Články: Pre študentov
O projekte

 

Dajte zbohom negatívnym myšlienkam


  

Ušiel vám autobus, nestihli ste dopísať dôležitú prácu, opäť meškáte a vaše plány sa úplne zmenili. Prvý, kto schytá spŕšku negatívnych slov, ste vy sami. Spoznávate sa? Negatívne myšlienky sa nám v hlave rodia rýchlejšie ako tie pozitívne. Niekedy si to ani neuvedomíme a z dobrej nálady je zrazu zvädnutý úsmev. Neuvedomujeme si však ani to, ako nám pozitívna myseľ dokáže zmeniť život.

 

 

 

V živote sa musíme dobre správať najmä sami k sebe. Hlas vo vnútri zasahuje veľkou mierou do nášho života a vplýva na každú jednu sekundu. Práve na ňom záleží, ako budete vnímať svoju osobnosť, ako si poradíte so stresom a zložitými situáciami. Naše vlastné myšlienky sa vynárajú celkom spontánne. Ovplyvňujú mienku, postoj a dokonca aj šťastie.

 

Pozitívne myslenie prináša množstvo výhod

Optimizmus a pozitívne myšlienky majú dopad na naše zdravie. Predlžujú život, priaznivo vplývajú na psychickú a fyzickú stránku človeka, znižujú pocity úzkosti, strachu a dokonca aj riziko kardiovaskulárnych chorôb. Pozitívna myseľ okrem iného dokáže posilniť aj odolnosť voči nachladnutiu.

 

Ako zlepšiť svoj vnútorný monológ?

Pozitívne myslenie znamená, že dokážete vo svojom živote prijať aj tie menej príjemné situácie. Viete sa s nimi vyrovnať, riešiť ich a vždy hľadieť na lepšiu stránku. Nestojíte v kúte s hlavou v dlaniach a neľutujete samých seba. V prvom rade si musíte uvedomiť ako myšlienky ovplyvňujú váš život. Skúste si automatickú reakciu premyslieť. Bola naozaj dobrá? Nebolo to len ďalšie pesimistické konštatovanie mojej situácie? Môžem niečo zmeniť? Ak áno, ako to môžem zmeniť? Vždy sa snažte hľadať na všetkom tú svetlejšiu stránku.

 

1. Povedzte stop!

Akonáhle sa pristihnete pri negatívnych myšlienkach a slovách povedzte si stop. Jednoducho zastavte, stopnite všetko negatívne vo svojom vnútri a skúste sa na tú istú vec pozrieť inak.

 

2. Svoje myšlienky a nálady si zapisujte.

Písanie je akousi formou terapie a je to jedna z tých vecí, keď sa dozviete o sebe niečo viac a spoznáte premeny vlastnej osobnosti. S odstupom času si môžete prečítať svoje zápisky, poučiť sa z nich alebo oceniť zmenu, ktorou ste dokázali prejsť.

 

3. Akceptuje svoje nedokonalosti.

Nikto nie je dokonalý. To je jednoduchá pravda a preto sa nesnažte naháňať dokonalosť ani vy, pretože to v podstate nikdy nedokážete a trápite tak len samých seba. Akceptujte to, že v niečom jednoducho nie ste dobrí a naopak vyzdvihnite tie veci, v ktorých vám to ide. Naučte sa prijať chyby, poučiť sa z nich a ísť ďalej. Do života vám prinesú oveľa viac skúseností ako samé víťazstvá.

 

4. Zmeňte jednoznačné tvrdenia a slová

Naučte sa zameniť negatívne a ostré slová za niečo neutrálnejšie a bližšie k pozitívnemu. Skúste celé tvrdenia pozmeniť na viac povzbudzujúce a motivujúce. Inšpirovať sa môžete aj našimi príkladmi.

 

Nikdy predtým som to nerobil. / Naučím sa niečo nové!

Nie je možné aby to fungovalo. / Pokúsim sa aby to vyšlo.

Je to príliš veľká zmena. / Dám tomu šancu!

Nikto sa so mnou nechce rozprávať. / Uvidím, či sa mi podarí nadviazať komunikáciu.

Nikdy sa v tom nezlepším. / Skúsim to ešte raz.

 

Ak zmeníte svoj postoj k niektorým veciam a udalostiam, začnete ich vnímať úplne inak a takisto vás začne vnímať aj vaše okolie. Budete pôsobiť šťastnejšie, vyrovnanejšie a budete spokojní sami so sebou.

Pri zlepšovaní svojho pozitívneho myslenia si môžete pomôcť rôznymi odkazmi, motivujúcimi výrokmi, ktoré budete mať neustále na očiach.

 

Každý z nás vie čo nechce, no skúsme sa zamerať práve na to, čo chceme. Pokiaľ sa budeme sústrediť na veci, po ktorých túžime, neskôr si svoju cestu k nám nájdu.

 

Vždy si radšej namiesto negatívnych sťažností a výrazov povedzte zopár z týchto viet:

 

každodenná motivácia-eduworld.sk

 

Pozitívny vnútroný monológ pomáha zvyšovať naše sebavedomie, pomáha nám bojovať so stresom, zvyknúť si na zdravší životný štýl a napokon aj plniť si vlastné sny. Ak sa budete naozaj snažiť a premieňať svoje negatívne myšlienky na neutrálnejšie alebo pozitívne, stane sa to pre vás zvykom a neskôr to začnete robiť automaticky. Pozitívnu myseľ treba neustále trénovať. Dávaj pozor, ako sa so sebou rozprávaš, pretože zároveň sám seba počúvaš.

 


Zdroje: mindbodygreen.com , stress.about.com // Foto: tumblr.com

 

Články na portáli Eduworld.sk nie sú zamknuté, pretože si uvedomujeme dôležitosť šírenia hodnotných informácií o vzdelávaní a výchove. Dokážeme ich ale tvoriť len vďaka dobrým ľuďom, ktorí nás dobrovoľne podporujú. Budeme si nesmierne vážiť, ak sa k nim pridáte aj vy.
×
Píšeme len vďaka podpore dobrých ľudí. Chcem podporiť
Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!
Zdieľať na facebooku
Diskusia

Páčil sa ti tento článok? Zaregistruj sa a žiadny najčítanejší článok ti neunikne.