Nezisková organizácia LEAF predstavila viaceré zlepšenia vzdelávania a pomohla učiteľom aj žiakom lepšie zvládnuť súčasnú krízu

Aj LEAF svojimi aktivitami pomáhal počas vyučovania online.
Aj LEAF svojimi aktivitami pomáhal počas vyučovania online. / Foto: Pexels

Bratislava, 22.5.2020 - Ako viesť školu online, adaptovať sa na slovné hodnotenie a dávať spätnú väzbu z pohľadu učiteľov, ale aj ako sa motivovať z pohľadu žiakov pri učení sa z domu. To sú príklady tém, ktoré rezonovali v aktivitách neziskovej rozvojovej organizácie LEAF za uplynulé obdobie. Neziskovka tým reagovala na množstvo výziev, ktorým sme ako občania, študenti, učitelia či rodičia v oblasti vzdelávania museli čeliť. Práve tieto aktivity mali pomôcť, aby sme výzvy lepšie zvládli.

 

Program organizácie zameraný na učiteľov prišiel s dvomi typmi online stretnutí - workshopmi pre učiteľov a Rannou kávou riaditeľov s hosťom. „Káva pre riaditeľov je nový koncept, ktorým sme chceli podporiť vedenia škôl v tejto neľahkej a nečakanej situácii,” opisuje Jana Balážová, učiteľka, mentorka a koučka, ktorá v LEAF vedie Individuálny rozvojový program učiteľov. Témy stretnutí postupne prispôsobovali požiadavkám učiteľov na problémy, ktorým čelili.

 

Pre riaditeľov pripravili napríklad „rannú kávu” o tom, ako konkrétna škola prešla vďaka korone k tímu. Učitelia zas mali možnosť vypočuť si tipy na hodnotenie od pedagógov z LEAF Academy, strednej školy, ktorá pod LEAF tiež spadá. „Situácia je ťažká, ale môžeme sa na ňu pozerať ako na príležitosť,” opísala na webinári učiteľka Jana Klagová.  

 

Propagátor toho, ako dostať neformálne vzdelávanie do formálneho, je všestranný Dávid Králik, mentor, kouč či lektor. V rámci inovácií vo vzdelávacom procese propaguje aj koncept escape rooms, ktoré fungujú v offline aj v online verzii. Žiaci na základe nadobudnutých vedomostí odomykajú zámky, aby sa tak z tejto takzvanej „eskejpky” dostali von. „Je to super príprava na vysporiadanie sa so situáciami v budúcnosti,” tvrdí Králik, podľa ktorého takáto formy výučby rozvíja zručnosti potrebné aj pre trh práce ako spolupráca, vytrvalosť či samostatnosť.

 

Žiaci si tiež mohli vybrať zo širokého portfólia webinárov, na ktorých ich odborníci učili špecifické zručnosti, ako napríklad koncept brandingu s brand manažérkou Ivanou Dietrich. Hostkou bola aj známa astrobiologička Miška Musilová. Okrem toho sa študenti mohli zdokonaliť aj v time-managemente, učení sa doma či motivácii v čase korony.

 

O tom, že sa tieto aktivity stretávajú s úspechom ukazujú i čísla. „Už je akýmsi pravidlom, že workshopy pre učiteľov sú naplnené do dvoch hodín od zverejnenia,” opisuje Balážová štatistiky za posledné vyše dva mesiace. Na učiteľské workshopy sa doteraz prihlásilo viac ako 350 učiteľov a 500 členov vedení škôl zas na koncept ranných káv. LEAF v tomto období prišiel aj s ojedinelou novinkou, keď študentské webináre streamuje na troch platformách súčasne, a teda na Youtube, Facebooku a nedávno spustil aj Instagram. Chce tým docieliť, aby si každé publikum našlo ten svoj kanál. Sledovanosť učiteľských webinárov sa na Facebooku pohybovala medzi 4-6-tisícmi pozretiami, pri študentských to bolo od dvoch tisíc pozretí.

 

Aj keď sa školy pomaly otvárajú, LEAF s aktivitami nekončí a uvedomuje si, že o niektorých témach treba hovoriť stále, rovnako ako podávať pomocnú ruku riaditeľom, učiteľom a žiakom. Do konca mája plánuje event „Ako na záverečné slovné hodnotenie”, „Feedforward a reflexia v triedach”. Študenti zas absolvujú webinár s youtuberom Jurajvie a mnohé iné. Zároveň sprístupnil z archívu mediálnu knižnicu, kde nájdu kvalitný obsah učitelia aj študenti.

Čítajte viac o téme: Koronavírus
Zdieľať na facebooku