Ak nepríde študent k práci, príde práca k študentovi. V tomto duchu sa niesol už piaty ročník kariérneho podujatia Night of Chances (NOC), ktoré občianske združenie Nexteria dňa 23. apríla 2014 v priestoroch FIIT STU v Bratislave zorganizovalo po druhýkrát najmä pre študentov IT smerov. „Na tejto NOCi je výnimočné to, že firmy sem priniesli konkrétne stáže a vyberali z týchto ľudí. Mali na mysli konkrétne miesta, ktoré dokázali študentom ponúknuť,“ priblížil člen správnej rady Nexterie Radoslav Tausinger.
Prítomní študenti mali možnosť naživo stretnúť technologických lídrov najžiadanejších spoločností, vyskúšať si riešenie reálnych problémov v praxi či získať exkluzívnu stáž. O tom, ako dostať vysnívanú prácu, sa rozprávali v hlavnej panelovej diskusii so študentmi riaditeľ pre technológie v spoločnosti Eset Pavel Luka, CIO Tatra banky Vladimír Matouš a Slovák Ján Rosa, ktorý v írskej pobočke Google vyberá najväčšie IT talenty. Diskusiu moderoval Dominik Orfánus z týždenníka TREND.
„Pošlete životopis, urobíte pohovory, dostanete ponuku a idete oslavovať s kamarátmi,“ týmito slovami opísal Rosa výberový proces do známej svetovej firmy. Čo by nemalo chýbať úspešnému uchádzačovi? „Medzinárodná skúsenosť napríklad zo študentských pobytov, veľmi dobrá angličtina, dobré analytické myslenie, nezľaknúť sa problému, hľadať riešenie a poučiť sa z vlastných chýb,“ vymenoval Rosa s tým, že bez profilu na sociálnej sieti LinkedIn pre výberových špecialistov neexistujete.
Rečníci sa zhodli, že peniaze postavené na prvé miesto v rebríčku hodnôt zatvárajú uchádzačovi dvere do firmy. Za kľúčový považujú záujem, vôľu niečo dokázať a učiť sa nové veci. „Pre mňa je dôležitá motivácia, peniaze pre mňa nehrajú rolu. Keď vidím, že to má zmysel, vtedy ma to baví. Keď to nepomáha alebo neslúži ľuďom, vtedy by mi mohli zaplatiť veľmi veľa peňazí a aj tak by som to nerobila,“ zdôraznila študentka experimentálnej fyziky Jana Brndiarová, hoci aj ona sama by uprednostnila skôr platenú stáž.
Okrem veľkých osvedčených firiem ako Orange, Accenture či AT&T bola časť NOCi venovaná aj mladým slovenským podnikateľom, ktorým sa podarilo rozbehnúť úspešný startup. Datamolino je služba na spracovanie údajov z faktúr, aby ich účtovníci nemuseli ručne prepisovať. Nápad sa zrodil pred rokom a pol, dôkladne ho premysleli a získali preň financie. „Najskôr sa treba veľmi tvrdo zamyslieť nad tým, kto sú moji zákazníci. Ak si neviem predstaviť piatich ľudí, ktorí by to odo mňa kúpili, tak mám problém,“ radí prevádzkový riaditeľ projektu Ján Korecký, ktorý hľadal mladých ľudí do tímu. Dnes majú pred sebou jeho komerčné spustenie a ich ambíciou je preniknúť aj na zahraničné trhy. Stáže študentom ponúkli aj ďalšie úspešné slovenské firmy ako Sygic či Piano Media.
O Nexterii
Víziou občianskeho združenia Nexteria je, aby na Slovensku vyrástla generácia slušných a schopných mladých ľudí. Pripravuje a podporuje ich, aby sa stali motormi pozitívnych zmien v biznise, politike či iných kľúčových oblastiach spoločnosti. Prináša im skúsenosti z praxe a vedie ich k osvojovaniu zručností a líderstvu. Podporuje kritické myslenie, formovanie etických hodnôt a budovanie vzťahov založených na dôvere. Inšpiruje k činom a vytvára podmienky pre ich realizáciu. Nexteria ponúka študentom možnosť na rozvoj a učenie sa od úspešných ľudí prostredníctvom mentorského Guide programu, ktorý je súčasťou jej Leadership Academy. Možnosť prihlásiť sa majú študenti do 30. apríla 2014.
Zoznam partnerov a rečníkov projektu nájdete TU
Mediálni partneri podujatia:
Zive.sk, týždenník TREND, DSL.sk, Eduworld.sk, Robime.it/blog/