiť chôdzu. Čítaj ďalej
Chade - Meng Tan: Jednoduché návody, ako prežiť šťastne každý deň

Chade - Meng Tan: Jednoduché návody, ako prežiť šťastne každý deň


Chade - Meng Tan patrí k prvým zamestnancom firmy Google, je oceňovaným softvérovým inžinierom a spisovateľom. Vo firme Google pracoval 15 rokov. V súčasnosti sa venuje hlavne filantropii a učí na univerzite v Singapure. Bol osemkrát nominovaný na Nobelovu cenu za mier. Čítaj ďalej
Čo je všímavý stav mysle (mindfulness) a ako nám v živote môže pomôcť?

Čo je všímavý stav mysle (mindfulness) a ako nám v živote môže pomôcť?


Richard J. Davidson, americký profesor psychológie a psychiatrie skúmal, ako sa dopracovať k pocitom spokojnosti, šťastia a radosti. Tvrdil, že myseľ možno tiež trénovať na to, aby bol človek šťastný. Čítaj ďalej