B. Gröhling: Je povinnosťou ministerky odpovedať na otázky učiteľov

B. Gröhling
B. Gröhling / Foto: archív BG

Bratislava 22. júna (TASR) - Je ministerkinou psou povinnosťou vysvetliť učiteľom, čo v rezorte robí a prečo sa problémy v školstve neriešia. Vyhlásil poslanec NR SR a tímlíder strany Sloboda a Solidarita (SaS) Branislav Gröhling po tom, ako Iniciatíva slovenských učiteľov pri poslednom proteste predložila ministerke školstva, vedy, výskumu a športu Martine Lubyovej otázky, ktoré poukazujú na katastrofálny stav školstva na Slovensku. Zatiaľ sa však odpovedí zo strany ministerky nedočkali.


"Je to jej rezort a jej zodpovednosť. Mala by teda vysvetliť, akú prácu na ministerstve robí, keďže po dvoch rokoch vlády Smeru, SNS a Most-Híd nevidíme v školstve žiadne zmeny," kritizoval poslanec Gröhling.
Učitelia sa okrem iného ministerky školstva pýtali, prečo nezvýšila razantne platy učiteľom, nezjednotila financovanie školstva, nevyriešila postavenie rady školy alebo prečo nezačala zlučovať organizácie v školstve.

 

"Veľmi sa prihovárame aj za požiadavku č. 7 o navýšení počtu asistentov učiteľa a dostatku ďalších odborných zamestnancov v školách. Toto je potrebné zabezpečiť, ak chceme, aby bolo inkluzívne vzdelávanie úspešné," tvrdí poslankyňa NR SR za SaS a odborníčka na inkluzívne vzdelávanie Zuzana Zimenová.

 

Podľa poslanca Gröhlinga ide o legitímne otázky, ktoré poukazujú na to, že ministerstvo nakopené problémy v školstve nerieši, len ich pred sebou stále tlačí. "My sme už v januári navrhli zvýšiť nástupný plat učiteľa o viac ako 200 eur – na úroveň 912 eur. Chceme, aby sa vyrovnal priemernej mzde v hospodárstve a bol pre učiteľov atraktívnejší, lebo iba tak dostaneme mladú krv do školstva."

 

"Rovnako sme v parlamente predkladali zjednotenie financovania školstva či otvorenie trhu s učebnicami. Navrhli sme tiež koncept zlúčenia organizácií ministerstva školstva, ktorý sme v januári prezentovali s našou reformou školstva," povedal Branislav Gröhling a na záver dodal: "Ak ministerka Lubyová chce, môže sa inšpirovať našimi návrhmi a môže ich prevziať. Musí však reagovať na otázky učiteľov a priniesť riešenia. Je to predsa jej práca a mali by sme konečne vidieť jej výsledky."

Zdieľať na facebooku