Stredoškolská súťaž Finančný kompas začína zajtra

  

Nadácia PARTNERS prináša druhý ročník finančno-vedomostnej súťaže Finančný kompas. Otvorené I. kolo prebehne od 15. januára do 22. februára 2014. Zapojiť sa je možné prostredníctvom internetu, šancu majú preto študenti zo stredných škôl z celého Slovenska. Trojica najlepších riešiteľov vyhrá hodnotnú cenu pre seba a zároveň zaujímavú finančnú sumu pre svoju školu.

 

 

 

Bratislava, 14. 01. 2014 – Čo znamená skratka RPMN? Aký je rozdiel medzi debetnou a kreditnou platobnou kartou? Čo je podstatou druhého piliera dôchodkového zabezpečenia? Z týchto a podobných otázok preverí znalosti stredoškolákov vedomostná súťaž Finančný kompas. Študentom i v tomto školskom roku dáva možnosť overiť si, ako sa orientujú v oblastiach ekonomiky, osobných financií, poisťovníctva, bankovníctva, investovania či dôchodkov.

V minulom školskom roku sa zapojilo viac ako 5 tisíc študentov. Potvrdilo sa, že vzdelávanie netradičnou a atraktívnou formou láka, aj keď nie je povinné. Vysokej účasti prospieva aj forma a priebeh súťaže. Organizátori naplno využívajú možnosti moderných technológií, vďaka čomu predpokladajú v tomto roku ešte väčší záujem študentov aj samotných škôl. Finančný kompas prebieha v troch kolách, pričom prvé dve súťažiaci absolvujú online. Prvé kolo vyselektuje 500 najlepších pre druhé kolo, z ktorého len 20 najúspešnejších dostane pozvánku do finále. V ňom si finalisti zmerajú sily písomnou formou. Platí, že náročnosť otázok a úloh sa z kola na kolo zvyšuje.

„Snažíme sa účasť v súťaži sprístupniť čo najširšiemu počtu stredoškolákov. Do prvého kola sa môžu záujemcovia zapojiť kedykoľvek v priebehu piatich týždňov. Jediné, čo pre otestovanie svojho prehľadu vo financiách potrebujú, je počítač a prístup na internet,“ približuje Juraj Juras, správca Nadácie PARTNERS.

Aj tento rok sú pre víťazov a ich školy pripravené motivujúce ceny. Pre najúspešnejších študentov je pripravená moderná elektronika a pre školy, na ktorých študujú, finančné výhry. „Vysoká účasť študentov a záujem škôl v prvom ročníku súťaže nás príjemne prekvapili. Budeme veľmi radi, ak sa aj do druhého ročníka súťaže zapojí čo najviac mladých ľudí, ktorí sa aj týmto spôsobom môžu zoznámiť so svetom financií a zábavnou formou si preveriť svoje vedomosti,“ dodáva J. Juras.

Nadácia PARTNERS súťaž organizuje ako jednu z aktivít v rámci projektu Deň finančnej gramotnosti. Jeho cieľom je upozorniť na problematiku finančnej gramotnosti a tiež vyvíjať aktivity na podporu finančného vzdelávania. Podrobné informácie o súťaži Finančný kompas, ako aj o ďalších aktivitách v rámci projektu Deň finančnej gramotnosti, nájdete na webovej stránke www.denfinancnejgramotnosti.sk alebo www.financnykompas.sk.

Čítajte viac o téme: Súťaž
Zdieľať na facebooku