University of New York in Prague ponúka bakalárske a magisterské štúdium v odbore marketing. Okrem základného cieľa predstaviť študentom rôzne disciplíny, ako napr. medzinárodné marketingové stratégie, zásady vzťahov s verejnosťou a úvod do reklamy, naše programy zahŕňajú komponenty profesionálneho rozvoja, písomnú a ústnu komunikáciu a tímovú prácu. Tento prístup umožňuje našim profesorom pozývať si rôznych hosťujúcich prednášateľov, ktorí sa s vami podelia o svoje jedinečné názory na svet podnikania, opíšu svoje kariérne cesty a ponúknu cenné rady pri vstupe do pracovného pomeru po ukončení štúdia. Títo prednášatelia slúžia ako veľký vzor pre našich študentov a pomáhajú im predstaviť si seba v takýchto pozíciách v nie tak ďalekej budúcnosti.
V minulom semestri UNYP profesor William Pattison pozval na diskusiu so svojimi študentmi marketingu marketingovú riaditeľku spoločnosti Lindt, Albu Escribano. Pani riaditeľka sa podelila o svoje odborné znalosti z oblasti stratégie značiek a vysvetlila dôležitosť dátovej analýzy pri tvorbe reklamného obsahu, ktorý oslovuje odlišným spôsobom rôzne typy verejnosti. Nakoniec opísala cestu svojej jedinečnej kariéry v oblasti marketingu prémiových značiek.
"Vždy som pracovala pre prvotriedne značky, učila sa venovať pozornosť detailom, pretože tie robia značku prémiovou. Po absolvovaní vysokej školy som získala pozíciu asistentky manažéra značkových výrobkov v spoločnosti Nike, potom som pracovala takmer šesť rokov ako produktová manažérka v spoločnosti PUIG so svetovými značkami ako Carolina Herrera, Paco Rabanne, Prada a inými značkami a celebritnými parfumami. V roku 2013 som nastúpila do spoločnosti Lindt, jednej z najstarších a najinovačnejších spoločností vyrábajúcich prvotriednu čokoládu. V súčasnosti pracujem ako marketingová riaditeľka spoločnosti Lindt v Prahe."
"Po trinástich rokoch pôsobenia v oblasti marketingu by som zásadne poradila budúcim špecialistom v oblasti marketingu, aby pracovali na niečom, čo majú radi, pretože je to jediný spôsob, ako si užívať život a svoju prácu. Taktiež, ak neveríte spoločnosti, pre ktorú pracujete a nie ste nadšený produktom, ktorý spoločnosť vyrába, nebudete schopní podávať skvelé výkony na pozícii marketingového špecialistu. Marketing nie je len o predaji. Je to pochopenie toho, čo ľudia potrebujú a čo im môžeme ponúknuť. Musíte pochopiť dôležitosť údajov a výskumu a robiť rozhodnutia na základe reálnych čísel a výsledkov. A v neposlednom rade musíte byť nezaujatí a premýšľať novým a netradičným spôsobom."
Marketing vás môže zaviesť mnohými rôznymi smermi a nie je vhodnejší čas na preskúmanie všetkých možností, než keď ste stále študentom vysokej školy. Okrem počúvania hosťujúcich prednášajúcich a vašich UNYP profesorov je nevyhnutné, aby ste sa dostali do praxe a našli si stáž. Dobrá stáž vám môže ponúknuť šancu dozvedieť sa z prvej ruky o potenciálnej kariére bez dlhodobého záväzku.