Články: Pre študentov
O projekte

 

Nezabúdajme na seba ani po práci a dobíjajme sa energiou

Beáta Tancsáková
Autor článku
Foto: Bigstock
Aj odpočívať po práci treba vedieť.  / Foto: Bigstock

Hneď ako opustíte kanceláriu, možno vás to láka ísť domov, zvaliť sa na gauč, zapnúť televíziu a len tak byť. Takáto každodenná rutina však môže viesť k nezdravým návykom a zníženiu životnej pohody. Aj odpočívať po práci treba vedieť.

 

Skúste sa zamerať aj na zdravšie aktivity, ktoré sú prospešné pre podporu produktivity, zdravia, šťastia, väčšej energie a rovnováhy počas celého týždňa. Väčšina z týchto aktivít je navyše neuveriteľne príjemná a ľahko sa implementuje. Ak má naše telo nízku energiu, je unavené alebo nemá dostatočný a správny pohyb, ktorý potrebuje, môže to viesť k zníženiu výkonu a motivácie počas dňa, najmä pri pracovných úlohách. Čo všetko môžeme urobiť pre seba po práci, aby sme boli oddýchnutí, zdraví a šťastnejší?
 

  1. Choďte domov a občas si len tak odpočiňte niekedy je fajn urobiť si prestávku a čas tráviť doma osamote. Mať trochu času pre seba môže doplniť zásoby stratenej energie.
     
  2. Vytvorte si upokojujúce domáce prostredie pre seba pretože trávime toľko času mimo práce doma, je dôležité mať domáce prostredie, ktoré zníži váš stres, a nie také, v ktorom sa budete cítiť viac stresovaní a unavení. Neporiadok má silný vplyv na hladinu stresu, oplatí sa ho odstraňovať čo najpravidelnejšie.
     
  3. Cvičte jogu joga je skvelá, pretože môže stále zvyšovať srdcovú frekvenciu a uvoľňuje endorfíny. Poskytuje relaxáciu a pomoc pri eliminácii stresu, najmä ak ide o regeneračný žáner jogy. Striedajte jogu a intenzívnejšie kardio tréningy, aby ste dosiahli optimálnu rovnováhu a výhody. Celodenné sedenie za stolom je jednou z najhorších vecí, ktoré môžeme pre svoje zdravie urobiť. V našom sedavom modernom živote môže práca za stolom za mnohé zdravotné problémy - od bolesti chrbta po kardiovaskulárne choroby.
     
  4. Choďte na nákup potravín zamierenie do obchodu s potravinami niekoľkokrát týždenne môže byť prospešné pre zdravie, pretože s väčšou pravdepodobnosťou si doma pripravíte výživné jedlá.
     
  5. Prečítajte si niečoje vedecky dokázané, že čítanie má viacero benefitov pre zdravie. Majte preto vždy po ruke zaujímavú knihu.
     
  6. Trávte chvíľku času vonku - čerstvý vzduch a pohyb vám pomôžu cítiť sa skvele po dni strávenom v kancelárii. Obe tieto veci vám budú prúdiť krvou a zabránia vám skončiť opäť na gauči, hneď ako vstúpite do bytu.
     
  7. Doprajte si varenie večerevarenie večere sa môže javiť ako nepríjemnosť, keď to musíte urobiť po dlhom dni v práci. Jedlo si musíte naplánovať, uvariť, naservírovať a potom umyť riad. Namiesto toho, aby ste to považovali za problém, užite si tento proces. Naplánujte si jedlo, ktoré je zdravé a uspokojí vaše chute. Požiadajte svoju rodinu, aby vám pomáhala s úlohami, a zároveň budete môcť tráviť čas spolu. Ak všetci pomôžu s upratovaním, večera nebude problém - budete spolu a budete si pri tom pochutnávať aj na vynikajúcom jedle.
     
  8. Doprajte si kúpeľ aký lepší spôsob, ako zahodiť pracovný deň za hlavu a skočiť priamo do horúceho voňavého kúpeľa?
     
  9. Skladajte puzzle puzzle vám pomôže udržať pozornosť mimo všetkého, čo ste napríklad nestihli urobiť v práci, čo všetko ešte musíte zvládnuť a podobne. Pomáha zrelaxovať telo aj myseľ.
     
  10. Starajte sa o svoju pokožku čistenie pleti po práci je skvelým spôsobom, ako môžete fyzicky aj metaforicky zmyť zo seba denný stres.
     
  11. Doprajte si masáž tváre nemusíte byť odborníkom, aby ste vedeli, že vo svojich tvárových svaloch držíme veľké napätie, takže rýchla masáž tváre po práci je skvelý spôsob, ako tento tlak zmierniť a podporiť relaxáciu. 

  12. Zamerajte sa na svoju rodinu a priateľov to, že ste fyzicky v jednej miestnosti ako vaši blízki, ešte neznamená, že s nimi trávite legitímny čas. Vaše dieťa by nemalo konkurovať vášmu smartfónu o pozornosť. Prípadne si zavolajte priateľom a stretnite sa. Utužujte sociálne vzťahy v reálnom svete. Ak potrebujete hovoriť o veciach, ktoré vás v práci stresujú, skôr ako sa ich dokážete vzdať, pomôže vám mať podporujúceho človeka, ktorý vás bude počúvať a pomôže vám zbaviť sa stresu.
     
  13. Robte niečo, čo vás baví Po dlhom dni v kancelárii, tvrdej práci a dokončení vecí pre tím a zamestnávateľa by ste si mali nejaký čas robiť, čo chcete. Ak budete robiť niečo, čo vás baví, budete sa cítiť lepšie a budete uvoľnenejší. Počúvajte hudbu, pozerajte film alebo televíziu, maľujte, varte večeru alebo hrajte na gitare. Pracujte na niečom, z čoho máte radosť a čo nie je príliš vyčerpávajúce a pravdepodobne zistíte, že sa vaša nálada zlepšuje.

 

Je určite dôležité tvrdo pracovať a usilovať sa o úspech, ale rovnako dôležité je venovať si čas sám pre seba a nabiť sa energiou. Nemôžete podať najlepší výkon, ak jazdíte naprázdno. Nakoniec si uvedomte jednu dôležitú vec, že nebudete produktívni každý deň naplno. Niektoré dni po práci zostanete len na gauči a iné jednoducho zabudnete urobiť to, čo ste chceli. To je v poriadku - odpustite si to a nasledujúci deň sa pusťte do toho znova. Pamätajte, že produktivita nie je všetko, a ak sa večer, keď ste si skutočne potrebovali len oddýchnuť, trestáte sa za to, že ste neproduktívni, riskujete, že sa úplne vzdáte „popracovných“ aktivít.

Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!
Zdieľať na facebooku
Diskusia

Si stredoškolák? Prihlás sa do nášho newslettru pre stredoškolákov a žiadna novinka ti neunikne.