Online vyučovanie znepríjemňujú učiteľom najmä technické problémy, tvrdí prieskum

Slovenskí pedagógovia možnosť učiť online uvítali.
Slovenskí pedagógovia možnosť učiť online uvítali. / Foto: Pexles

Bratislava 24. apríla (TASR) - Slovenskí pedagógovia možnosť učiť online uvítali. Viac ako dve pätiny zobrali túto skutočnosť ako možnosť, vyskúšať si novú formu vyučovania. Pätina, naopak, priznala, že mala z tejto zmeny obavy. Učitelia zároveň uviedli, že im online vyučovanie znepríjemňujú najmä technické problémy. Vyplýva to z prieskumu KPMG Business Institute.
      

Najväčšou výhodou je podľa respondentov najmä udržanie kontaktu na diaľku v zložitých podmienkach, túto možnosť označilo 45 percent oslovených pedagógov. Technické problémy sú podľa vyučujúcich samostatná kapitola. Za najväčší problém online výuky ho považuje každý tretí učiteľ. Tretina opýtaných učiteľov vníma ako problém nedostatok vhodných učebných materiálov.
      

Z prieskumu vyplýva, že polovica respondentov odučí denne online v priemere menej ako dve hodiny, tretina učiteľov je so svojimi študentmi v kontakte v priemere tri až štyri hodiny. Z dostupných platforiem využívajú slovenskí učitelia najmä Microsoft Teams – 38 percent, druhú priečku obsadila aplikácia Zoom.
      

Na online výuku sa slovenskí pedagógovia pripravovali rôzne. Každý tretí si pozrel YouTube alebo iný online tutoriál, ďalších 29 percent opýtaných absolvovalo externé školenie alebo sa poradilo s odborníkom na online prezentácie.
      

V otázke toho, či im online forma vyučovania vyhovuje, sa učitelia nezhodli. Viac ako polovica (52 percent) opýtaných tvrdí, že svojich študentov dokážu online odučiť plnohodnotne.
      

Prieskum sa realizoval formou online dotazníka. Zber dát sa uskutočnil od 17. do 22. apríla. Oslovených bolo viac ako 330 učiteľov.
 

Čítajte viac o téme: Koronavírus
Zdieľať na facebooku