Bratislava 6. novembra (TASR) - Čoraz viac riaditeľov škôl na Slovensku rieši problémy s obsadzovaním učiteľských pozícií. V tomto roku uverejnilo aspoň jednu pracovnú ponuku na portáli Edujobs.sk 1321 škôl. To je takmer o 300 viac ako vlani. Riaditeľom škôl však v oblasti ľudských zdrojov často chýbajú odborné znalosti. Zmeniť to má Akadémia pre riaditeľov, ktorá v piatok 6. novembra oficiálne ukončuje svoj druhý ročník. TASR o tom informovala Nikola Richterová z Profesie.
Portál Edujobs.sk evidoval od januára do začiatku novembra až 4662 pracovných ponúk v školstve. Záujem slovenských škôl o nových ľudí každý rok stúpa. "Napriek tomu, že štúdium v odbore učiteľstvo a pedagogika ukončia každoročne stovky absolventov, prácu si hľadajú prevažne v iných odvetviach. Zaujímavé sú najmä pozície ako administratívny pracovník, asistent či office manažér," poznamenala Richterová. Profesia hľadá spôsoby, ako zvýšiť záujem o prácu v školstve. Okrem portálu Edujobs.sk, kde môžu materské, základné, stredné školy a školské zariadenia uverejňovať pracovné ponuky zadarmo, vznikla v roku 2018 Akadémia pre riaditeľov.
"Projekt Akadémia pre riaditeľov je zameraný na riaditeľov škôl a ich manažérske vzdelávanie. Zároveň ich prepájame so skúsenými mentormi z firiem a s odborníkmi zo súkromného sektora. Cieľom je sprostredkovať riaditeľom nové nástroje a prístupy, ktoré povedú k zlepšeniu starostlivosti o zamestnancov škôl," vysvetlila garantka projektu Anna Podlesná. Riaditelia škôl sa charakterom svojej práce zaraďujú k pracovníkom vrcholového manažmentu. Na kvalitné riadenie im však často chýbajú znalosti. Práve z tohto dôvodu vytvorila spoločnosť Profesia Akadémiu riaditeľov. Odborné prednášky, workshopy či inšpiratívne konferencie s lektormi z firiem a neziskového sektora absolvovalo od vzniku už 42 riaditeľov z rôznych regiónov Slovenska.
Do tretieho ročníka 2020/2021 sa prihlásilo viac ako 50 ľudí. Garanti projektu vybrali 20 účastníkov. Aktuálny ročník začína už tento mesiac. "Počet účastníkov akadémie v rámci jedného ročníka je obmedzený. Ide nám o kvalitu vzdelávania a individuálny prístup tak, aby každý účastník dokázal získané znalosti aplikovať na svoju situáciu. Záleží nám na tom, aby bola finálna skupina rôznorodá a jednotliví účastníci si mohli medzi sebou odovzdávať čo najviac skúseností," dodala Podlesná.