Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania
O. Kaščák: Učiteľ musí byť výrazná osobnosť s názorom a svoje zapálenie prenášať na ostatných. Takých študentov učiteľstva však máme málo
Docent ONDREJ KAŠČÁK pôsobí ako pedagóg a vedecký pracovník na Pedagogickej fakulte Trnavskej Univerzity. Venuje sa predškolskej pedagogike, školskej politike. Rozprávali sme sa o súčasných reformných iniciatívach, ale aj o tom, akí sú budúci slovenskí učitelia a či môžu niečo v školstve zmeniť.
SaS: Premiér nemá zasahovať do prípravy národného programu rozvoja vzdelávania
Vzdelanie by si mali deti a ich rodičia vyberať sami, pričom by mali mať informácie o tom, ktoré odbory sa oplatí študovať. Premiér im vzdelanie diktovať nemá, rovnako ako nemá zasahovať do prípravy Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania.
Vysoké školy budú môcť akreditovať aj zahraničné komisie, navrhuje MŠVVaŠ
Slovenské vysoké školy by sa v budúcnosti mohli nechať akreditovať aj medzinárodne akceptovanými akreditačnými orgánmi iných krajín.