Bratislava 6. decembra (TASR) - Primárne vzdelávanie sa na Slovensku začína v šiestich rokoch, ale malo by byť podmienkou, aby minimálne rok predtým dostali deti určitú špecifickú prípravu. Tá by nadväzovala na vzdelávanie či už v škôlke, alebo doma v rodine. V diskusnej relácii Tablet.tv Školstvo tu a teraz to uviedol jeden z autorov cieľov Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania SR Ivan Juráš.
V rámci školskej reformy sa uvažuje nad tým, že deti by začali s povinným vzdelávaním už v piatom roku života. A to buď v rámci prípravných ročníkoch v základných školách, alebo v poslednom ročníku materskej školy. „Tým, že v tých piatich rokoch by sme mapovali situáciu toho dieťaťa, ktoré by muselo chodiť do predškolského zariadenia alebo do prípravného ročníka základnej školy, tak práve v tomto období by špecialisti podporovali dieťa v tých oblastiach, v ktorých by sa mohli zistiť prvky nerovnomerného vývinu,“ priblížil Juráš s tým, že tento prípravný ročník by bol koncipovaný inak ako prvý ročník ZŠ.
Pri vstupe do tohto prípravného ročníka by sa nerobili žiadne testy školskej zrelosti. Deti by sa sem mali dostať bez ohľadu, ako sú na tom. Učitelia by mali dieťa zmapovať a o každom dieťati zistia informácie, ako reaguje, prečo tak reaguje, v akých súvislostiach tak reaguje. „Takto selektívne by tie deti mali dostávať podporu, čiže to prostredie by malo byť mimoriadne priaznivé pre deti, malo by byť zamerané na deti, nemalo by byť zamerané na transfer informácií," dodal Juráš.
I. JURÁŠ: Dieťa by ešte pred prvým ročníkom ZŠ malo dostať špecifickú prípravu
I. JURÁŠ: Dieťa by ešte pred prvým ročníkom ZŠ malo dostať špecifickú prípravu / Ilustračná foto: Z. Gránska