Na škole Komenského inštitútu sa učitelia venujú otázke osobnej moci

Učitelia z Letnej školy Komenského inštitútu
Učitelia z Letnej školy Komenského inštitútu / Zdroj: FB

Zaježová 19. augusta (TASR) - Dvadsiatka učiteľov z celého Slovenska sa v uplynulých dňoch na zaježovských lazoch zúčastnila Letnej školy Komenského inštitútu. Účastníci ročného vzdelávacieho programu sa tento raz venovali otázke osobnej moci a sile. Cieľom workshopu je posilniť učiteľov v ich líderskej role.
      

“Učitelia majú vo vzťahu so svojimi žiakmi vyššiu formálnu moc, preto môžu výrazne ovplyvniť, ako sa deti cítia a rozvíjajú. Ak nepoznajú, ako moc funguje a aký má efekt, tak sa veľmi často deje, že ju nemusia použiť adekvátne. Vďaka tomu, že sa o nej učia, zisťujú, ako funguje a vedia ju použiť korektnejšie, vedomejšie a efektívnejšie,” uviedla pre TASR lektorka a psychoterapeutka Sylvia Ondrisová.
      

“Najviac prínosné pre mňa bolo uvedomenie, ako môžu moju moc a silu vnímať žiaci. Každý z nás má určitú moc a je dôležité, ako s ňou budeme zaobchádzať, hlavne pri deťoch, pretože im ideme príkladom,” opisuje svoje poznatky učiteľka dejepisu a angličtiny na základnej škole v Nitre Lenka Šišmičová.
      

“Pre mňa ako riaditeľku je táto téma prínosná, lebo som sa naučila, ako pracovať s mocou na mojej pozícii a nezneužívať ju,” hovorí zase riaditeľka ZŠ s MŠ Brehy Petra Belanová.
      

"Letná škola v Zaježovej je súčasťou ročného vzdelávacieho programu Komenského inštitútu. Ten sa pri vzdelávaní pedagógov zameriava na oblasti, ako napríklad kritické myslenie, riešenie konfliktov, rešpektujúca komunikácia a moderná didaktika, ktoré dlhodobo absentujú pri príprave budúcich učiteľov. Jednou z nich je aj práca s osobnou mocou a víziou,” hovorí koordinátorka ročného programu Veronika Suváková.
      

Komenského inštitút od roku 2016 vytvára inšpiratívny priestor pre rozvoj pedagogických lídrov Slovenska - riaditeľov a zástupcov, učiteľov základných a stredných škôl i budúcich pedagógov. Učitelia tam majú možnosť bezplatne získať vedomosti a zručnosti potrebné k realizácii praktickej školskej reformy vo svojej komunite. Prostredníctvom svojich projektov ukazujú, ako je možné školstvo postupne reformovať zdola.
      

V roku 2017 bol Komenského inštitút zaradený nadáciou Varkey Foundation medzi štyri najinšpiratívnejšie vzdelávacie programy sveta. Komenského inštitút realizuje aj ocenenie Učiteľ Slovenska ako súčasť medzinárodnej iniciatívy Global Teacher Prize, ktorá vznikla aj preto, aby sa zvýšilo povedomie o dôležitosti profesie pedagógov.

Zdieľať na facebooku