Vesmírnym prachom deti pokrstili zábavno-vzdelávací časopis KOZMIX

Deti s mimozemšťanom Kozmixom krstili jeho nový časopis vesmírnym prachom.
Deti s mimozemšťanom Kozmixom krstili jeho nový časopis vesmírnym prachom. / Foto: Eva Amzlerová

V Bratislave v pondelok slávnostne pokrstili detský časopis pre zvedavé deti KOZMIX. Ide o nový zábavno-vzdelávací časopis určený pre deti na prvom stupni základných škôl.

Kopec zábavy pri spoznávaní našej planéty deti zažívajú vďaka malému mimozemšťanovi Kozmixovi, ktorý sa dostal na vyučovanie do škôl, ale aj do domácností, vďaka interaktívnemu vzdelávaciemu portálu Kozmix.sk. V pondelok slávnostne v Bratislave pokrstili jeho nový časopis, ktorým chcú tvorcovia Kozmixovho príbehu nadchnúť deti pre vzdelávanie ešte viac.

Hľadisko bolo plné hostí, prišiel aj Kozmix a spolu s deťmi pokrstil svoj časopis vesmírnym prachom.

Zdroj: Eva Amzlerová

Časopis doplnil mozaiku hravých vzdelávacích materiálov

Časopis KOZMIX ako jediný z aktuálnej ponuky detských časopisov nevznikol len tak z ničoho nič. Nadväzuje na komplexný príbeh malého mimozemšťana Kozmixa, ktorý stroskotal na našej planéte a hravou formou ju spolu s deťmi spoznáva. Deti na prvom stupni základných škôl sa s ním stretávajú v škole na vyučovaní už druhý rok vďaka interaktívnym edukatívnym materiálom z portálu Kozmix.sk. Mnohé však využívajú cvičenia na portáli aj samostatne doma, prípadne s rodičmi. Na portáli sú k dispozícii stovky interaktívnych cvičení a príbehových videí z rôznych predmetov ako matematika, slovenčina alebo prírodoveda. Časopis malého mimozemšťana Kozmixa má za cieľ tieto materiály pútavo dopĺňať.

Zdroj: Eva Amzlerová

Lucia Kandráčová z tímu tvorcov časopisu hovorí, že hľadali nové možnosti, ako dať učiteľom k dispozícii viac hravých edukatívnych materiálov. Časopis sa im zdal ideálnou formou. "Oproti svojim konkurentom je jedinečný aj tým, že nadväzuje na Štátny vzdelávací program a svojím obsahom pokrýva prierezové témy. Deti v ňom nájdu množstvo úloh, rébusov a doplňovačiek, ktoré ich motivujú a rozvíjajú u nich logické myslenie, predstavivosť a kreativitu," dopĺňa Janka Chomistová, ďalšia z autoriek časopisu.

Aktuálne už na pulty kníhkupectiev prišlo jeho štvrté číslo. Je venované témam kultúry, umenia a tradícií. Deti sa tu oboznámia napríklad s tradíciami Veľkej noci a dozvedia sa, ako tieto sviatky trávili naši predkovia. Okrem toho získajú tipy na výrobu korbáča, bio farbenie kraslíc, ale aj recepty na veľkonočné dobroty. Súčasťou časopisu je aj spoločenská hra s veľkonočnou tematikou a mnoho iného. Každá dvojstrana podporuje u detí rozvoj čitateľskej gramotnosti a čítania s porozumením.

Foto: Eva Amzlerová

Časopis vychádza raz za pol roka a momentálne ho dostanete vo všetkých kníhkupectvách Panta Rhei alebo v kozmixovom e-shope.

Čítajte viac o téme: Čítame s deťmi, Čitateľská gramotnosť