V amerických triedach sa zrejme čoskoro objaví prevratná technológia Oculus Rift

Potenciál využitia Oculus Riftu je veľký nielen pri hraní hier, ale aj pri vzdelávaní.
Potenciál využitia Oculus Riftu je veľký nielen pri hraní hier, ale aj pri vzdelávaní. / Zdroj: wikipedia.org

Technologické výdobytyky sú dnes čím ďalej tým viac súčasťou školských tried. Sú efektívne, často zábavnejšie a inovatívne. Na americký trh prichádza v tomto roku revolučný Oculus Rift VR od technologickej spoločnosti Oculus VR. Hoci je ešte pomerne drahší, začali ho už používať aj bežné domácnosti.

 

Oculus Rift s vysokým rozlíšením začína na cene 599 dolárov za kus. Jeho cesta začala v roku 2012 crowdfundingovou kampaňou na stránke Kickstarter a neskôr bol nápad kúpený Facebookom v roku 2014. Hoci hlavná myšlienka zažívania virtuálnej reality prostredníctvom Oculus Rift spočíva v hraní hier, ktoré sú v prípade používania OR mimoriadne realistické, produkt môže byť použitý aj na iné účely ako filmy, ale aj vzdelávanie. Čoskoro sa tak môže Oculus Rift ocitnúť v triedach.

 

Potenciál využitia Oculus Riftu

Už dlhodobo prebieha u žiakov kríza znalosti vlastných i svetových dejín. Oculus Rift by toto mohol veľmi ľahko napraviť. Ktorý žiak by sa nechcel cez virtuálnu realitu napríklad preniesť do čias Rímskej ríše a vidieť, ako fungoval život v jednom z najznámejších impériíí histórie? Alebo pre lepšie vzdelanie a poznanie kontextu, preniesť sa do predvojnového Nemecka a veľmi realisticky vidieť hrôzu ľahkosti, s akou sa dostal Adolf Hitler k moci a prispieť tak k vlastnému kritickému mysleniu, ktoré mu bude hovoriť, že netreba podľahnúť lacnej demagógii? Všetky tieto znalosti by sa veľmi hodili študentom i dnes. Zakladateľ Oculus Rift Palmer Luckey povedal pre portál Guardian: „Myslím si, že vo vzdelávacom sektore má virtuálna realita veľký potenciál. Koncept klasických tried je nalomený a deti sa neučia najlepšie čítaním kníh. Reálne zážitky majú určite vysokú hodnotu, treba ísť za nimi. Preto chodíme na študijné exkurzie. Problémom však je, že mnoho ľudí nebude mať príležitosť zažiť také skúsenosti.“ Tu by mohol pomôcť Oculus Rift. Mohol by študentov preniesť do vzdialených múzeí, významných historických udalostí (napr. pristátie na Mesiaci), cudzích krajín, na ostatné planéty našej Slnečnej sústavy a na iné miesta, ktoré majú vzdelávaciu hodnotu pre akékoľvek predmety. Možno virtuálna realita nenahradí úplne živý zážitok, ale môže ktomu nesmierne dopomôcť. Mnoho exkurzií je často pre niektorých žiakov nezrealizovateľných z finančných dôvodov, keď si však škola už raz zaobstará Oculus Rift pre žiakov, môžu žiaci na prírodopise donekonečna navštevovať éru dinosaurov z pohodlia stoličky.

 

Pomocou Oculus Rift je možné študovať vedy i medicínu.

 


Zdroj: edudemic.com, unimersiv.com
Zdieľať na facebooku