Aliancia súkromných jaslí a škôlok apeluje na kvalitu predprimárneho vzdelávania

Aliancia tvrdí, že z dôvodu absencie dát a kontroly zo strany rezortu školstva nie je možné adekvátne posúdiť a porovnať kvalitu zariadení sieťových voči nesieťovým a naopak.
Aliancia tvrdí, že z dôvodu absencie dát a kontroly zo strany rezortu školstva nie je možné adekvátne posúdiť a porovnať kvalitu zariadení sieťových voči nesieťovým a naopak. / Foto: Bigstock

Bratislava 19. februára (TASR) – Aliancia súkromných jaslí a škôlok od začiatku rokovaní s Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR apeluje na udržanie a posilňovanie kvality predprimárneho vzdelávania a na podporu kvalitného vzdelávania v sieťových, ale rovnako aj v nesieťových zariadeniach. Zároveň sa ohradzuje voči vyjadreniu stavovských organizácií na adresu nesieťových zariadení a odmieta tvrdenia o nekvalitnom predprimárnom vzdelávaní či o nekvalifikovanosti ich pedagogických zamestnancov. TASR o tom informovala Správna rada Aliancie súkromných jaslí a škôlok.
      

Aliancia tvrdí, že z dôvodu absencie dát a kontroly zo strany rezortu školstva nie je možné adekvátne posúdiť a porovnať kvalitu zariadení sieťových voči nesieťovým a naopak. "Až po hĺbkovej kontrole a analýze zariadení predprimárneho vzdelávania bez ohľadu na typ zriaďovateľa, respektíve príslušnosť k sieti, môže ministerstvo školstva pristúpiť ku kategorizovaniu zariadení na kvalitné a nekvalitné," vyplýva z ich stanoviska.
      

Stavovské organizácie poukazujú na nekvalifikovanosť zamestnancov nesieťových zariadení a požadujú kvalifikovanosť pedagógov, systematické vzdelávanie podľa vzdelávacieho programu a externú kontrolu. "Avšak v rámci objektívneho posúdenia je momentálne akútny nedostatok kvalifikovaných pedagógov v SR aj v zariadeniach, ktoré sú v sieti škôl a školských zariadení," uviedla aliancia. Tvrdí, že nesieťové zariadenia pristupujú k vzdelávaniu svojich zamestnancov s plnou vážnosťou – zamestnávajú pedagógov s adekvátnym vzdelaním, ktorí si svoju kvalifikáciu rozširujú mimo rámca definovaného zákonom - postgraduálnym štúdiom alebo prostredníctvom rôznych školení a seminárov. Zároveň aliancia apeluje na zrovnoprávnenie prístupu k vzdelávaniu pedagógov bez ohľadu na to, či zariadenie v sieti je alebo nie je.
      

Aliancia vníma s ľútosťou a nepochopením, že stavovské organizácie nezvážili možnosti spolupráce aj napriek tomu, že obom stranám ide o spoločnú vec, a to kvalitné vzdelávanie pre deti.

Zdieľať na facebooku