IQ testy

Daniela Metesová: Keď inteligentné dieťa nepodporíme a nestimuluje sa jeho rozvoj, schopnosti sa spriemerujú

Nadané deti nevyrastajú vždy v ideálnych podmienkach, nemajú rodičov, ktorí majú pred menom i za menom akademické tituly. Ako rozpoznať vyššie IQ u detí a pomáhať im v ďalšom rozvoji? Viac nám o tom rozprávala Daniela Metesová z organizácie MENSA a tiež koordinátorka súťaže IQ olympiáda.

Zlá pochvala dieťaťa ničí jeho motiváciu, tvrdí výskum

Podľa posledných výskumov môže byť nesprávne chválenie dieťaťa pri výkonoch a úspechu viac škodlivé ako užitočné. Ak svojim deťom často hovoríte, že sú múdre a chytré, môže časom nastať situácia, ktorú nevedia prekonať, napríklad problémy v škole. Potom si deti myslia že vôbec nie sú také múdre, ako ste im vždy tvrdili. Tieto problémy môžu vyústiť i do toho, že sa začnú báť výziev a budú omnoho menej odolné...

Tvrdohlavosť detí je jedným zo znakov geniality

Dá sa už u malých detí spozorovať niečo, čo rodičom naznačí, že môžu mať doma malého génia?

Vzdelané matky, ktoré zostávajú dlhšie na rodičovskej dovolenke, majú inteligentnejšie deti

Čím dlhšie sú vzdelané matky s dieťaťom doma na rodičovskej dovolenke, tým má dieťa lepšie výsledky v IQ testoch v neskoršom veku, tvrdí štúdia realizovaná na rakúskych deťoch.

Vyššie IQ u detí môže byť výsledkom správneho rodičovského prístupu

Vedci tvrdia, že nie je potrebné to s aktivitami pri malých deťoch preháňať a vyšpecifikovali štyri zásadné veci, ktoré majú na IQ detí najväčší dopad.

Zostávate neskoro do noci hore? Potom vraj patríte k tým chytrejším!

Noční vtáci majú okrem vyššieho IQ aj výhody lepšieho odpočinku, nižšieho levelu stresu, či viac kreativity.

Tieto veci ovplyvňujú múdrosť vašich detí!

Vedci sa neustále zaoberajú, čo všetko ovplyvňuje náš mozog a úspech ľudí. Tento krát vám prinášame zopár tipov expertov, čo pomáha rozvíjať múdrosť vašich detí.

Inteligenciu si môžete zvyšovať správnym výberom aktivít

Nedávne štúdie dokázali, že je možné zvyšovať svoju inteligenciu pomocou správneho výberu voľnočasových aktivít, jedla, dostatku spánku a fyzického pohybu.