Školy sa pri nábore žiakov v 70 % spoliehajú na inzerciu v tlači

Školy podľa prieskumu nezmyselne inzerujú v tlači.
Školy podľa prieskumu nezmyselne inzerujú v tlači. / Foto: Unsplash

Bratislava 12. januára (TASR) - Školy sa pri nábore žiakov v 70 percentách spoliehajú na inzerciu v tlači. Keďže súčasná generácia deviatakov zisťuje informácie hlavne z internetu, školy tak prichádzajú o šancu osloviť svoju cieľovú skupinu.

 

Naopak, internetovú reklamu využíva len vyše 12 percent škôl, vyplýva to z prieskumu spoločnosti Než zazvoní, ktorého sa zúčastnila takmer jedna tretina stredných škôl z celej SR. TASR o tom informovala koordinátorka Než zazvoní pre Slovensko Lucia Štefaňáková.

 

Prieskum ukázal, že takmer 70 percent škôl si pravidelne necháva publikovať do novín a časopisov inzeráty propagujúce ich školu. "Ide však o zbytočne vynaložené financie, inzeráty v tlači totiž vôbec nezasiahnu cieľovú skupinu škôl, ktorou je na internete prakticky žijúca generácia Z," povedal konzultant Než zazvoní Karel Komínek. Pre stredné školy je tak v praxi efektívnejšie propagovať sa na internete, kde sú schopní osloviť uchádzačov aj ich rodičov. 

 

Školy majú pomerne optimistické očakávania v počte prihlášok v tomto školskom roku. Výsledky prieskumu ukazujú, že iba 5,2 percenta opýtaných si myslí, že ich škola dostane nižší počet prihlášok než v minulom období. Naopak, 21,4 percenta škôl očakáva viac prihlášok ako minulý rok. 

 

Aj napriek rastúcemu vplyvu internetu a sociálnych sietí, je z pohľadu škôl a žiakov najvýznamnejšou aktivitou v nábore deň otvorených dverí, ktorý organizuje 97,5 percenta škôl. Oproti Česku, kde školy organizujú v priemere tri termíny, polovica slovenských škôl organizuje len jeden takýto deň a úplne vynechávajú víkendové termíny. "Práve víkendové termíny dní otvorených dverí sú na nadviazanie vzťahov s rodičmi ideálnou príležitosťou. V týždni sa ich pre prácu často zúčastniť nemôžu," dodala Štefaňáková.

 

Štúdie sa zúčastnili stredné školy zo všetkých samosprávnych krajov SR. Dotazníkový prieskum prebiehal online na prelome októbra a novembra 2018. Po očistení dát tvorilo vzorku 159 respondentov. 

Zdieľať na facebooku