Category Management - ako zákazník nakupuje
Organizátor kurzu: MVAkadémia
Pridať medzi obľúbené
Obľúbené
12.11.2014
Bratislava II
Kalinčiakova 29/A
Maximálne 20 účastníkov!
Vaša investícia do vzdelávania obsahuje 8 hodinové praktické školenie s cvičeniami, občerstvenie, kvalitné materiály.
Prihlás sa
O kurze
Klienti
Kontakt
Obsah kurzu
Čo všetko sa naučíte?
Úvod do problematiky Category management
- definícia category management
- čo je kategória
- vznik a zakladateľ teórie
- hlavné využitie (retailing / purchasing)
- ciele category managementu 4P (Product, Price, Promotion, Placement) alebo PPPTSMI (Product / Price / Place / Time / Sales / Margin / Inventory)
- nástroje dosiahnutia cieľov (assortment planning, visual merchandising, product groups, forecasting, analysis, inventory management)
Produkt – assortment planning alebo "Čo budeme predávať / čo predávame" - definícia produktu a zaradenie do kategórie
- hierarchické kategórie / kategórie bez hierarchie
- ako vytovriť kategórie
- výber správnych produktov detail “assortment planning
- kľúčové ciele assortment planning (hrubá marža, tržby na m2, …)
Cena alebo "Ako určiť správnu cenu / výšku zľavy" - stratégia určovania cien produktov
- typy promočných aktivít
- cenové stratégie
Placement and promotion alebo "Umiestnenie, vystavenie a in-store komunikácia" - dizajn pôdorysu
- visual merchandising
- vizuálna komunikácia
- plánogramy
Psychológia zákazníka pri nákupe
- rozdelenie obchodu (Gold Cross, PA1, PA2, stredová ulička, čelá, palety, end-cupy, zóna pokladne)
- čo si zákazník všíma a ako nakupuje - nákupný zoznam, impulzívny nákup, out of stocky, správne nastavenie cien (line-up), súťaže, POS materiály, atraktívne vystavenia, pridaná hodnota (hosteska, poradenstvo, navigácia)
- ako upútať pozornosť zákazníka - leták, novinky, druhotné vystavenia, lokálna podpora predaja, vie zákazník čo všetko v obchode nájde?
- psychológia - umiestenie privátnych značiek, vernostné systémy, kupónové knižky, newsletter, TV tag on, zľava v konkrétny deň, tovar pri pokladni
Analýza dát ako podklady pre category management “Ako chcete niečo manažovať, keď to neviete merať?" - zber a analýza dát
- datbázy produktov
- ABC analýza
- SFM analýza
- placement performance
Cieľ kurzu
cieľom kurzu je ukázať, ako môže maloobchod zvýšiť svoje zisky a to tým, že zistí ako zákazník nakupuje, čo všetko vplýva na zákazníka. Účastníci sa naučia využívať túto psychológiu pri zostavovaní letákov, umiestňovaní tovaru v obchode a pod. Taktiež sa naučia ako analyzovať predaje a to od špičkových lektorov, ktorí pôsobili v spoločnostiach ako TESCO, adidas, Proctor a Gamble.